3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları”, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılarını artırmayı hedefleyen kapsamlı bir içeriğe sahiptir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları”, metinle ilgili soruların yanıtlarını ve etkinliklerin açıklamalarını içermektedir. Bu kaynak, öğrencilerin okuduğunu anlama, yorumlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, verilen sorulara yönelik ayrıntılı çözümler sunarken, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-129-130-131-132-133-134-135 MEB Yayıncılık” başlığı altında, konuların daha iyi anlaşılması için açıklamalar yer almaktadır. Bu içerik, öğrencilerin derslerini kolaylıkla anlamalarını sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134-135


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Sevdiklerinize duyduğunuz özlemi sözcüklere dökmeniz istense neler söylerdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sevdiklerime duyduğum özlemi sözcüklere döksem, onların yokluğunda hissettiğim boşluğu ve hayatımda ne kadar önemli bir yere sahip olduklarını anlatırdım. “Sizi özlemek, bir bahçenin yağmuru beklemesi gibi,” derdim. Gözlerim onları görmeyi, kalbim seslerini duymayı ister. Onlarla paylaştığım anıları düşündükçe bir yandan mutluluk, bir yandan hüzün kaplar içimi. Onlara olan sevgimi ve onları tekrar görebilmenin umudunu dile getirir, özlemin sabırla karıştığını söylerdim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ 


1. Metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Sözcükleri metinden bularak hangi anlamda kullanıldıklarını işaretleyiniz.


Cevap :

kavuşmak

Varmak, ulaşmak.
(✓) Ayrı kalınan, sevilen bir kimseyle bir araya gelmek, onu yeniden görmek.
Yokluğu çekilen veya çok istenen bir şeye erişmek, onu elde etmek.

sarılmak

Hemen yapmaya koyulmak, girişmek.
(✓) Kollarını dolamak, kucaklamak.
Bütün gücü ile ele almak.

batmak

(✓) Dünya’nın dönüşü dolayısıyla Güneş, Ay ve yıldız ufkun altına inmek.
Bir sıvının üstündeyken içine gömülmek.
Hoşa gitmeyen bir duruma uğramak.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ  


Soru : Aşağıdaki “hikâye piramidini” tamamlayınız.


Soru: Hikâyedeki kahramanın adını yazınız.

Cevap : Tuna


Soru: Kahramanı iki sözcükle tanımlayınız.

Cevap : Sabırsız, yaratıcı


Soru: Konuyu üç sözcükle açıklayınız.

Cevap : Özlem, sabır, çözüm


Soru: Sorunu dört sözcükle belirtiniz.

Cevap : Dedeyi görme sabırsızlığı


Soru: Hikâyede geçen ilk olayı beş sözcükle yazınız.

Cevap : Tuna dedesine kavuşmayı istiyor.


Soru: İkinci olayı altı sözcükle yazınız.

Cevap : Günleri saymak için taş topluyor.


Soru: Üçüncü olayı yedi sözcükle yazınız.

Cevap : Her taşın üzerine resim çiziyor.


Soru: Sekiz sözcükle hikâyenin nasıl sonuçlandığını yazınız.

Cevap : Dedesiyle buluştu, kutusunu gösterdi, mutlu oldu.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıkları ifade eden sözcükleri kırmızıya; aynı türden varlıkları ifade eden sözcükleri de maviye boyayınız. Sözcüklerin ilk harflerinin cümle içinde kullanılırken nasıl yazıldığını altlarındaki kutuya büyük (B)/küçük (K) yazarak belirtiniz.


Cevap :

  • İZMİRKırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
    İlk harf: B
  • KÖPEKMavi (Aynı türden varlık, cins isim)
    İlk harf: K
  • GÜVERCİNMavi (Aynı türden varlık, cins isim)
    İlk harf: K
  • KARABAŞKırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
    İlk harf: B
  • KAYSERİKırmızı (Benzersiz bir varlık, özel isim)
    İlk harf: B
  • AĞAÇMavi (Aynı türden varlık, cins isim)
    İlk harf: K

2. Aşağıdaki noktalama işaretlerinin kullanımına uygun cümleler yazınız.


Cevap :

(?) Soru İşareti: Bugün okulda neler yaptın?

(,) Virgül: Alışveriş listesini hazırladım: süt, ekmek, peynir, domates.

(!) Ünlem İşareti: Ne güzel bir gün bu!

(.) Nokta: Bugün hava çok güzeldi.

(‘) Kesme İşareti: Türkiye’nin en büyük şehri İstanbul’dur.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


3. Aşağıdaki cümlelerde bir arada kullanılan zıt (karşıt) anlamlı sözcüklerin altlarını çiziniz.


Cevap :

  • Üst katımızda oturan arkadaşım alt mahalleye taşındı.
  • Bir geri bir ileri adım atarak gideceğin yere ulaşamazsın.
  • Ön kapıdan değil arka kapıdan çıkmamız gerekiyormuş.
  • Çok sıcak ve çok soğuk içecekler dişlerimize zarar verir.
  • Bazen mutlu bazen üzgün olurum.

