4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144-145-146-147
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Çocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Çocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144-145-146-147
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Aşağıdaki görseli inceleyip bu görselin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatan bir dörtlük yazınız. Dörtlüğünüzde “el ele vermek, barış, sevgi, paylaşım, mutluluk, çocuk, bayram, neşe, huzur, dünya, güzel” kelime ve kelime gruplarından en az üçünü kullanınız. Dörtlüğünüze başlık yazmayı unutmayınız.
Cevap: Mutlu Çocuklar
Sevgi dolu dünya da
Mutlu dolu çocuklarız biz
Barış için el ele verelim
Saçalım dünyaya sevgimizi
Soru: 2. Bir çocuk olarak nasıl bir dünyada yaşamak isterdiniz? İsteklerinizi ifade eden kelimeleri, aşağıdaki görsellerin içine yazınız.
Cevap: Barışın olduğu, savaşın olmadığı, kimsenin açlık çekmediği, temiz ve sevgi dolu bir dünya da yaşamak isterdim.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları
Hazırlık Çalışmaları
Soru: ttps://www.trtarsiv.com/ozel-video/cocuklar-icin-sarkilar/ankara-radyosu-cocuk-korosu-cocuklar-kardes-oldu-mu-121382” adresinden “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıyı birkaç defa dinleyiniz. Şarkının sözlerini aşağıda verilen yazma alanına yazınız.
Cevap: ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU
Daha bir ballanır uyku,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Barışır artık kurt kuzu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Düşler denize doğru,
Mutluluk bir yelken açar,
Her yürek bir altın pınar,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Daha bir ışıldar akarsu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Kucaklaşır batıyla doğu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Ne açlık kalır ne korku,
Korudaki fidanlar gibi,
Sevip sevip birbirini,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Tahsin SARAÇ
1.Çalışma
Soru: a. Aşağıdaki görseller, şarkıda geçen ve aşağıda verilen hangi kavramların karşılığıdır? Yanlarına yazınız.
Cevap:
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 141 Cevapları
1.Çalışma
Soru: b. “Işıldamak” kavramını gerçek ve mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız
Cevap:
Gerçek anlam: Lamba ışıl ışıl ışıldıyordu.
Mecaz anlam: Gideceğini duyunca sevinçten gözleri ışıl ışıl oldu.
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıya göre tamamlayınız
Cevap:
* Şarkının vermek istediği duygu, sevgi ve barış dolu bir dünyanın özlemi ve çocukların mutluluğu.
* Bu eserin şiir değil de şarkı olarak adlandırılmasının nedeni, bestelenmiş olmasıdır.
* Bence bu şarkı için Barış Dolu Dünya başlığı da uygun olur.
* Şarkıda mutluluk, denizde yelken açan bir her yürek altın bir pınara benzetilmiştir.
* “Daha bir ışıldayan akarsu” ifadesini, pekiştirme sözcüğü kullanarak “ışıl ışıl ışıldayan akarsu” şeklinde de söyleyebiliriz.
* “Doğuyla batının kucaklaşması ” ifadesi, dünyanın tamamında barışın sağlanması anlamında kullanılmıştır.
* Şarkıda, bir arada barış içinde yaşayan çocuklar korudaki fidanlara benzetilmiştir
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 142 Cevapları
3.Çalışma
Soru: Dinlediğiniz şarkının size çağrıştırdıklarından hareketle aşağıdaki paragrafı tamamlayınız
Cevap:
Çocukların öğrenmesi gereken ilk kavram, barıştır. Barış, bu dünyadaki tüm güzelliklerin anahtarı ve kötülüklerin engelidir. Yetişkinler barış içinde yaşamayı öğrenip bunu çocuklarına da öğrettiklerinde yani tüm çocuklar barış içinde bir yaşam sürdürdüğünde dünyada barış ortamı sağlanmış olur. Çünkü savaşı bitirmek için kötülüklerin olmaması barış ortamı olması gerekir.
4.Çalışma
“Bu şarkı uzun yıllar önce yapılmış bir şarkıdır. Geçen zaman içerisinde birçok çocuk bu şarkıyı çok sevmiş, büyük bir keyifle söylemiş hatta büyüdüklerinde böyle bir dünya da yaşamayı hayal etmişlerdir. Sizce eskiden bu şarkıyı dinleyip söyleyen ve günümüzde birer yetişkin olan çocuklar şarkıda hayal edilen dünyayı kendileri oluşturabilmiş midir?” sorusuna cevap veren bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken aşağıdaki yönergeleri takip ediniz.
