2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120
2. Sınıf Türkçe Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları” kısmında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları” için verilen etkinliklerin tamamı yer almaktadır.
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında, etkinliklerin ve soruların doğru cevapları verilmiştir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayıncılık” kısmı, bu sayfalara yönelik çözümlerin tamamını içermektedir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120
Hazırlık Çalışmaları
Soru : Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?
Cevap :
Madde Madde Doğadaki Hayvanlara Nasıl Davranıyoruz?
Doğadaki hayvanlara nazik ve saygılı bir şekilde yaklaşmalıyız. Onları rahatsız etmeden, yaşam alanlarına zarar vermeden gözlemlemeli ve doğal ortamlarında bırakmalıyız. Ayrıca, onları beslemek için doğaya uygun yiyecekler sunabiliriz, ancak onlara zarar vermemek için doğadaki dengesini bozmamalıyız.
Maddeler Halinde Hayvanları Koruma İçin Neler Yapabiliriz?
- Doğal yaşam alanlarını korumalıyız: Ormanları, denizleri ve diğer doğal yaşam alanlarını temiz tutmalı, insan faaliyetleriyle bu alanlara zarar vermemeliyiz.
- Yaban hayatını koruma projelerine destek vermeliyiz: Hayvanların neslinin tükenmemesi için koruma projelerine katılmalı veya bu projelere destek olmalıyız.
- Avlanmaya karşı çıkmalıyız: Yasal olmayan avlanmalara karşı durmalı, hayvanları öldürmemeli ve avlanma yasaklarına uymalıyız.
- Doğal besin zincirine zarar vermemeliyiz: Ekosistemi koruyarak, hayvanların besin zincirindeki yerlerini bozmamalıyız.
- Eğitim ve farkındalık yaratmalıyız: Çevremizdeki insanlara, özellikle çocuklara, hayvanları korumanın önemi hakkında eğitim vermeliyiz.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.
Cevap :
Hoşa gitmeyen bir tutum, davranış veya söz dolayısıyla gücenip görüşmez olmak, gücenmek, darılmak. = Küsmek
Birbirlerine karşı sevgi ve anlayış gösteren kimselerden her biri. = Arkadaş
2. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu yazınız.
Cevap : Şiirin Konusu: Şiir, köpeklerin insana sevgiyi, sadakati, cesareti, doğruyu söylemeyi ve mutluluğu nasıl öğrettiğini anlatmaktadır. Ayrıca köpeklerin gerçek bir arkadaş olduklarını ve insanlara nasıl doğru bir dost olduklarını vurgulamaktadır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Köpekler insana nasıl sevmeyi öğretir?
Cevap : Köpekler, karşılıksız sevgiyle insana sevmeyi öğretir. Onlar, hiçbir çıkar gütmeden ve her zaman sadık kalarak sevgi gösterirler.
2. Şiirde köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu nereden anlıyoruz?
Cevap : Şiirde, köpeğin her zaman insanın yanında olacağı, insanların küsüp gitse de köpeğin sadık kalacağı belirtiliyor. Bu, köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu gösteriyor.
3. Şiirde köpeğin hangi özelliklerinden bahsediliyor?
Cevap : Şiirde köpeğin sadakati, cesareti, doğruyu söylemesi ve her zaman insanı sevmesi gibi özelliklerinden bahsediliyor. Ayrıca, insanların en mutlu olduğu zamanların köpekleriyle birlikte olduğu anlar olduğu vurgulanıyor.
4. Köpeklerin sevdiğimiz başka özelliklerini yazınız?
Cevap :
Maddeler Halinde Köpeklerin sevdiğimiz başka özellikleri şunlardır ;
- Sadık olmaları
- Cesur olmaları
- Her durumda yanımızda olmaları
- Eğlenceli ve oyuncu olmaları
- Sevgi dolu ve dostane davranışları
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : a) Aşağıdaki farklı yazı karakteri ile yazılmış metni okuyunuz.
Cevap :
ŞENŞAKRAK DOĞAYI ANLATIYOR
“Doğa“ kendi içinde sürekli gelişen, değişen varlıkların hepsidir. Yani biz kuşlar, siz insanlar, bu güzel orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler… Hepsi doğanın bir parçası ve her biri de kendisine özgü bir yaşam biçimini sürdürüyor. Üstelik birbirinin var oluşunu sürekli etkiliyor. İşte bu yüzden doğa bir bütündür.
Soru : b) “Köpeği Olan Bilir“ ve “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor“ metinlerini türlerine göre doğru kutulara yazınız.
Cevap :
Düzyazı: “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor”
Şiir: “Köpeği Olan Bilir”
5. Etkinlik
Soru : Cümleleri doğru noktalama işaretleri ile tamamlayınız.
Cevap :
- Soruyu nasıl çözdüğünü anlayamadım (.)
- Hangi göl kenarında piknik yaptınız (?)
- Mavi boyalı eve nasıl gidilir (?)
- Dağ havası herkese iyi geldi (.)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Hayvanat bahçelerinin olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili düşüncelerimizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Hayvanat Bahçelerinin Olumlu Yönler:
- Hayvanlar doğal ortamlarında gözlemlenebilir ve bu, hayvanları koruma açısından önemlidir.
- Eğitim ve araştırmalar için faydalı olabilir; öğrenciler ve araştırmacılar hayvanlar hakkında bilgi edinebilir.
- Hayvanat bahçeleri, insanlara doğa ve hayvanlar hakkında farkındalık kazandırabilir.
- Hayvanların soylarının tükenmesini önlemek için korunma programları sunulabilir.
Madde Madde Hayvanat Bahçelerinin Olumsuz Yönler:
- Hayvanlar doğal ortamlarından uzaklaştırılır, bu da onların stresli olmalarına ve sağlıklı yaşamalarını zorlaştırabilir.
- Bazı hayvanat bahçelerinde hayvanlar dar alanlarda tutulur, bu da onların refahını olumsuz etkiler.
- İnsanlar hayvanların doğal davranışlarını anlamayabilir, sadece eğlence amaçlı hayvanları izleyebilir.
- Hayvanat bahçelerindeki bazı türler için uygun bakım ve ortam sağlanmayabilir.
7. Etkinlik
Soru : Sevdiğimiz hayvanlarla ilgili bir şiir yazınız. Yazdığımız şiire bir başlık belirleyeyiniz.
Cevap :
1. Örnek: Kuşlarım
Uçan kuşlar, rengârenk,
Gökyüzünde süzülen şen.
Bazen konar, bazen uçar,
Onlar benim en güzel arkadaşım.
Bütün kuşlar özgürdür,
Kanatları rüzgârla savrulur.
Ben de onlarla uçmak isterim,
Birlikte gökyüzüne varmak…
2. Örnek: Kedim
Minik kedim, tüyleri yumuşacık,
Gözleri pırıl pırıl, ışıl ışıl.
Uykusunda bir masal gibi,
Beni hep neşelendirir.
Oynamayı çok sever,
Bazen top, bazen ip.
Kedimle her an güzel,
Birlikte mutluluğum hep.