5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünitede Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108


5. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünitede Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108


A. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. 18/25 kesrinin birim kesri aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A. 18/25
B. 1/5
C. 1/25
D. 1/18


2. Aşağıdaki sıralamalardan hangisi doğrudur?


Cevap :

  • B Şıkkı

3. 24/14 kesrinin en sade biçimi aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • A Şıkkı

4. 5/18, 7/18, 3/18 kesirlerinin büyükten küçüğe sıralanışı hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

  • B Şıkkı

5. 7/29, 7/18 ve 7/25 kesirlerinin küçükten büyüğe sıralanışı hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

  • C Şıkkı

6. Zeynep’in pul koleksiyonunda 248 pulu vardı. Zeynep, pullarının 3/8’ünü arkadaşına verdi. Zeynep, arkadaşına kaç tane pul vermiştir?


Cevap :

A. 31
B. 62
C. 93
D. 124


7. Erkan, parasının 4/9 ’ü ile mont aldı. Montun fiyatı 360 TL olduğuna göre montu almadan önce Erkan’ın kaç Türk lirası vardı?


Cevap :

A. 460
B. 520
C. 710
D. 810 


5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


8. Yukarıda modellenen işlem hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

  • A Şıkkı

9. Aşağıda modellenen işlem hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

  • B Şıkkı

10. 2 4/9 + 7/9 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • D Şıkkı

11. 3 7/15 + 1 3/5 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • A Şıkkı

12. 3 7/9 + 9 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • B Şıkkı

13. 8 – 3 8/11 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir? 


Cevap :

  • C Şıkkı

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


14. 6 3/8 – 1 3/16 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • A Şıkkı

15. Derya Hanım’ın 800 TL’si vardı. Parasının 5/8’ine manto, 5/16’ine bir çift ayakkabı aldı. Derya Hanım’ın geriye kaç Türk lirası kalmıştır?


Cevap :

A. 100
B. 75
C. 50
D.40


B. Aşağıdaki çalışmaları yapınız. 


1. Eş aralıklara ayrımış aşağıdaki sayı doğrusunda, birim aralıklardan yararlanarak birim kesri belirleyip sayı doğrusunda gösterilen yerlere karşılık gelen kesirleri yazınız.


Cevap :

  • 0 – 1/6 – 2/6 – 3/6 – 4/6 – 5/6 – 1

2. Aşağıdaki kesirlerden birbirine eşit olanları eşleştiriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 ÖZGÜN Yayınları”

3. Aşağıdaki doğal sayılar ile bileşik kesirlerin arasına sembollerinden uygun olanı yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106-107-108 Cevapları”

4. Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olanların kutucuğunu işaretleyiniz.


Cevap :

  • ( ✓ ) a. Bir tam sayılı kesir, 0’dan farklı bir doğal sayı ile bir basit kesrin toplamına eşittir.
    ( ) b. Bir tam sayılı kesri bileşik kesre çevirirken tam kısmı kesrin payı ile çarpar, çarpıma paydayı ekleriz. Bulduğumuz sayıyı bileşik kesrin payına yazarız. Tam sayılı kesrin paydasını da bileşik kesrin paydası olarak yazarız.
  • ( ✓ ) c. Bir kesri sadeleştirmemiz veya genişletmemiz bu kesrin değerini değiştirmez.
  • ( ✓ ) ç. Basit kesir kadarı verilen bir çokluğun tamamını bulurken verilen sayıyı kesrin payına böler, bölümü kesrin paydası ile çarparız.


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle İlgili Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle İlgili Problemler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105 Cevapları


1. Bir dondurmacıdaki çikolatalı dondurmanın önce 5/8’i, sonra 4/9’ü satıldı. Satılan çikolatalı dondurma, çikolatalı dondurmanın tamamının kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • 4/9 x (2) = 8/18
  • 8/18 + 5/18 = 13/18
  • 18/18 – 13/18 = 5/18

2. Bir bakkal, bir teneke peynirin 6/7 ’sını sattı. Geriye kalan peynir, tenekedeki peynirin kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • 7/7 – 6/7 = 1/7

3. Hakan, harçlığının ’3/8ü ile kitap, 1/4’i ile defter aldı. Hakan, harçlığının kaçta kaçı ile kitap ve defter almıştır?


