6. Sınıf Din Kültürü FCM Yayıncılık Kitabı Sayfa 62-63-64
6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Cevapları Sayfa 62, 63, 64
Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Cevapları
6. Sınıf Din Kültürü FCM Yayıncılık Kitabı Sayfa 62-63-64
ETKİNLİK
Soru : Sizler de aşağıdaki şemaya, insanları zararlı alışkanlıklara yönelten etkenlere örnekler veriniz.
Uzun Cevap :
Madde Madde İnsanları zararlı alışkanlıklara yönelten birçok etken olsa da şu şekilde özetlenebilir;
- Psikolojik sorunlar ve yaşanmış travmalar
- Sevilmeme ve değersizlik hissi
- Sevdiği insanları kaybetme veya ayrılma durumu
- Özenti veya merak duygusu
- Geçim sıkıntısı veya istediği şeyleri elde edememe durumu
- Bedensel haklara düşkün olma
DÜŞÜNELİM – HAZIRLANALIM
Soru : Sizce sigara, içki, kumar gibi zararlı alışkanlıklardan korunmak için neler yapılabilir?
Uzun Cevap :
Sigara, içki ve kumar gibi kötü alışkanlıkların kötü olduğu bilindiği halde ödenmesi durumunun birçok nedeni vardır.
Bunların başında kötü arkadaş seçimi gelir ki insanın kendi arkadaş çevresine dikkat etmesi ve ben özenmem diyerek bu kimselerle oturup kalkmaması gerekir. Çünkü bu tür alışkanlıkların genellikle yanlış arkadaş çevresinden kaynaklandığı bilinmektedir.
Kötü alışkanlıkların bir başkasıyla bir ise psikolojik sorunlardır ki bunların tedavi edilerek özenti, değersiz etkisi gibi durumlar ortadan kalktığı zaman bu alışkanlıklarla daha kolay baş edebildikleri gözlemlenmektedir.
6. Sınıf Din Kültürü FCM Yayıncılık Kitabı Sayfa 64 Cevapları
ETKİNLİK
Soru : “Ağaç yaşken eğilir.” atasözü ne anlama gelir? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Uzun Cevap :
” Ağaç yaşken eğilir “atasözü kişinin küçüklük çağlarında almaya çok meyilli oldu öğrenme gücünün bir gül iyi ve kötüyü ayırt etmeksizin kalkma durumunun çok fazla olduğu, becerilerin ve yeteneklerin bıçağı da ortaya çıkarılabilirse çok fazla daha verimli olabileceği anlamına gelir.
Çocuklar hayatı tanımadığı ve hayata yeni geldikleri için anne babanın tutumu veya çevredekilerin tutumu da çok önemlidir. Çocukların yanında yapılan hareketler onların da bu hareketleri almasına veya kişinin Küçük yaşlarda eğitim gördüğü zaman hayatında o konuda daha başarılı olduğu gözlemlenmektedir.
İşte bu yüzden büyüklerimiz “ağaç yaşken eğilir” demiş ve verilmek istenen ahlaki değerlerin veya kişiye kazandırılmak istenen duyguların küçüklük çağlarından itibaren başlaması gerektiği vurgulanmıştır.
Gerçekten de öyledir ki kişinin çocukluk çağlarında edinmiş olduğu bilgiler ve gözlemleyerek kaydettiği şeyler ilerideki hayatında her zaman onunla birlikte gelmekte ve karşısına çıkarak bazen de ahlakını meydana getirmektedir.