4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Şair “Bir Gül Çocuk” Diyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Şair ”Bir Gül Çocuk” Diyor Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Bir şair olsanız çocuklarla ilgili hangi konularda şiir yazarsınız? Seçtiğiniz konuları örnekteki gibi listeye yazınız.


Cevap:

  • Çocukların hayalleri
  • Çocukların oyunları
  •  Çocukların Hedefleri

Soru: Şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sesli okuyunuz. Daha sonra aşağıda verilen alana şiirde anlatılan şairin resmini çiziniz.


Cevap: Resmi kendiniz çizebilirsiniz.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Okuduğunuz şiirde geçen bazı kelimeler aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri çağrıştırdıkları kavramlarla eşleştiriniz. (Kavramlardan biri eşleşmeyecektir.)


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları”

2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki sorulara bir göz gezdirip bu soruları cevaplayacak şekilde metni bir defa daha okuyunuz. Soruların cevaplarını aşağıda verilen yazma alanlarına yazınız.
• Şiirde, betonlaşmış bir şehir ile anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.


Cevap: Her yerin apartmanlar ve evlerle dolduğu anlatılmaktadır.


Soru: • Şairin, “Sevgi ipliğinden kazak örüyor şiirde” ifadesi ile anlatmak istediği ne olabilir? Aile büyüklerinizden de fikir alarak düşüncelerinizi aşağıya yazınız


Cevap: Sevgiyi büyüterek çocuklar için sevgi dolu bir hayat sunmaktan bahsedilmek istenmiştir.


Soru: Şiirin ana duygusu nedir? Yazınız.


Cevap: Çocuklar için istenilen sevgi dolu dünya


3.Çalışma


Soru: Şairin ve çocukların birbirlerini sevmesinin ortak nedeni nedir? İşaretleyiniz


A) Sevgiyle beslenmeleri
B) Aynı şiirleri sevmeleri
C) Sürekli gülmeleri
D) Şehirde yaşamayı sevmeleri


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen açıklamayı okuyup örnekleri inceleyiniz. Daha önce okuduğunuz şiirde bu açıklamaya ve örneklere uygun kelimeler varsa altlarını çiziniz.


Cevap:
Betonlaşmış bir şehirde
Elinde kır çiçekleri
Taşıyan bir şair yaşar
Bir elinde uçurtması
Ötekinde kitaplar var
Sevgilerin ipliğinden
Kazak örüyor şiirde
Para almaz çocuklardan
Onlar üşüdüklerinde
Çocuklar gülmeli der hep
Çocuklar güle benzerler
Şair bütün çocukları
Çocuklar şairi sever
Bunun için “Bir Gül Çocuk”
Adını koymuş kitaba
En çok çocuklar sevindi
Kuşlardan ödül alınca


5.Çalışma


Soru: Şair, şiirde sözünü ettiği kitabına “Bir Gül Çocuk” adını vermiş. Bu şiir için aşağıda belirtilen özelliklere uygun olarak iki başlık da siz öneriniz


Cevap:
TEK KELİMELİK BİR BAŞLIK: ÇOÇUKLAR
İÇİNDE “SEVGİ” KELİMESİ GEÇEN BİR BAŞLIK: ÇOCUKLARA SEVGİ


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görselde çocuklar, Şair “Bir Gül Çocuk” Diyor şiiriyle ilgili konuşuyorlar. Verilen bilgilerden hareketle düşüncelerine katıldığınız çocuğun konuşma balonunu maviye boyayınız


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları”

7.Çalışma


Soru: “Hatırlayalım” bölümünden sonra verilen şiirin ilk bölümünü, bir hikâyenin başlangıç (serim) bölümü olacak şekilde düzyazı olarak yeniden yazınız. Bu bölümü yazarken kendi cümlelerinizi de ekleyebilirsiniz.


HATIRLAYALIM
Hikâye edici metinler üç bölümden oluşur:
1) Serim: Hikâyenin giriş bölümüdür. Bu bölümde olayın geçtiği çevre, kişiler vb. tanıtılarak anlatılacak olaya giriş yapılır.
2) Düğüm: Hikâyenin (olayın) bütün yönleriyle anlatıldığı en geniş bölümdür.
3) Çözüm: Hikâyenin sonuç bölümüdür. Olay akışının ve merakın bir sonuca bağlanarak giderildiği bölümdür.


Cevap: Betonlaşan bir bir şehir vardır. Bu betonlaşmış şehirde elinde kır çiçekleri ile yaşayan şair bir eline kitapları bir eline de uçurtmasını almıştır.



 

Our Score