3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154, 155


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151, 152, 153, 154, 155 Cevapları” başlığı altında, öğrencilere yönelik etkinliklerin doğru ve açıklamalı çözümleri bulunmaktadır. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” kısmında, 4. ünitedeki kazanımların pekiştirilmesi amacıyla öğrencilerin cevaplaması gereken soruların doğru çözümleri yer almaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin öğrendiklerini test etmelerine ve anlamalarını pekiştirmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığı, etkinliklerdeki doğru çözüm yollarını ve açıklamaları sunar. Ayrıca, “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 MEB Yayıncılık” bölümünde, bu sayfalara ait detaylı çözüm önerileri ve açıklamalar bulunmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155


ÖĞRENDİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRİYORUZ


Üzüntü, haksızlık, öfke ve hüzünle dolu bir fırtına atlatan birini gördüğümde (…) ve birinin korktuğunu fark ettiğimde kendime “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyorum.

Ellerimi kalbimin üstüne koyuyorum ve dinliyorum. Cevabı burada buluyorum: Ben şefkatliyim. Çevreme hassasiyetle yaklaşıyorum. (…) Karşımdaki için orada olurum. Zaten sevgi, karşındaki için orada olmaktır. Karşımdakine sarılıp ona, “Her şey düzelecek.” derim. Sevgi, rahatlatmaktır. Sakince konuşurum. Kelimelerimi dikkatle seçer, hareketlerime özen gösteririm. (…) Sahip olduğum her şey için şükrederim ve sahip olduğum her şeyi paylaşırım. Sevgi, minnettarlıktır. (…)

Benim ya da başka birinin üzerine kara bulutlar üşüştüğünde yapabileceğim bir şeyler olduğunu bilirim. Kalbimin peşinden giderim. (…) Biz sevgiyiz ve sevginin yardımıyla hep birlikte fırtınaları atlatıp gökyüzünü aydınlatabiliriz.

Susan VERDE (Suzın VÖRD) Çev. Berrak KAYAOĞLU
Ben Sevgiyim (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Yazar, üzgün bir insan gördüğünde ya da birinin korktuğunu fark ettiğinde ne yapıyor?


Cevap : Yazar, o kişiye yardımcı olabilmek için kendisine “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diye soruyor. Ardından şefkatli bir şekilde yaklaşarak, karşısındaki kişiye rahatlatıcı kelimeler söylüyor ve ona destek oluyor.


2. Yazarın sevgi ile ilgili düşüncelerini yazınız. 


Cevap : Yazar, sevginin bir kişiye şefkatle yaklaşmak, onun yanında olmak, ona rahatlık vermek ve minnettarlıkla sahip oldukları her şeyi paylaşmak olduğunu düşünüyor. Sevgi, karşındakine yardım etmek, destek olmak ve onunla empati kurmaktır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


3. Yazar niçin ellerini kalbinin üzerine koyup dinliyor?


Cevap : Yazar, ellerini kalbinin üzerine koyarak içsel huzuru bulmak ve doğru cevabı duymak için kalbini dinliyor. Bu, yazarın sevgi ve şefkatle ilgili hislerini derinlemesine hissetmek ve anlamak için yaptığı bir eylemdir.


4. Metne uygun başlık belirleyiniz. 


Cevap : “Sevgi ile Fırtınaları Aşmak”


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap : Metnin konusu, sevginin gücü ve şefkatle başkalarına yardım etmenin önemi üzerine odaklanıyor. Ana düşüncesi, sevginin, huzur ve şefkatin insanları rahatlattığı, zor zamanlarda birbirimize yardımcı olmamıza yardımcı olduğu ve birlikte fırtınaları atlatabileceğimizdir.


6. Aşağıdaki fıkrada yer alan yay ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Ya Tutarsa

Adamın biri bir gün Hoca’yı gölün kenarında görmüş. “Hayrola?” demiş.
Hoca, “Yine ne eğirip ne dokuyorsun?” demiş.
Hoca, adamı tepeden tırnağa şöyle bir süzmüş: “Hiç,” demiş. “Bir şey eğirip dokumuyorum. Göle maya çalıyorum.”
Adamcağız duyduklarına inanamamış: “İlahi Hoca, bu görülmüş şey mi? Göl maya tutar mı hiç?”
“Ben de biliyorum, tutmaz, tutmaz ama ya tutarsa?”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


7. Eksik bırakılan ifadeleri hayal ürünü olan ifadelerle eşleştiriniz.


Cevap :

  • Sabaha kadar – müşıl müşıl uyudu.
  • Muhabbet kuşum – ay ve yıldızlarla sohbet etti.

8. Aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Verilen bilgi doğruysa “D”, yanlışsa “ Y” yazınız.


Cevap :

  • Özel isimler yazılırken ilk harfleri bazen küçük yazılır. – Yanlış
  • Heyecan, korku, şaşırma bildiren cümlelerde ünlem kullanılır. – Doğru
  • “Arkadaşım mavi kazak giymiş.” cümlesinde varlığın özeliğin niteleyen sözcük “kazak”tır. – Yanlış

9. İpuçlarından yararlanarak sözcüğü yazınız.


Cevap : Şifre : Yazma

Verilen ipuçlarına göre eş sesli sözcük şu şekilde çözülür:

  • İkinci ve beşinci harfleri aynıdır.
  • İlk harfi alfabenin 28. sırasındaki harf (z) ve üçüncü harfi 29. sırasındaki harf (z).
  • İkinci ve beşinci harfler ünlü harflerden biri olmalıdır, bu durumda “e” harfi doğru seçimdir.
  • ı, i, o, ö, u, ü harfleri kullanılmamıştır.

Bu ipuçlarını birleştirerek “zezey” kelimesi doğru cevap olacaktır.

Zey ve Zey eş sesli (aynı telaffuzla farklı anlamlar) bir sözcük oluşturur.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


10. Anıl “Bu soru çok kolay.” dedi.

10. Yukarıdaki cümlede altı çizili sözcüğün karşıt anlamlısını bulunuz. Bulduğunuz sözcüğü cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • Zor : Maçı son dakika zorla kazandılar.

11. Altı Şapkalı Düşünme tekniğinde bir konu altı farklı düşünce şeklinde belirtilir. Aşağıda bu düşünce tekniğine ait bazı şapkalar verilmiştir.

“Bugün yoğun kar yağışı bekleniyor.”

11. Yukarıdaki ifadeye göre öğrencilerin hangi yorumları yapmış olabileceğini yazınız.


Cevap :

Duygusal: “Bugün yoğun kar yağışı bekleniyor, bu çok güzel! Karın düşüşünü izlemek beni mutlu eder ve her şeyin daha huzurlu görünmesini sağlar.”

İyimser: “Evet, kar yağacak ama bu durum okula gitmeyi zorlaştırsa da güzel bir fırsat olabilir. Belki de okul tatili ilan edilir ve kar topu oynayabiliriz!”

Karamsar: “Yoğun kar yağışı işlerimizi zorlaştıracak. Yollar kapanabilir, okula geç kalabiliriz ve belki de bazı aktiviteler iptal edilir.”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


12. Görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki numaraları kutulardaki yönergelere göre yazınız.


Cevap :

Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıklar: 1, 2, 4, 8, 9

Aynı türden varlıklar: 3, 5, 6, 7



 

Our Score