Cevap :

  • 1/4 x (2 ) = 2/8
  • 3/8 + 2/8 = 5/8

4. Bir sürahideki ayranın 1/4 ’ini Ertuğrul, 5/12’ini Sevil içti. Sevil’in içtiği ayran, Ertuğrul’un içtiği ayrandan sürahideki ayranın kaçta kaçı kadar fazladır?


Cevap :

  • 1/4 x (3 ) = 3/12
  • 5/12 – 3/12 = 2/12

5. Özgül Hanım, giysi alışverişi için ayırdığı paranın 1/5 ’i ile etek, 7/20 ’si ile tişört, kalanıyla da gömlek aldı. Özgül Hanım, giysi alışverişi için ayırdığı paranın kaçta kaçı ile gömlek almıştır?


Cevap :

  • 1/5 x  (4 ) = 4/20
  • 7/20 + 4/20 = 11/20
  • 20/20 – 11/20 = 9/20

6. Bir aile, otomobil ile aralarında 450 km uzaklık olan şehirlerin birinden diğerine doğru yola çıktı. Yolun 1/5 ’ini gidince ilk molayı, moladan sonra yolun 7/15 ’sini gidince ikinci molayı veren bu aile kaç kilometre daha yol gidince diğer şehre varır?


Cevap :

  • 450 ÷ 5 = 90 km ilk molada gitti.
  • 450 ÷ 15 = 30
  • 30 x 7 = 210 km ikinci mola gitti.
  • 210 + 90 = 300 km ilk ve ikinci molada gittiği yol toplamı
  • 450 – 300 = 150 km kalan yol.


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 94-100-101 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 94-100-101


Bir tepsideki börek 16 eş dilime ayrılmıştır. Tepsideki dilimlerden önce 3’ü, sonra 5’i satılmıştır. 

Soru : Satılan dilimlerin, tüm böreğin kaçta kaçı olduğunu nasıl bulabileceğinizi söyleyiniz.


Cevap :

  • 3/16 + 5/16 = 8/16 satılmıştır. Bu böreklerin yarısı yani 1/2 etmektedir.

Etkinlik Yapalım 


Yandaki kareli kâğıda uzun kenarı
8 birim, kısa kenarı 5 birim olan bir dikdörtgen çiziniz.
Dikdörtgenin içindeki birim karelerden istediğiniz kadarını pembeye, istediğiniz kadarını yeşile boyayınız.
Pembe birim karelerin ve yeşil birim karelerin, bütünün kaçta kaçı olduğunu gösteren kesirleri söyleyiniz.
Boyadığınız tüm birim karelerin, bütünün kaçta kaçı olduğunu gösteren kesri söyleyiniz.
Yaptığınız işlemi yazınız. Paydaları eşit kesirlerle toplama işlemini nasıl yapacağınızla ilgili bir kural geliştiriniz.
Yandaki kareli kâğıda uzun kenarı
10 birim, kısa kenarı 6 birim olan bir dikdörtgen çiziniz.
Dikdörtgenin içindeki birim karelerden istediğiniz kadarını pembeye boyayınız.


Cevap :

  • 4/40 + 8/40 = 12/40
  • İşlem yapılırken paylar toplanır. Payda aynen yazılır.

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 94-100-101 ÖZGÜN Yayınları”

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


1. Bir kasa portakalın önce 9/20’u, sonra 7/20’si satıldı. Satılan portakal miktarı, bir kasa portakalın kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • 9/20 + 7/20 = 16/20

2. Zuhal Hanım, parasının 5/8’i ile giysi, 9/16’u ile ayakkabı aldı. Zuhal Hanım’ın giysiye ödediği para miktarı, ayakkabıya ödediği para miktarından ne kadar fazladır?


Cevap :

  • 5/8 x(2) = 10/16
  • 10/16 – 9/16 = 1/16

3. Bir bahçenin 7/15’sine patates, 2/5’sine soğan ekildi. Buna göre;


a. Patates ve soğan ekili kısım, bahçenin kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • 2/5 (3) = 6/15
  • 7/15 + 6/15 = 13/15

b. Patates ekilen kısım, soğan ekilen kısımdan ne kadar fazladır?


