2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 Cevapları” içerisinde yer alan “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili açıklamalar, öğrencilere bayramın anlamını ve önemini anlatmayı hedefler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, metnin her bölümüne ilişkin sorulara yönelik detaylı yanıtlar sunarak öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayıncılık”, çocuk bayramının tarihsel ve kültürel boyutları hakkında bilgi edinmelerini sağlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz 23 Nisan ile ilgili şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Başlık: “23 Nisan”

Bugün 23 Nisan, bayram bizim,
Her çocuk mutlu, neşeyle coşar,
Yüce Türkiye, özgürlüğün simgesi,
Egemenlik bizde, asla bozulmaz.

Her 23 Nisan, büyük bir sevinç,
Cumhuriyetin ışığı hep yanar,
Çocuklar sevinçle bayram yapar,
Geleceğe umutla bakar, hep ilerler.

Egemenlik, bizim en büyük gücümüz,
Bunu korumak, hepimizin görevi,
Atatürk’ün bizlere verdiği hediye,
23 Nisan, bayram hep birlikte!


Soru : Öğretmeninizin aralıklarla duraklatacağı metni dikkatle dinleyiniz. Öğretmeninizin duraklattığı yerlerden sonra metindeki olayların nasıl geliştiği veya sonuçlandığı hakkında tahminde bulununuz.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıf içerisinde yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a . Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’dır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı başlıklar yazınız.


Cevap :

  • 23 Nisan
  • Ata’nın Bayram Hediyesi

2. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.


Cevap :

  • (2) Bayram töreninde “Bayrak” şiirini okudum.
  • (3) Törene katılanlar beni coşkuyla alkışladılar.
  • (4) Törenden sonra belediye başkanını ziyaret ettik.
  • (5) Belediye başkanı, görevini geçici olarak bana teslim etti.
  • (1) Dün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutladık.
  • (6) Ben de belediye başkanı gibi davranarak bir emir verdim.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Bütün çocukların mutlu bir gün geçirmelerinin sebebi neymiş?


Cevap : TBMM’nin açılış yıldönümü


2. Gökçe’nin okuduğu şiirin baslığı neymiş?


Cevap Bayrak


3. Gökçe’nin okulundaki törenden sonra sembolik olarak üstlendiği görev neymiş?


Cevap : belediye başkanlığı


4. Gökçe’nin sembolik olarak üstlendiği görevde verdiği emir hangisiyle ilgiliymiş?


Cevap : Şehrine bir çöp arıtma tesisi kurulması


5. Metnin türü nedir?


Cevap : Günlük


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Ülkemize her milletten turist gelmesi çok güzel. = Ulus

Vatanım için çok çalışıyorum. = Yurt

Cumhuriyet yönetimiyle bazı özgürlüklere kavuştuk. = Hürriyet

Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır. = İş

Tüm sorulara doğru cevap verdim. = Yanıt

Yarın bize misafir geleceğini öğrendim. = Konuk

Dünya barışı için çok çalışmalıyız. = Sulh

Dünyada, çocuklara bayram armağan edilen tek ülkeyiz. = Hediye


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Konuşma ve dinleme kurallarının neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Konuşma ve dinleme kuralları, etkili iletişim için önemlidir. Konuşurken sırayla ve yüksek sesle değil, uygun tonda konuşmalıyız. Karşımızdaki kişinin sözünü kesmeden dikkatlice dinlemeli, empati yaparak anlamaya çalışmalıyız. Dinlerken göz teması kurmalı ve karşılıklı saygıyı korumalıyız. Konuşmamızı nazik ve açık tutarak anlaşılır olmalıyız.


Soru : b. Aşağıdaki görseli inceleyip gördüklerinizi konuşma kurallarına uyarak anlatınız. bir dünya etrafında tüm milletten çocukların el ele tutuşarak çember oluşturması


Cevap : Bu görselde, dünya etrafında farklı milletlerden çocuklar el ele tutuşarak bir çember oluşturmuş. Her çocuk farklı bir renkte giysi giymiş ve farklı ırk ve kültürleri temsil ediyor gibi görünüyor. Çocukların yüzlerinde mutluluk ve dostluk izleri var, bu da tüm dünyadaki çocukların birbirlerine olan sevgisini ve barış mesajını simgeliyor. Bu görüntü, dünya genelindeki kardeşliği ve birlikteliği vurgulayan bir sembol olabilir. Tüm çocukların bir araya gelmesi, hep birlikte güçlü ve mutlu bir dünya inşa etmek için bir arada olmamız gerektiğini hatırlatıyor.


Soru : c. Görseli, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’yla ilişkilendirip duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız. Yazdıklarınızın içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, tüm çocukların barış, kardeşlik ve eşitlik içinde yaşaması gerektiğini hatırlatan bir gündür. Görseldeki gibi farklı milletlerden çocukların el ele tutuşarak oluşturduğu çember, dünya çapında bir birlik ve kardeşlik mesajı veriyor. Bu bayramda, tüm çocuklar için eşit haklar ve mutlu bir gelecek hayaliyle bir araya geliyoruz. 23 Nisan, çocukların seslerinin duyulduğu, özgür ve bağımsız bir dünyada yaşama hakkına sahip oldukları bir bayramdır. Bu özel gün, hepimizin birlikte daha güçlü bir yarın inşa edebileceğini gösteriyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda yaşadıklarınızı aşağıya yazınız.


Cevap :

23 Nisan 2024, Salı

Bugün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutladım. Sabah erkenden uyanıp bayrağımızı gördüm ve içim mutlulukla doldu. Okulda yapılan törene katıldım. Öğretmenimiz bu bayramın önemini ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara verdiği değeri anlattı. Hep birlikte şarkılar söyledik, oyunlar oynadık ve bayramın tadını çıkardık. Arkadaşlarım ve ben çok eğlendik, çok güzel anılar biriktirdim. 23 Nisan, çocukların bir arada olmasının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlattı bana. Bugün çok özel bir gündü!


Soru : b. Yazdıklarınıza göre tablodaki soruları uygun sütundaki kutucukları “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız.


Cevap :

Sağ üst köseye tarih yazdınız mı? (Evet)
Günlüğe baslarken hitap ifadesi kullandınız mı? (Evet)
Gün içerisinde yasadığınız önemli olayları sırasıyla yazdınız mı? (Evet)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Örneklerdeki gibi kelimelerin son hecesiyle başlayan birer kelime oluşturunuz. Her gruptaki son kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız birer cümle yazınız.


Cevap :

  • ülke = kedi = dize
  • kare = rende = dere
  • masa = sandalye = yelkenli
  • boya = yalan = ankara
  • neşe = şeker = kereste
  • sıra = ranza =  zargana
  • saat  = atak = aktar


 

Our Score