Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 Cevapları” ile birlikte “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Pulculuk Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere pulculuk hakkında bilgi vererek onların konuya olan ilgilerini artırmayı hedefler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ise tüm ders kitabı boyunca öğrencilere yol gösterir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-249-250-251-252-253 İlke Yayıncılık” bölümleri, öğrencilerin metni doğru anlamaları ve verilen etkinlikleri başarıyla tamamlamaları için örnekler içerir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 247-248-249-250-251-252-253


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Biriktirdiğiniz herhangi bir eşya (pul, magnet, kalem, eski para gibi) var mı? Bu eşyaları nasıl biriktirmeye başladığınız, neden biriktirdiğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Evet, ben magnet biriktiriyorum. Her tatilde farklı yerlerden magnet alıyorum. Özellikle gittiğim şehirleri ya da ülkeleri hatırlatacak magnetler almak hoşuma gidiyor. Magnetler birikmeye başladıkça her birinin ayrı bir hatırası olduğunu düşünüp daha çok biriktiriyorum.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : “Koleksiyon” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap : Koleksiyon denince aklıma ilk olarak pul, eski para, kartpostal, oyuncak, kitap, takı, resimler ve magnetler geliyor. Bunlar, insanların biriktirdiği ve zamanla değer kazanan eşyalar.


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

  1. Pul: Bir posta gönderisine eklenen, değeri belirten ve genellikle koleksiyon yapan kişiler için biriktirilen küçük etiket.
  2. Merak: Bilmediğiniz bir şey hakkında öğrenme isteği, ilgilenme.
  3. Dikkat: Bir şeye odaklanarak ilgilenme, konsantre olma durumu.
  4. Çaba: Bir şeyin yapılması için harcanan emek, gayret.
  5. Meslek: Bir kişinin yaptığı iş, genellikle eğitim veya deneyimle elde edilen alan.
  6. Hobi: Boş zamanlarda keyif alarak yapılan faaliyet veya uğraş.
  7. Dürtü: Bir şey yapma isteği, genellikle içsel bir güdü.
  8. Bütçe: Gelir ve giderlerin hesaplanarak bir plan haline getirilmesi.

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.


Cevap :

  1. Pul: Posta gönderilerini süslemek için birçok renkli pul biriktiriyorum.
  2. Merak: Yeni yerler keşfetmeye olan merak beni seyahat etmeye teşvik ediyor.
  3. Dikkat: Kitap okurken dikkatimi tamamen okumaya veriyorum.
  4. Çaba: Bu projeyi tamamlamak için çok çaba sarf ettim.
  5. Meslek: Babamın mesleği doktorluktur.
  6. Hobi: Resim yapmak benim en sevdiğim hobimdir.
  7. Dürtü: İçimdeki dürtü, müzikle ilgilenmemi sağladı.
  8. Bütçe: Ailem, tatil için bir bütçe belirledi.

3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çocuklar nelerin koleksiyonunu yapıyorlarmış?


Cevap : Canan rozet, Ayhan kitap ayracı, Eylül dökülen yaprak, Ömer oyuncak araba, Duru ise bebek biriktiriyormuş.


2. Koleksiyonculuk nasıl başlarmış?


Cevap : Koleksiyonculuk, bir şeye ilgi duymakla başlarmış.


3. Koleksiyon yaparak nasıl biri olunurmuş?


Cevap : Koleksiyon yaparak daha dikkatli, meraklı, araştıran ve biriktirdiklerine özen gösteren biri olunurmuş.


4. Pul koleksiyonu yapmak bize neler kazandırırmış?


Cevap : Pul koleksiyonu yapmak, ilgi ve merak duyma dürtüsünü diri tutar, dikkatli ve sabırlı olmamızı sağlar, sakinleştirir, biriktirdiklerimize özen göstermeyi öğretir, bütçemizi planlamamıza yardımcı olur ve bize zevk almayı öğretir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, koleksiyonculuk ve pul koleksiyonu yapmanın faydalarıdır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

  1. Koleksiyonculuk ve Faydaları
  2. Pul Biriktirmenin Kazanımları
  3. Hobilerle İlgili Bilgi Edinme
  4. Koleksiyon Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

5. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre doğru olan açıklamaların başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Koleksiyonculuk bir şeye ilgi duymakla başlar.
  • Koleksiyonculuk, kişinin bütçesini planlamasını sağlar.
  • Koleksiyon yapan kişi, biriktirdiklerine özen gösterir.
  • Koleksiyon yapmak bir hobidir.
  • Pul ve benzeri nesneler biriktirmek geçici bir meraktır.
  • Pul koleksiyonu yaparak sakinleşen kişiler dikkatsizleşirler.
  • Özellikle pul biriktirmek pahalı bir hobidir.
  • Pul koleksiyonculuğu, çocukken yapılır.
  • Pul koleksiyonu yapmak isteyen çocuklar, bu konuda eğitim almalılar.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Bir pul koleksiyoncusu, koleksiyonundaki bazı pulları ait olduğu ülkelere göre aşağıdaki gibi tanıtmıştır.


Cevap : Saray Hindistan


Soru : b. Bu pullarda, ülkeyi tanıtan görsellere yer verildiğini fark etmiş olmalısınız. Buna göre ülkemize ait pullarda hangi görsellere yer verilebileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Ülkemize ait pullarda, Türkiye’nin tarihî, kültürel ve doğal zenginliklerini tanıtan görseller yer verilebilir. Örneğin:

  1. Tarihi Yapılar: Ayasofya, Topkapı Sarayı, Efes Antik Kenti gibi önemli tarihi yapılar.
  2. Doğal Güzellikler: Kapadokya’nın peri bacaları, Pamukkale travertenleri, Karadeniz’in yeşil doğası.
  3. Türk Kültürü ve Sanat: Geleneksel Türk halıları, Türk mutfağına ait yemekler, el sanatları.
  4. Famous Turkish Landmarks: Boğaziçi Köprüsü, Çanakkale Şehitlikleri.
  5. Türk Hayvanları ve Bitkileri: Van Kedisi, kaz dağları, Türkiye’ye özgü çiçekler.

Soru : c. Ülkemize ait bulduğunuz pulları sınıf panosuna asınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240-241-242-243-244-245-246 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki nesnelerden koleksiyonunu yapmak istediklerinizi işaretleyiniz. Neden koleksiyonunu yapmak için bu nesneleri tercih ettiğinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği kendi zevkinize ve ilgi alanınıza göre yapmanız gerekmektedir.


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.


Cevap :

Meraklı bizi o konuda bilgi toplamaya iter.
• Koleksiyon yaparak daha sabırlı, araştıran biri oluruz.
• Pul koleksiyonu yapmak bizi dikkatli ve meraklı olmaya yöneltir.
• Pul koleksiyonu yapmak pahalı bir hobi değildir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

• Koleksiyon yapıyor musun?
• Benim düğme, eski para, kalem, pul ve peçete koleksiyonum var.
• Ayy, peçete koleksiyonumun üzerine süt döküldü!
• Babam tespih, annem magnet, ablam deniz kabuğu biriktiriyor.


10. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin eş anlamlılarını örnekteki gibi ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Güz geldi, havalar soğumaya başladı. = Sonbahar
Dün rüyamda seni gördüm. = Hayal
Tahtaya birkaç sözcük yazdı.  = Kelime
Öğrenciler sırayla adlarını söylediler. = İsim
Kar yağınca teneffüsü derslikte geçirdik. = Sınıf


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evde ailenizle birlikte oynadığınız bir oyunun kurallarını öğreniniz.


Cevap :

Saklambaç Kurallar: Bir kişi ebe olur ve diğerleri saklanır. Ebe gözlerini kapatıp saymaya başlar, diğer oyuncular ise saklanacak bir yer bulur. Ebe 10’a kadar sayar ve sonra aramaya başlar. Saklanan kişiler, ebeye yakalanmadan başlangıç noktasına ulaşmaya çalışır.

Dama Kurallar: Dama oyununda her oyuncu sırayla taşlarını hareket ettirir. Amaç, rakibin taşlarını almak veya rakibin taşlarını hareket ettirememesini sağlamaktır. Taşlar sadece çapraz olarak ilerler ve bir taş, rakibin taşını atlamalı ve almalıdır.



 

Our Score