Cevap :

  • 2/5 (3) = 6/15
  • 7/15 – 6/15 = 1/15

c. Patates ve soğan ekildikten sonra bahçenin ne kadarı boş kalmıştır?


Cevap :

  • 15/15 – 13/ 15 = 2/15

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


4. Aşağıda modellenen işlemleri yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100-101 Cevapları”

5. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a. 2/7 + 3/7 = 5/7
  • b. 8/15 + 16/15 = 24/15
  • c. 3/11 (2) + 7/22 = 6/22 + 7/22 = 13/22
  • ç. 9 + 7/3 = 9 7/3
  • d. 5 + 2 3/11 = 7 3/11
  • e. 6 2/3 (2 ) + 1 5/6 = 7 9/6 = 8 3/6

6. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a. 18/35 – 11/35 = 7/35
  • b. 3/5 (5) -9/25 = 15/25 – 9/25 = 6/25
  • c. 8 – 3/7 = 56/7 – 3/7 = 53/7
  • ç. 6 4/18 – 2 5/9 (2) = 112/8 – 56/18 = 56/18
  • d. 12 – 3 1/3 = 36/3 -10/3 = 26/3
  • e. 36/7 (2) – 2 3/14 = 72/14 – 31/14 = 41/14


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-93 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Çokluğun Basit Kesir Kadarını ve Basit Kesir Kadarı Verilen Bir Çokluğun Tamamını Bulma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93


5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Çokluğun Basit Kesir Kadarını ve Basit Kesir Kadarı Verilen Bir Çokluğun Tamamını Bulma Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 91-93


Eylül, bayramda büyüklerinden 60 TL harçlık topladı. Topladığı harçlığın 1/5 ’ini kumbarasına attı.

Soru : Eylül’ün kumbarasına atarak tasarruf ettiği para miktarını nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.


Cevap :

  • 60 ÷ 1/5 = 12 lira tasarruf etmiştir.

Etkinlik Yapalım 


Araç gereç: fındıklar.
48 fındığı her birinde eşit sayıda fındık olacak şekilde üç gruba ayırınız.
Her bir grupta kaçar tane fındık olduğunu belirleyiniz.
Bir gruptaki fındık sayısını hangi işlemi yaparak bulabileceğinizi söyleyiniz.
İki grupta kaç tane fındık olduğunu belirleyiniz.
İki gruptaki fındık sayısını hangi işlemleri yaparak bulabileceğinizi söyleyiniz.
Bir çokluğun belirtilen basit kesir kadarını nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.


Cevap :

  • 48 ÷ 3 = 16 grup başıma tane düşer.
  • İşlemi bölme işlemi yaparak bulabilir.
  • 16/48 olarak ifade edilebilir.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


1. Bir kutuda 24 balon vardı. Balonların 1/6’i satıldı. Kaç tane balon satılmıştır?


Cevap :

  • 24 ÷ 6 = 4 tane balon satılmıştır

2. Ali, 36 TL olan parasının 2/9’sini Kızılaya bağışladı. Ali’nin Kızılaya bağışladığı para kaç Türk lirasıdır?


Cevap :

  • 36 ÷ 9 = 4
  • 4 × 2 = 8 Türk lirasıdır.

3. Fatma Hanım, 150 TL ile alışverişe çıktı. Parasının 3/5 ’ü ile giysi aldı. Fatma Hanım’ın geriye kaç Türk lirası kalmıştır? 


Cevap :

  • 150 ÷ 5 = 30
  • 30 x 3 = 90
  • 150 – 90 = 60 Türk lirası kalmıştır.

4. Hakan, parasının 2/3 ’si ile bir öykü kitabı aldı. Öykü kitabına 16 TL ödeyen Hakan’ın harcama yapmadan önce kaç Türk lirası vardı?


Cevap :

  • 16 ÷ 2 = 8
  • 8 x 3 = 24 Türk lirası vardı.

