2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232, 233, 234, 235, 236 Cevapları”, öğrencilerin 6. tema boyunca öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları”, tema kapsamında verilen bilgilerin tekrar edilmesini ve öğrenilenlerin değerlendirilmesini sağlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinlikler ile çocukların dil becerilerini geliştirir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236 İlke Yayıncılık”, öğrencilere bilgilerini kontrol etme ve eksiklerini tamamlama fırsatı sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


A. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.


BENİM VATANIM

Seherlerde uyanıp
Bülbül sesine,
Bakıyorum vatanımın
Düzüne, tepesine.
(…)

Bir yanımda kanal,
Bir yanımda sahra.
Toprağında binlerce
Taze yemiş yetişir.
(…)

Hayatımız aydın
Güneş’ten, nurdan.
Bu, benim vatanım,
Bu, benim yurdum!

Nuri BAYRAMOV, Musa ÇİFTÇİ
Çağdaş Türkmen Edebiyatından Çocuk Şiirleri
(Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şair, sabah güneş doğmadan neyin sesine uyanıyormuş?


Cevap : Şair, sabahları bülbül sesine uyanıyormuş.


2. Şairin vatanının özellikleri nelermiş?


Cevap : Şairin vatanı, düzlüğü, tepesi, kanalı ve sahrası olan, toprağında binlerce taze yemişin yetiştiği, güneşten ve nurdan hayat bulan güzel bir yer olarak tanımlanıyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


C. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.


1. Aşağıdaki özel adlardan yazımı doğru olanları işaretleyiniz.


Cevap : Ramazan Bayramı


2. Yazım yanlışı yapılan cümleyi işaretleyiniz.


Cevap : 29 Ekim Cumhuriyet bayramını kutladık.


3. ………… çok güzel bir gösteri izledik.

Bu cümleyi doğru bir şekilde tamamlayacak ifadeyi işaretleyiniz


Cevap : 23 Nisan’da


4. Yazım yanlışı olmayan cümleleri işaretleyiniz.


Cevap : Karagöz ve Hacivat gösterisini Ailece izledik.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


5. Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılan noktalama işaretini işaretleyiniz.


Cevap : uzun çizgi


6. İsmet’in verdiği cevaba göre Zeliha’nın sormuş olabileceği soruyu işaretleyiniz.


Cevap : Yeni çantamı sen de beğendin mi?


7. Kartlarda yazan kelimeler hakkında aşağıdaki yorumlar yapılmıştır. Bu yorumlardan yanlış olanı işaretleyiniz.


Cevap : Eş anlamlı kelime kartları yan yana konumlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


8. Bu metindeki cümlelerde sembollerin yerine hangi noktalama işaretlerinin kullanılacağını işaretleyiniz.


Cevap : kesme işareti


Ç. Aşağıdaki ifadelerin başındaki kutucuklara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız. 


Cevap :

  • (D) Sınıf içinde izin alarak konuşmak gerekir.
  • (Y) Konuşan kişi, hep aynı ses tonunu kullanarak konuşmasını yapmalıdır.
  • (D) Konuşan kişi, akıcı bir dille konuşmalıdır.
  • (D) Konuşan kişiye konuyla ilgili sorular sorulmalı.
  • (Y) Dinleyen kişiler, konuşan kişinin sözünü kesip sorularını sormalıdırlar.
  • (D) Dinleyen kişiler, konuşan kişiyi saygıyla dinlemelidirler.
  • (Y) Konuşan kişiyi dinlemek istemeyenler kendi aralarında konuşabilirler.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


D. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazarak bulmacayı çözünüz. 


Cevap :

  1. uslu – yaramaz
  2. bayat – taze
  3. cesur – korkak
  4. tembel – çalışkan
  5. zengin – fakir
  6. sert – yumuşak
  7. hızlı – yavaş
  8. zor – kolay
  9. hafif – ağır
  10. sıcak – soğuk
  11. yakın – uzak
  12. ince – kalın

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Aile büyüklerinizden çocukken oynadıkları bir oyunu kurallarıyla öğreniniz. Bu oyunu arkadaşlarınıza tanıtmak için hazırlık yapınız.


Cevap :

1. Saklambaç Oyun Kuralları:

  • Bir ebe seçilir. Ebe bir duvara ya da bir ağaca dönerek yüksek sesle belirli bir sayıya kadar sayar.
  • Diğer oyuncular ebe sayarken saklanır.
  • Ebe saymayı bitirdikten sonra “Saklanmayan ebe!” diye bağırarak saklananları bulmaya çalışır.
  • Ebe birini bulursa onun ismini söyleyip saklandığı yeri işaret eder. Eğer ebe, tüm saklananları bulursa oyun tekrar başlar ve ilk bulunan kişi ebe olur.
  • Ancak saklanan oyunculardan biri ebeye yakalanmadan gelip ebe saydığı yere dokunursa “Elim sende!” diyerek kendini kurtarabilir.

Tanıtım İçin Not: Bu oyun, çevikliği ve strateji geliştirmeyi öğreten, eğlenceli bir çocukluk klasiğidir.


2. Çelik Çomak Oyun Kuralları:

  • İki sopayla oynanır: biri uzun (çomak), diğeri kısa (çelik).
  • Oyuncular sırayla bir çukuru hedef alır. Çeliği çukurun içine yerleştirir ve çomakla vurarak havaya atmaya çalışır.
  • Çelik havaya atılır ve uzak bir mesafeye düşerse diğer oyuncular onu ellerindeki çomaklarla çukurun içine geri getirmeye çalışır.
  • Çelik çukuru vuramazsa ya da yakalanırsa oyuncu dışarı çıkar.
  • En fazla puanı alan oyuncu oyunu kazanır.

Tanıtım İçin Not: Bu oyun, hızlı karar verme ve hedef alma becerisini geliştiren geleneksel bir Türk çocuk oyunudur.



 

Our Score