3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-182-183-184-185-186-187 MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 Cevapları” başlığı altında, 5. ünite kapsamında yer alan “Yüzmeyi Öğrenen Perdeli” metninin etkinlik çözümleri yer almaktadır. Bu metin, öğrencilere yüzme öğrenme süreci ve azimle ilgili hikayeler sunarak, kişisel gelişim ve motivasyon konusunda fikir verir. “İlkokul 3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları” başlığı ile öğrenciler, metnin ana temasını doğru şekilde anlamak için rehberlik alır.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” aracılığıyla, etkinliklerde verilen sorulara doğru cevaplar ve açıklamalar sunulur, böylece öğrencilerin metni daha derinlemesine analiz etmeleri sağlanır. “3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 MEB Yayıncılık” başlığı altında ise, etkinliklerin çözümüne dair detaylı açıklamalar ve öneriler öğrencilere sunulmaktadır.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187


HAYDİ, BAŞLIYORUZ!


Soru : Bilmediğiniz bir konuda arkadaşlarınızdan yardım istemek niçin önemlidir? Düşüncelerinizi anlatınız.


Cevap : Bilmediğimiz bir konuda arkadaşlarımızdan yardım istemek önemlidir çünkü bazen tek başımıza çözüm bulamayabiliriz. Yardım almak, farklı bakış açıları ve yeni bilgiler edinmemizi sağlar. Ayrıca, birlikte çalışarak daha hızlı ve doğru çözümler üretebiliriz. Bu, hem öğrenmemize katkı sağlar hem de işbirliği yapmanın önemini öğretir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ  


1. Aşağıda “irkilmek, iskele, çırpmak” sözcüklerinin anlamları verilmiştir. Sözcüklerin metinde geçtiği anlamı bularak “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187 Cevapları”

2. Aşağıdaki sözcükleri metinde kullanılan anlamlarının dışında cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Irkilmek:

  1. O kadar yüksek sesle bağırdı ki, irkildim.
  2. Karşımdan ani bir şekilde bir şey fırlayınca irkildim.
  3. Karanlıkta bir hareket görünce irkildim.

Çırpmak:

  1. Kuşlar kanatlarını çırparak havalandı.
  2. O kadar sinirliydi ki, elini masaya çırptı.
  3. Ayakkabımın tozlarını çırpmak için dışarıya çıktım.

Iskele:

  1. Yat limana yanaşırken iskelede bekleyenler vardı.
  2. Dalgalar iskeleye çarpıyordu.
  3. Tatile giderken, iskeledeki vapura binerken çok heyecanlıydı.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


3. Aşağıdaki sözcüğün çağrıştırdığı sözcükleri noktalı yerlere yazınız. Bulduğunuz sözcüklerin alfabetik sıraya göre numaralarını kutulara yazınız.


Cevap :

Dayanışma sözcüğün çağrıştırdığı sözcükleri şunlardır ;

  1. Birlik
  2. Çalışma
  3. Destek
  4. Dayanma
  5. Empati
  6. Güç
  7. İleriye gitme
  8. Katkı
  9. Yardım
  10. Yardımlaşma

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ   


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Her sabah iskeleye giden Perdeli niçin kendini üzgün hissediyor?


Cevap : Perdeli, her sabah iskeleye gidip yüzmeye çalışmasına rağmen bir türlü suya girmeyi başaramadığı için üzgündür.


2. Keskin Diş, Perdeli’ye yardım edebilmek için ne yapıyor? 


Cevap : Keskin Diş, Perdeli’ye yardım edebilmek için onu Mavili adlı balıkla tanıştırıyor ve birlikte yüzme konusunda ona cesaret veriyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


3. Mavili, Perdeli’nin sorununu nasıl çözüyor? 


Cevap : Mavili, Perdeli’ye suya girmesi için önce suda yürümeyi, sonra ise el ve ayaklarını çırpmayı öneriyor. Bu şekilde Perdeli’nin yüzme korkusunu yenmesine yardımcı oluyor.


4. Siz olsaydınız Perdeli’nin sorununu çözmek için nasıl davranırdınız? Neden? 


Cevap : Eğer ben olsaydım, Perdeli’ye cesaret vererek ona küçük adımlarla yüzmeyi öğretmeye başlardım. Çünkü insanın başarısızlık korkusunu yenmesi için sabır ve destek gereklidir.


5. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız? 


Cevap :

Metnin konusu, Perdeli’nin yüzme korkusunu yenmesi ve arkadaşlarının desteğiyle bu sorunu aşmasıdır.