5. Bir paket dosya kâğıdının 5/8 ’i fotokopi çekiminde kullanıldı. Fotokopi çekiminde kullanılan dosya kâğıtlarının sayısı 250 olduğuna göre fotokopi çekilmeden önce pakette kaç tane dosya kâğıdı vardı?


Cevap :

  • 250 ÷ 5 = 50
  • 50 x 8 = 400 tane dosya kâğıdı vardı.


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-90 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirleri Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirleri Sıralama Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-90


Bir tepsi börek 12 eş dilime ayrılmıştır. Dilimlerden 2’si bir tabağa, 3’ü başka bir tabağa konulmuştur.

Soru : Tabaklardaki börek miktarını gösteren kesirleri ve bu kesirlerden hangisinin büyük olduğunu söyleyiniz.


Cevap :

  • 3/12 > 2/12 olarak gösterilir.
  • 2. tabak daha büyük olarak ifade edilir.

Etkinlik Yapalım 


Araç gereç: kesir takımı.
Kesir takımındaki parçalarla 3/8 , 2/8 ve 5/8 kesirlerini modelleyiniz.
Modellerin büyüklüklerinden yararlanarak 3/8 , 2/8 ve 5/8 kesirlerini büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Yaptığınız sıralamaya göre paydaları eşit olan kesirleri sıralarken izlenmesi gereken yolu açıklayınız.


Cevap :

  • 5/8> 3/8 >  2/8 olarak büyükten küçüğe sıralanır.
  • Payı büyük olan her zaman en büyüktür.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


1. Aşağıdaki bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren kesirleri yazınız. Yazdığınız kesirlerin arasında “>”, “<” sembollerinden uygun olanı kullanınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-90 ÖZGÜN Yayınları”

2. Aşağıdaki kesirler arasında “=”, “>” ve “<” sembollerinden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • a. 17/25 > 9/25
  • b. 3/14 < 11/14
  • c. 5/12 < 5/36

3. Aşağıdaki kesirleri sembol kullanarak büyükten küçüğe doğru sıralayınız. 


Cevap :

  • a. 5/7 > 3/7 > 1/7
  • b. 23/32 > 15/32 > 5/32
  • c. 4/5 > 4/15 > 4/30
  • ç. 38/45 > 29/45 > 5/45


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-87 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Denk Kesirler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


5. Sınıf Matematik Kitabı Denk Kesirler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-87


Soru : Aynı büyüklükteki iki bahçeden birinin 1/4 ’ine biber, diğerinin 2/8 ’sine domates fideleri dikildi.

Biber ve domates fideleri dikili bölgelerin büyüklükleri ile bu bölgeleri gösteren kesirler hakkındaki düşüncenizi açıklayınız.


Cevap :

  • 2/8 = 1/4 sade şekli
  • Her iki kesir birbirine eşittir.

Etkinlik Yapalım


Kesir takımından 2 tane 1/6’lik parçayı yan yana getiriniz. Bu parçaları gösteren kesri yazınız.
Kesir takımından 4 tane 1/12 ’lik parçayı yan yana getiriniz. Bu parçaları gösteren kesri yazınız.
Yazdığınız kesirlere karşılık gelen bölgeleri büyüklüklerine göre karşılaştırınız.
Yazdığınız kesirlerin pay ve paydaları arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayınız.


Cevap :

  • 2 tane 1/6= 2/6
  • 4 tane 1/12 = 4/12
  • Her iki kesirde de payda paydanın 3 katıdır.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1. Aşağıdaki bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren kesirlere denk olacak şekilde okların diğer ucundaki bütünleri boyayınız. Noktalı yerlere uygun kesirleri yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-87 ÖZGÜN Yayınları”

2. Aşağıdaki kesirlere denk olan üçer tane kesir elde ediniz. 


Cevap :

  • a. 1/8  = 2/16, 3/24, 4/32
  • b. 3/10 = 6/20, 9/30, 12/40
  • c. 2/7 = 4/14, 6/21, 8/32
  • ç. 8/9 = 16/18, 24/27, 32/36
  • d. 6/11 = 12/22, 18/33, 24/44
  • e. 12/30 = 6/15, 24/60, 36/90

3. Aşağıdaki kesirlerin en sade hâlini yazınız. 


Cevap :

  • a. 8/40 = 1/5
  • b. 25/35 = 5/7
  • c. 4/32 = 1/8
  • ç. 12 /48 = 1/4
  • d. 48/64 = 3/4
  • e. 24/72 = 1/3


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılar ile Bileşik Kesirleri Karşılaştırma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılar ile Bileşik Kesirleri Karşılaştırma Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83


Yandaki tabakların birinde 3 tane yarım, diğerinde 2 tane bütün portakal vardır. 

