3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı İletişim Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72
Hazırlık Çalışmaları
Soru: Aşağıdaki kavram havuzunda, iletişimle ilgili kavramları bulup işaretleyiniz.
Cevap:
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 69 Cevapları
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız
• www.eba.gov.tr adresinden öğrenci girişi yapınız.
• Arama çubuğuna “iletişim” yazınız.
• Açılan sayfada, yanda görseli verilen ilk videoyu izleyiniz.
1.Çalışma
Soru: Videoyu izlerken belirlediğiniz anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Daha sonra, TDK Türkçe Sözlük’ten bu kelimelerin anlamlarını öğrenip gerekli düzeltmeleri yapınız
Cevap:
Alıcı: Kendisine bir aracı ile bir şey gönderilen kimse
İletişim: Kişiler arasında, duygu, düşünce, bilgi, haber alışverişi, duygu, düşünce, bilgi ve haberlerin, akla gelebilecek her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılması
Verici: Vermeye hazır olan ve veren, verme yanlısı
İleti: Söz ya da yazıyla gönderilen ve belli bir anlamı olan haber
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki soruları, “İletişim” adlı videoya göre cevaplayınız.
• Bu videoda ne hakkında bilgi verilmektedir?
Cevap: İletişimin nasıl gerçekleştiği anlatılmaktadır.
Soru: Karşımızdakini tam olarak anlayabilmek için neler yapmalıyız?
Cevap: Empati yapmamız gerekmektedir.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları
Soru: Olumlu iletişim kurabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap: Karşımızdaki insanı kıracak sözleri söylememeliyiz. Onun düşüncelerine de saygı duymalıyız.
Soru: Empati nedir? Ne işe yarar?
Cevap: Kendimizi karşıdaki kişinin yerine koymak demektir.
3.Çalışma
Soru: Aşağıdaki açıklamada boş bırakılan yeri, videoda geçen atasözlerinden uygun olanla tamamlayınız.
Cevap: En sevdiğim arkadaşımla bazen aynı fikirde olmuyoruz ve tartışıyoruz. Böyle durumlarda tatlılıkla, yumuşak ve gönül okşayıcı bir şekilde konuşarak arkadaşımı ikna etmeye çalışıyorum. Çünkü atalarımızın bu konuda söylediği ”Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır” atasözünün gücüne inanıyorum
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görselde anlatılmak istenen sorun nedir? Siz, böyle bir sorunu nasıl çözersiniz? Yazınız.
Cevap: Karşımızdaki insan konuşurken onu dinlememezlik yapmamalı ona kıracak hareket ve sözlerden kaçınmalıyız.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları
5.Çalışma
Soru: Birini dinlerken aşağıdakilerin hangilerini uyguluyorsunuz? İşaretleyiniz. İşaretlediklerinizi dikkate alarak iyi bir dinleyici olup olmadığınız konusundaki düşüncenizi uygun kutucuğa “X” işareti koyarak belirtiniz.
Cevap:
6.Çalışma
Soru: Aşağıda çocuğuyla konuşan bir annenin farklı iki konuşması verilmiştir. Doğru iletişim dilini kullanan anne görselini boyayınız
Cevap:
7.Çalışma
Soru: Aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek onlara “İletişim nedir ve nasıl olmalıdır?” konusunda bir konuşma yapınız. Öğrenmiş olduğunuz kuralları konuşmanızda uygulayınız. Daha sonra, aile içinde doğru iletişim kurup kurmadığınızı hep birlikte değerlendirerek eksiklerinizi gidermek için çalışmanızı tekrar ediniz.
Cevap: İletişim nedir ve nasıl olmalıdır?
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 72 Cevapları
8.Çalışma
Soru: Aşağıda bazı noktalama işaretlerinin kullanım alanları verilmiştir. Bu kullanım alanlarına örnek olabilecek birer cümle yazınız
Cevap:
Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren sayıları birbirinden ayırmak
için nokta işareti konur.
→ Türkiye Cumhuriyeti 29.10.1923 tarihinde kurulmuştur.
• Konuşma çizgisinden sonraki alıntı cümlesinin bitimine konur.
→ -Bugün eve geç geleceğim, dedi.
• Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır. Buna konuşma çizgisi de denir.
→ — Eski şehri gezdin mi?
• Kişi adlarından sonra gelen saygı ve unvan sözlerine getirilen ekleri ayırmak için konur.
→ Nebahat Hanım’ın evi çok güzel
• Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
→
- Ayşe bugün okula geç gel-
- di.