Metnin Ana düşüncesi ise, arkadaş desteği ve cesaretle engellerin aşılabileceğidir.


DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ 


1. Aşağıdaki sözcüklerden eş anlamı olanları maviye, olmayanları kırmızıya boyayınız.


Cevap :

Mavi : çalışkan, güçlü, yavaş ve başarı

Kırmızı : karşı ve gün


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


2. Bilge ve Ozan noktalama işaretleriyle ilgili oyun oynamaya devam ediyorlar. Oyunlarını inceleyiniz.


Cevap :

Noktalama işaretleri oyunumuza konuşma çizgisi ile devam edelim mi Ozan?
Konuşma çizgisi (-) karşılıklı konuşma cümlelerinin başına konur.
Tamam. Haydi, başlayalım!
Hoş geldin Karagöz’üm.
Hiç de hoş gelemedim, iki gözüm.


3. Siz de metnin içinden konuşma çizgisinin kullanıldığı cümleleri bularak yazınız.


Cevap :

Metnin içinden konuşma çizgisinin kullanıldığı cümleler şunlardır:

  1. İrkilen Perdeli:
  • Aaa sen miydin Keskin Diş, beni korkuttun!
  1. Perdeli:
  • Yüzememek dışında gayet iyiyim, dedi derin bir iç çekerek.
  1. Perdeli:
  • İskelenin en ucuna kadar gidiyorum, deniyorum ama yapamıyorum. Kendimi bir türlü suya bırakamıyorum, dedi üzgün üzgün.
  1. Keskin Diş:
  • Üzülme. Hadi gel, seni biriyle tanıştıracağım, dedi.
  1. Keskin Diş:
  • Merhaba Mavili. Sana, yüzmek isteyen bir arkadaşımı getirdim. Ona yardım etmeliyiz, dedi.
  1. Mavili:
  • Her sabah seni iskelede görüyorum. Gözlerini kapayıp öylece bekliyorsun… Şimdi sakince, suda biraz yürümekle başlayalım mı, dedi.
  1. Mavili:
  • Yavaş yavaş kendini suya bırak. El ve ayaklarını çırpmaya başla. Yanındayız, hadi, dedi heyecanla.
  1. Perdeli:
  • Yapabilirim, dedi.
  1. Mavili:
  • Gördün mü bak? Başardın, dedi.
  1. Keskin Diş:
  • Artık her sabah güneşi birlikte selamlayacağız, dedi.
  1. Perdeli:
  • Perdeli, arkadaşlarına teşekkür etti. Ertesi sabah buluşmak için birbirlerine söz verdiler.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ 


Soru : Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Sizce, Ozan konuşurken nelere dikkat ediyordur? “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Konu dışına çıkarak konuşur.
(X) Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçelerini kullanır.
Arkadaşları daha iyi duysun diye bağırarak konuşur.
(X) Konuşurken sözcükleri doğru telaffuz eder.
(X) Beden dilini etkili bir şekilde kullanır.


Soru : Desteklenerek başardığınız bir olayı arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşurken yukarıdaki konuşma kurallarına dikkat etmeye özen gösteriniz.


Cevap : Geçen yıl, okulda bir proje yarışmasına katıldım. Başlangıçta çok zorlanıyordum ve bu yüzden bir arkadaşım bana yardımcı olmaya karar verdi. Birlikte çalışarak projeyi tamamladık. Arkadaşım, doğru kaynakları bulmamda ve fikirlerimi düzenlememde çok destek oldu. Sonunda projeyi başarılı bir şekilde sunduk ve birinci olduk. Bu başarımda arkadaşımın desteği çok önemliydi. Konuşurken doğru sözcükleri kullanmaya dikkat ettim, çünkü başarmak istediğim şeyleri net bir şekilde anlatmak istedim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ


Soru : Perdeli, Mavili’ye teşekkür etmek için bir kartpostal göndermek istiyor. Perdeli’nin Mavili’ye göndereceği kartpostalın ön yüzüne bir resim çiziniz. Arka yüzüne ise iletinizi yazınız.


Cevap : “Sevgili Mavili, Bana yardımcı olduğun ve yüzmeyi öğrettiğin için çok teşekkür ederim. Sayende cesaret buldum ve artık her sabah güneşi birlikte selamlayacağız. Senin gibi bir arkadaşım olduğu için çok şanslıyım. Sevgiler, Perdeli”



 

Our Score