4. Yukarıda Ozan’ın verdiği bilgiyi dikkate alarak okuduğunuz metnin ilk ve son paragrafını yazınız.


Cevap :

İlk Paragraf: Neee, 36 gün mü? diyerek mutsuz bir suratla oturdu Tuna. “Ama ben dedemi çok özledim. Dayanamam ki o kadar gün!” diye söylendi. Neredeydi Tuna’nın dedesi? Çoook uzak bir köydeydi. Ona kavuşması için de gelmesi gereken bir yaz mevsimi, tatil olması gereken bir okul vardı ve tam 35 kere doğup batması gereken bir güneş.

Son Paragraf: Ertesi gün yola çıktılar. Yol daha çabuk biter belki, diyerek arabaları saydı bu kez de. Veee sonunda köye gelmişlerdi işte. Dedesini görür görmez atladı kucağına, sıkı sıkı sarıldı ona. Heyecanla kutusunu getirdi sonra. “Bak dede, senin için bu kadar gün, güneşin doğup batmasını bekledim.” dedi taşları göstererek. Işıl ışıl parladı dedesinin gözleri. Sıcacıktı gülümsemesi. “Zamanın yavaş geçmesine yarayan bir icat var mı acaba?” diye düşündü Tuna. “Yoksa da ben icat etmeliyim hemen.” derken dutları yemeye başlamıştı bile.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ


Soru : Tuna’nın yerinde siz olsaydınız çok özlediğiniz birini beklerken zamanın hızlı geçmesi için ne yapardınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Tuna’nın yerinde olsaydım, özlediğim kişiyi beklerken zamanın hızlı geçmesi için sevdiğim aktivitelerle ilgilenirdim. Örneğin, kitap okuyarak, resim yaparak veya oyun oynayarak zamanımı değerlendirebilirdim. Ayrıca, günlük tutarak hissettiklerimi yazabilir ya da bir proje geliştirerek her gün küçük bir ilerleme kaydedebilirdim. Böylece hem beklemek daha kolay hale gelir hem de zamanı verimli bir şekilde geçirmiş olurdum.


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Günlük tutmak, yaşamımızda olup bitenleri kayıt altına almaktır. Günlüğe (günceye) tüm gün boyunca yaşadıklarımızı yazabiliriz.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sizin günlüğünüze yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


Soru : Aşağıda, Ozan’ın tuttuğu günlük verilmiştir. Ozan’ın günlüğüne yazdığı yazıyı okuyunuz. Siz de sizi etkileyen bir olayı, tarihini de belirterek günlüğünüze yazınız.


Cevap :

6 Aralık 2024
Bugün çok özel bir gün yaşadım. Sabah okulda yapılan sürpriz bir etkinlik beni çok mutlu etti. Öğretmenimiz, sınıfa birbirimize küçük hediyeler hazırlamamızı söylemişti. Ben de sınıf arkadaşım Elif’e kendi yaptığım bir bileklik hediye ettim. Elif çok mutlu oldu ve bana teşekkür etti. Onun mutluluğunu görmek beni de çok mutlu etti. Ayrıca bana bir kitap hediye etti ve bu beni çok sevindirdi. Bugün dostluğun ve paylaşmanın ne kadar güzel olduğunu bir kez daha anladım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru : Mutluluk sizce nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Mutluluk, sevdiklerimizle güzel anlar paylaşmak, hayallerimizi gerçekleştirmek ve iç huzurumuzu bulmaktır. Bazen küçük bir gülümseme, bazen de güzel bir haber insanı mutlu eder. Mutluluk, insanın içinde büyüyen ve çevresine yansıyan bir ışıktır.


Soru : “Gülümsemek” ile “mutluluk” arasındaki ilişkiyi açıklayınız. Mutluluk konusunda bildiklerinizi ve öğrenmek istediklerinizi yazınız.


Cevap :

Gülümsemek, mutluluğun bir ifadesidir. İnsan mutlu olduğunda yüzüne yansıyan en güzel duygulardan biri gülümsemektir. Aynı zamanda gülümsemek, başkalarını da mutlu edebilir. Gülümsemenin mutluluğu artıran bir etkisi vardır çünkü pozitif bir enerji yayar.

Mutluluk Konusunda Bildiklerim:

  • Mutluluk, güzel anıları biriktirerek çoğalır.
  • Sevdiklerimizle zaman geçirmek mutluluğu artırır.
  • Kendimize ve çevremize iyi davrandığımızda daha mutlu oluruz.

Mutluluk Konusunda Öğrenmek İstediklerim:

  • Her zaman mutlu olmayı nasıl başarabiliriz?
  • Zor zamanlarda mutluluğu nasıl bulabiliriz?
  • Farklı kültürlerde mutluluğun tanımı nasıldır?


 

Our Score