Soru: a. Konuşmanızda kullanacağınız anahtar kelimeleri aşağıya yazınız
Cevap: Hedefe ulaşamamak, iyiliği daha çok yaymak, dünyaya barışı getirmek
Soru: b. Konuşmanızda vermek istediğiniz mesajı kısaca ifade ediniz.
Cevap: Dünya barışı için iyiliği herkese göstermek
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları
Soru: c. “6 Şapka” düşünme yöntemini uygulayarak konuyla ilgili değinmek istediğiniz noktaları belirleyiniz ve şapkaların altına notlar alınız
Cevap:
Soru: ç.. Hazırlık aşamasını tamamladıktan sonra, aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek konuşma kurallarına uygun bir şekilde konuşmanızı yapınız.
Cevap: hazırladığını konuşmayı aile üyelerinize yapınız.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları
1.Çalışma
Aşağıda basılı bir davetiye örneği verilmiştir. İnceleyiniz
Soru: a. Davetiyede boş bırakılan ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz
Cevap:
Sevgili Öğrencilerimiz (,)
Bu yıl (,) okulumuz olarak 23 Nisan Ulusal
Egemenlik ve Çocuk Bayramı (‘) nı daha geniş
kapsamlı ve bir şölen havasında kutlamak istiyoruz (.)
Her birinizin katılımının çok değerli olduğu bu şölende
sizlerle olmak büyük önem taşımaktadır (.)
Gelin birlikte olalım (!) Hepinizi bekliyoruz (.)
Ekrem Eren
Şehit Rahmi İlkokulu Okul Müdürü
İmza
Tarih: 23 (.) 04 (.) 1995
Yer: Atatürk Spor Salonu
Gönen (/) Balıkesir
Soru: b. Davetiyenin yazılma amacını yani işlevini belirtiniz.
Cevap:
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 145 Cevapları
Soru: c. Bu davetiyeyi günümüzde en yaygın iletişim yollarından biri olan e-posta şeklinde yeniden düzenleyiniz. Tarihi güncellemeyi sakın unutmayınız
Cevap: www.forumsinifkitabi.com
Sayın forumsinifkitabi.com sitesi yöneticileri, okulumuzun düzenlemiş olduğu 23 Nisan etkinliğinde sizleri de aramızda görmeyi çok isteriz.
Tarih: 23 Nisan 2021
Yer: Hatay İskenderun Kültür Merkezi
Saat: 14:00
6.Çalışma
Soru: Aşağıda, günümüzde çok bilinmeyen bir sokak oyunu olan “istop”un nasıl oynandığı anlatılmıştır. Oyunu, yönergelerini okuyarak öğrenmeye çalışınız. Daha sonra, yandaki sayfada verilen oyunla ilgili görselleri yönergelere uygun olarak numaralandırınız. Arkadaşlarınızla bu eğlenceli oyunu mutlaka oynayınız.
Cevap:
• Bir daire oluşturulur.
• Oyunu başlatmak için bir ebe seçilir.
• Ebe, oyunculardan birinin adını söyleyerek topu havaya atar.
• Top yere düşerken adı söylenen oyuncu topu havada yakalarsa başka birinin adını söyleyerek topu yeniden havaya atar.
• Topu havada tutamayan çocuk, topu yerden aldığında “İstop!” diye bağırır. Kaçışan oyuncular “istop” denildiği anda oldukları yerde durmak zorundadır.
• Bu durumda ebe, duran oyunculardan birini topla vurmaya çalışır.
• Vurulan oyuncu 1 puan kaybeder ve ebe olur. Üç kere vurulmuş olana eğlenceli bir
ceza verilir
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları
Cevap:
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları
7.Çalışma
Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız.
Soru: a. Çevrenizdeki farklı yaş gruplarından 10 çocuk belirleyiniz.
Cevap: belirleyiniz.
Soru: b. Aşağıdaki görüşlerin yer aldığı bir tablo hazırlayınız. Seçtiğiniz çocuklara hangi tür oyunları tercih ettiklerini sorunuz.
Cevap:
Sokak oyunlarını tercih ederim: (x)
Teknolojik oyunları tercih ederim: ()
Zeka ve strateji oyunlarını tercih ederim: (x)
Soru: c. Her bir çocuğun seçtiği oyun grubuna “+” işareti koyunuz
Cevap: + koyunuz
Soru: ç. En fazla tercih edilen oyun grubunu belirleyip anket sonucunuzu açıklayınız.
Cevap: anket sonucunu hazırlayınız
Yakın çevremde yaptığım anket çalışması ile çocuklar arasında en çok tercih edilen
oyunların saklambaç, seksek, olduğunu tespit ettim.
Soru: d. Anket sonucunuzla ilgili bir görüş belirtiniz.
Cevap: Anket yaprak faydalı bir sonuca ulaştım.