Soru : Hangi tabakta daha çok portakal vardır?


Cevap :

  • 2 tam 4 tane yarım eder. Bu nedenle 2. tabakta daha fazla portakal vardır.

Etkinlik Yapalım 


Araç gereç: kesir takımı.
Kesir takımı ile 3 doğal sayısını modelleyiniz.
Kesir takımı ile 2/7 kesrini modelleyiniz.
Modelleri karşılaştırarak 3 doğal sayısının mı 2/7 kesrinin mi büyük olduğunu belirleyiniz.


Cevap :

  • 1/7, 5/7, 6/7 kesim takımı olarak seçelim.
  • 1/7> 2/7 > 5/7 > 6/7 olarak modelleyebiliriz.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


1. Aşağıdaki doğal sayıları kesir biçiminde yazınız. 


Cevap :

  • a. 5 = 5/1
  • b. 4 = 4/1
  • c. 13 = 13/1
  • ç. 25 = 25//1

2. Aşağıdaki eş bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren doğal sayıları ve kesirleri sembol kullanarak karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83 ÖZGÜN Yayınları”

3. Aşağıdaki doğal sayı ve kesirlerin arasına “<”, “>” ve “=” sembollerinden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. a. 2 > 9/7
  2. b. 15/3 = 5
  3. c. 6 < 19/3
  4. ç. 5 < 47/9
  5. d. 8> 14/5
  6. e. 16/3 <6
  7. f. 7>9/2
  8. g. 10 > 19/2


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-81 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Tam Sayılı ve Bileşik Kesri Birbirine Dönüştürme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81


5. Sınıf Matematik Kitabı Tam Sayılı ve Bileşik Kesri Birbirine Dönüştürme Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 74-76


Yukarıdaki fotoğrafın solunda bulunan aynı büyüklükteki 3 bardak yarısına kadar portakal suyu ile doludur. Fotoğrafın sağındaki bardaklar, solundaki bardaklarla aynı büyüklükte olup birinin tamamı, diğerinin ise yarısı portakal suyu ile doludur.

Soru : Fotoğrafın solundaki ve sağındaki bardaklarda bulunan portakal sularının miktarını gösteren kesirlerin birbirine eşit olup olmadığını söyleyiniz.


Cevap :

  • Evet birbirine eşittir.
  • 3/2 = 1 1/2

Etkinlik Yapalım 


Aşağıdaki eş bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren tam sayılı kesri ve bileşik kesri noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  • 1 + 3/4 = 4/4 + 3/4

Eş bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren tam sayılı kesrin ve bileşik kesrin birbirine eşit olup olmadığını söyleyiniz.


Cevap :Eşittir.


Yazdığınız bileşik kesrin payını paydasına bölünüz. Yaptığınız işlemdeki bölüm, bölen ve kalanı, yazdığınız tam sayılı kesir ile karşılaştırınız. Bölme işlemindeki hangi terimlerin, kesrin tam kısmına, payına ve paydasına eşit olduğunu söyleyiniz.
Yaptığınız çalışmadan yararlanarak bileşik kesri tam sayılı kesre, tam sayılı kesri de bileşik kesre nasıl dönüştürebileceğinizi açıklayınız.


Cevap :Birleşik kesir tam sayılı kesire çevirirken payını paydasına bölmemiz gerekir. Tam sayılı kesri birleşik kesre dönüştürürken payda ile tamı çarpıp payı ekleriz ve yeni pay kısmına yazarı ve payda değişmez aynı şekilde yazılır.


