2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 Cevapları, öğrencilerin metinleri anlamalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların okuma becerilerini geliştirmelerine ve sorulara doğru yanıt vermelerine katkı sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her sayfanın içeriklerini anlamayı kolaylaştırarak öğrenme süreçlerini destekler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları, Çanakkale Savaşı’nın önemini anlatan metin üzerinden sorulara cevaplar sunar. Bu etkinlikler, öğrencilerin tarih bilincini geliştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 İlke Yayınları, derslerin pekiştirilmesi ve konuların daha iyi anlaşılması açısından önemli bir kaynak sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 69-70-71-72-73-74-75


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : “Çanakkale Türküsü”nün öyküsü hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

“Çanakkale Türküsü”, Çanakkale Savaşı sırasında yaşanan zorlukları ve kahramanlıkları anlatan bir türküdür. Türkü, savaşın getirdiği acıları ve vatanseverliği dile getirir. Özellikle, cepheye giden askerlerin duygularını yansıtır ve onları selamlar. Bu türkü, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin sembollerinden biri haline gelmiştir.

Uzun Cevap :

“Çanakkale Türküsü”, Çanakkale Savaşı’nın zorlu şartlarını, Türk askerlerinin cesaretini ve vatan sevgisini anlatan etkileyici bir eserdir. Türkünün öyküsü, savaş sırasında cephede bulunan askerlerin duygularını, yaşadıkları acıları ve sevdiklerine olan özlemlerini dile getirir. Bu türkü, savaşın ruhunu yansıtan önemli bir parça olup, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin sembollerinden biri haline gelmiştir.

Türkü, aynı zamanda Anadolu insanının dayanışma ve fedakarlık ruhunu da yansıtır. Çanakkale’de verilen mücadelenin ardından Türk milletinin tarihine damga vuran bir destan olarak anılır. Günümüzde, her 18 Mart’ta gerçekleştirilen Çanakkale Zaferi etkinliklerinde sıkça seslendirilen bu türkü, toplumsal hafızanın ve milli bilincin önemli bir parçasıdır. Öğrenilen bu öykü, hem savaşın yıkıcılığını hem de kahramanlığın değerini nesilden nesile aktarır.


Soru : Çanakkale Şehitleri Anıtı’nı ve çevresini ziyaret ettiyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Kısa Cevap :

Çanakkale Şehitleri Anıtı’nı ziyaret ettim. Anıt, Çanakkale Savaşı’nda hayatını kaybeden askerlerimiz için yapılmış. Görkemli yapısı ve çevresindeki düzenlemeler, duygusal bir atmosfer oluşturuyor. Orada dururken, savaşın getirdiği kayıpları düşünmeden edemedim ve duygulandım.

Uzun Cevap :

Çanakkale Şehitleri Anıtı’nı ziyaret etme fırsatı buldum ve bu deneyim benim için oldukça etkileyiciydi. Anıt, Çanakkale Savaşı’nda hayatını kaybeden Türk askerlerinin anısına yapılmış. Anıtın büyüklüğü ve görkemi, savaşın önemini ve şehitlerimizin fedakarlıklarını gözler önüne seriyor.

Anıtın etrafında gezdiğimde, çevredeki düzenlemeler ve doğal güzellikler dikkatimi çekti. Oradaki sessizlik, insana derin bir saygı ve hüzün veriyor. Ziyaretim sırasında, savaşta hayatını kaybeden kahramanlarımızı düşünmek, vatanseverlik duygularımı yeniden canlandırdı. Aynı zamanda, anıtın etrafındaki gezinti yolları ve ağaçlar, ziyaretçilerin düşüncelere dalıp ruhsal bir bağ kurmasına yardımcı oluyor.

Bu ziyaretim sırasında, Çanakkale Zaferi’nin Türk milletinin bağımsızlığı için ne kadar önemli olduğunu daha iyi anladım. Duygusal bir atmosferde, kahramanlarımızı anarak geçirdiğim bu anlar, unutulmaz bir deneyim oldu. Çanakkale Şehitleri Anıtı, sadece bir anıt değil, aynı zamanda bir ulusun bağımsızlık mücadelesinin simgesidir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Gruplardaki harflerin oluşturduğu kelimeleri, aynı numaralı görsel ve tanımından hareketle belirleyip yazınız.


Cevap :

  1. Savaş: Devletlerin orduları aracılığıyla giriştikleri silahlı mücadele.
  2. Komutan: Bir asker topluluğunun başı.
  3. Asker: Orduda görev yapan erden generale kadar herkes.
  4. Mermi: Ateşli silahlarla atılan patlayıcı ve delici madde, kurşun.
  5. Siper: Askerlerin savaşta vurulmamaları ve rahat ateş edebilmeleri için kazılmış, üstü açık ve derin çukur.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı yazarak tamamlayınız.


Cevap :

• Düşmanı gören askerler cephe aldı.
• Bazı askerler siper gerisinde görev yaptı.
• Savaşta, şarapnel parçalarıyla yaralananlar oldu.
Asker, komutanını görünce selam duruşuna geçti.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerin, metnin hangi bölümleriyle ilgili olduklarını yanlarına yazınız.


Cevap :

1. Görsel :  Kızın Mehmet Çavuş’tan savaş anılarından birini anlatmasını istediği ve Mehmet Çavuş’un anlatmaya çalışması.