5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


1. Aşağıdaki eş bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren tam sayılı kesirleri yazınız. Yazdığınız kesirlerin hangi doğal sayı ile basit kesrin toplamı olduğunu belirtiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-81 ÖZGÜN Yayınları”

2. Aşağıdaki tam sayılı kesirlerin hangi doğal sayı ile basit kesrin toplamı olduğunu yazınız.


Cevap :

  • a. 5 7/11 = 5 + 7/11
  • b. 2 3/8 =  2 + 3/8
  • c. 6 1/15 =  6 + 1/15
  • ç. 4 1/6 =  4 + 1/6
  • d. 9 5/12 =  9 + 5/12
  • e. 16 3/5 =16 +  3/5

3. Aşağıdaki tam sayılı kesirleri bileşik kesre dönüştürünüz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları”

4. Aşağıdaki bileşik kesirleri tam sayılı kesre dönüştürünüz. 


Cevap :

  • a. 7/5 = 1 tam 2/5
  • b. 13/8 = 1 tam 5/8
  • c. 25/6 = 4 tam  1/6
  • ç. 48/7 = 6 tam 6/7
  • d. 50/9 =5 tam  5/9
  • e.65/3 = 21 tam  2/3
  • f. 37/4 = 9 tam  1/4
  • g. 83/9 = 9 tam  2/9


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 74-76 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Birim Kesirleri Sayı Doğrusunda Gösterme ve Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76


5. Sınıf Matematik Kitabı Birim Kesirleri Sayı Doğrusunda Gösterme ve Sıralama Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 74-76


Soru : Aynı büyüklükteki iki tepside bulunan böreklerden soldaki 8, sağdaki 12 eş dilime ayrılmıştır. Hangi tepsiden bir dilim yiyen kişi, daha çok börek yemiş olur?


Cevap :

  • Daha az dilimlenen tepside bulunan börekten yiyen daha çok börek yemiş olur.

Etkinlik Yapalım


Araç gereç: kesir takımı.
Kesir takımındaki 1/2 , 1/3 , 1/4 ve 1/6 parçalarını alt alta sıralayınız.
Parçaların büyüklüklerinden yararlanarak 1/2 , 1/3, 1/4 ve 1/6 kesirlerini büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Yaptığınız sıralamadan yararlanarak birim kesirleri sıralama ile ilgili bir kural geliştiriniz.


Cevap :

  • 1/2 >  1/3 >  1/4 > 1/6
  • Paydası küçük olan kesir daha büyüktür.

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


1. Aşağıdaki kesirlerin birim kesirlerini bulup birim kesirleri sayı doğrularında gösteriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 74-76 ÖZGÜN Yayınları”

2. Her biri eş aralıklara ayrılmış aşağıdaki sayı doğrularında işaretlenen noktaların altlarına uygun kesirleri yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları”

3. Aşağıdaki birim kesirleri büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 74-76 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 69-70-71-72 ÖZGÜN Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünitede Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72


5. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünitede Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 69-70-71-72


A. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. 6 606 626 doğal sayısında basamak değeri 600 000 olan rakam hangi basamaktadır?


Cevap :

A. Birler B. Yüzler C. Yüz binler D. Milyonlar


2. 35 687 910 sayısında 5 rakamının bulunduğu basamağın adı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A. On milyonlar B. Milyonlar C. Yüz binler D. On binler


3. Aşağıdaki şekil örüntüsüne göre örüntünün 4. adımındaki daire ve üçgen sayıları hangi seçenekteki gibi olur?


Cevap :

A. Daire: 3 Üçgen: 8
B. Daire: 4  Üçgen: 8
C. Daire: 5  Üçgen: 12
D. Daire: 4  Üçgen: 10


4. Yandaki işlemde verilmeyen çıkan aşağıdakilerden hangisidir? 36715 


Cevap :

A. 4405 B. 4406 C. 4426 D. 5406


5. Yandaki işlemde ▲ ve ● yerine yazılması gereken rakamlar hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

A. ▲ = 1 ● = 8
B. ▲ = 0 ● = 8
C. ▲ = 0 ● = 9
D. ▲ = 9 ● = 0


5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


6. 2 kişi, 9 el işi kâğıdını eşit olarak paylaşırsa bir kişiye ne kadar el işi kâğıdı düşer?


Cevap :

A. 3 tam el işi kâğıdı
B. 3 tam ve 1/2 el işi kâğıdı
C. 4 tam el işi kâğıdı
D. 4 tam ve 1/2 el işi kâğıdı


7. Bir sınıftaki sıralara 25 öğrenci ikişer ikişer oturtulacaktır. Hiçbir öğrencinin ayakta kalmaması için sınıfta kaç sıra bulunmalıdır?


Cevap :

A. 12 B. 13 C. 14 D. 15


8. Yandaki işlemde verilmeyen çarpan aşağıdakilerden 36 x = 972 hangisidir?


Cevap :

A. 27 B. 28 C. 29 D. 30


9. Yandaki işlemde verilmeyen bölünen aşağıdakilerden hangisidir? 


Cevap :

A. 1158 B. 1168 C. 1178 D. 1180


10. (122 – 8) ÷ 4 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir? 


Cevap :

A. 142 B. 38 C. 34 D. 32


11. Hasan ile annesinin yaşlarının toplamı 60’tır. Annesinin yaşı, Hasan’ın yaşının 4 katıdır. Buna göre Hasan kaç yaşındadır?


Cevap :

A. 12 B. 13 C. 14 D. 15


12. Zekiye Hanım, 2348 TL’ye çamaşır makinesi aldı, peşinat olarak 700 TL ödedi. Geriye kalan borcunu 8 eşit taksitte ödemek üzere satıcıyla anlaştı. Zekiye Hanım aylık kaç Türk lirası taksit ödeyecektir?


Cevap :

A. 206 B. 216 C. 224 D. 226


5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


B. Aşağıdaki çalışmaları yapınız. 


1. Aşağıda rakamlarla verilen doğal sayıların okunuşlarını ve okunuşları verilen doğal sayıları rakamlarla yazınız.


Cevap :

  • a. 38 508 340: Otuz sekiz milyon beş yüz sekiz bin üç yüz kırk.
  • b. 7 010 372: Yedi milyon on bin üç yüz yetmiş iki.
  • c. 809 240 856: Sekiz yüz dokuz milyon iki yüz kırk bin sekiz yüz elli altı.
  • ç. Üç yüz on altı milyon iki bin kırk beş: 316 002 045
  • d. Altı milyon iki yüz bin yetmiş dokuz: 6 200 079
  • e. Elli yedi milyon sekiz yüz on bir: 57 000 811

2. Kuralı, 11’den başlayarak sayıların her adımda dokuzar dokuzar artması olan aşağıdaki örüntünün 5. adımında bulunması gereken sayıyı yazınız.


Cevap :

  • 5. adım : 47

3. Kuralı, 7’den başlayarak sayıların her adımda on üçer on üçer artması olan aşağıdaki örüntünün 6. adımında olması gereken sayıyı yazınız.


Cevap :

  • 6. adım : 72

4. Aşağıdaki işlemleri, sonuçları ile eşleştiriniz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 69-70-71-72 Cevapları”

5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


5. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız. 


Cevap :

  • a. 62 + 9 = 60 + 10 = 70
  • b. 43 + 16 = 40 + 20 = 60
  • c. 15 + 13 + 25 = 20 + 10 + 30 = 60
  • ç. 96 – 24 = 100 – 20 = 80
  • d. 65 – 43 = 70 – 40 = 30
  • e. 72 – 38 =  70 – 40 = 30

6. Aşağıdaki işlemleri yapınız. İşlemleri, sonuçlarıyla eşleştiriniz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69-70-71-72 Cevapları”

7. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız. 


Cevap :

  • a. 168 x 1000 = 168000
  • b. 1500 x 40 = 60000
  • c. 76 x 9 = 684
  • ç. 65 300 ÷ 100 = 653
  • d. 48 000 ÷ 300 = 160
  • e. 380 ÷ 5 = 76

8. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını önce tahmin ediniz. Sonra işlemleri yaparak bulduğunuz sonuçlarla tahminlerinizi karşılaştırınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 69-70-71-72 ÖZGÜN Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!