2. Görsel : Mehmet Çavuş’un karavanacı Ahmet’le ilgili anısını anlattığı bölüm


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, Çanakkale Savaşı’nda dedemin asker arkadaşı Mehmet Çavuş’un anılarını anlattığı bir hikaye. Anılarında, savaş sırasında bir karavanacının (Ahmet) cesareti ve vatan sevgisi ön planda, bu özelliklerin Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı’ndaki kahramanlıklarla ilişkilendirildiği vurgulanmaktadır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


1. Mehmet Çavuş kimmiş?


Cevap : Mehmet Çavuş, dedenin Çanakkale’de aynı cephede savaştığı asker arkadaşıdır.


2. Çocuk, Mehmet Çavuş’tan ne istemiş?


Cevap : Çocuk, Mehmet Çavuş’tan savaş anılarından birini anlatmasını istemiştir.


3. Mehmet Çavuş, ne zaman gerçekleşen bir olayı anlatmış?


Cevap : Mehmet Çavuş, Çanakkale Savaşı sırasında gerçekleşen bir olayı anlatmıştır.


4. Mehmet Çavuş’un anlattığı olay nerede yaşanmış?


Cevap : Olay Çanakkale’deki cephede yaşanmıştır.


5. Karavanacı Ahmet’in yaşadığı tehlike neymiş?


Cevap : Karavanacı Ahmet, kurşunların ve şarapnel parçalarının havada uçuştuğu bir tehlikenin içindeymiş.


6. Karavanacı Ahmet niçin yaşadığı tehlikeye aldırış etmemiş?


Cevap : Ahmet, vatan hizmeti yaptığı için tehlikeye aldırış etmemiş; görevinin kutsal olduğunu düşünüp düşman mermisinden korkmamış.


7. Metne göre Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı nasıl kazanılmış?


Cevap : Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı, Ahmet gibi kahraman askerlerin fedakârlıkları ve vatan sevgisi sayesinde kazanılmıştır.


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • doluboş (kutu rengi: mavi)
  • açıkkapalı (kutu rengi: yeşil)
  • alçakyüksek (kutu rengi: kırmızı)
  • uzunkısa (kutu rengi: turuncu)
  • ağırhafif (kutu rengi: sarı)

Soru : b. Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız


Cevap :

  • misafirkonuk (kutu rengi: yeşil)
  • yemek (kutu rengi: mavi)
  • hediyearmağan (kutu rengi: turuncu)
  • mektepokul (kutu rengi: sarı)
  • evmesken (kutu rengi: kırmızı)

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Çanakkale Türküsü’nü, aşağıdaki dizelere uygun olarak arkadaşlarınızla sınıfta seslendiriniz.


Cevap :

ÇANAKKALE TÜRKÜSÜ

(…)
Çanakkale içinde Aynalı Çarşı,
Ana ben gidiyom düşmana karşı.
Of, gençliğim eyvah!
(…)
Çanakkale içinde bir dolu testi,
Analar babalar umudu kesti.
Of, gençliğim eyvah!
(…)

Anonim
TSE Öncü Çocuk dergisi
(Kısaltılmıştır.)


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Sınıfa getirdiğiniz “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirlerden en beğendiğinizi defterinize yazınız


Cevap :

Çanakkale Şehitlerine

Yazar: Mehmet Akif Ersoy

Ey şehit Oğul, ne büyüksün,
Non bellek, kahramanlar, başımız üstünde yerin.
Sana yok, yok olmaz, kalmadı daha.
Ağlasın yüreğimiz, vatan yolunda yarın.

Bir gün düşman, bir gün dost oldu,
Şehitlerin kanı, şanlı bir destan oldu.
Vatan sana minnettar, huzur içinde uyu,
Şehitler ölmez, vatan bölünmez, bu yüreklerde taze bir tuğ.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda ön ve arka yüzleri verilen kartpostalı inceleyiniz. Kartpostalın arka yüzünün nasıl kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Kartpostalın arka kısmı, sol tarafı daha geniş olacak şekilde iki bölüme ayrılıyor. Sol bölüme, kartpostalın alıcısına iletmek istediğimiz mesajı yazıyoruz. Mesajın altına adımızı ve soyadımızı ekliyoruz. Sağ bölüme ise kartpostalın gideceği kişinin adını, soyadını ve adresini yazıyoruz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Atatürk’ün çocuklarla aynı karede yer aldığı fotoğrafları derleyerek sınıfa getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69-71-72-73-74-75 Cevapları”

Soru : Atatürk’ün çocuk sevgisiyle ilgili anılarını araştırıp okuyunuz.


Kısa Cevap :

Atatürk, çocuklara büyük bir sevgi ve ilgi beslerdi. Onlarla zaman geçirmeyi sever, çocukların eğitimi ve gelişimi için sürekli çaba harcardı. Özellikle çocuk bayramlarının önemine vurgu yaparak, ulusun geleceğinin çocuklarda olduğunu sık sık dile getirirdi.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk, çocuk sevgisiyle tanınan bir liderdi ve onların eğitimi ile gelişimini her zaman önceliklendirmiştir. “Çocuklar, geleceğin teminatıdır” anlayışıyla hareket ederek, çocukların iyi bir eğitim alması için birçok reform gerçekleştirmiştir.

23 Nisan 1920’de, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışını “Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” olarak kutlayarak çocuklara verdiği önemi göstermiştir. Okullara yaptığı ziyaretlerde çocuklarla sohbet eder, onların mutluluğuna tanıklık ederdi. Atatürk, çocukların fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişimlerini önemseyerek, onlara örnek olmayı hedeflemiştir. Bu bağlamda, Atatürk’ün çocuk sevgisi, Cumhuriyetin kuruluşuyla birlikte önemli reformların yapılmasına vesile olmuştur.



 

Our Score