2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Küçük Gezgin Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


2. Sınıf Türkçe Kitabı Küçük Gezgin Çanakkale’de Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Çanakkale Zaferi hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Türküyü öğretmeninizle birlikte seslendiriniz.


Kısa Cevap : “Çanakkale Zaferi hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çanakkale zaferi Bir dönüm noktası niteliğindedir.

1. Dünya Savaşı’nda birçok cephe açılmıştır ki bu cephelerden biri de Çanakkale Cephesi’dir.

Çanakkale Cephesi’nde 1915-1916 yılları arası kara ve deniz savaşları gerçekleştirilmiştir.

Çanakkale Zaferi’nin batılı ülkeler üzerinde de önemli etkileri olmuştur.

Bizler bu dönemde savunmada.

Çanakkale’de 3 Kasım 1914 ile 18 Mart 1915 tarihleri arasında deniz savaşları.

25 Nisan 1915 ile 9 Ocak 1916 yılları arasında ise Kara savaşları gerçekleşmiştir.

Düşmanların buraya saldırma amacı İstanbul ve Çanakkale Boğazları’ nda geçerek Osmanlı’yı savaş dışı bırakmaktır.


2. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.


Cevap :

Metin görsellerini incelediğimizde metinde bence Çanakkale gezisi düzenleyen bir aileden bahsettiğini düşünüyorum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup anlamlarının yanındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Gezgin : Gezmek, tanımak, görmek, dinlenmek amacıyla geziye çıkan (kimse).

Kalıntı : Eski çağlardan kalmış şehir veya yapı, harabe.

Şehitlik  : Şehitlerin gömüldüğü yer.

Feribot : Taşıtlar ile yolcuları bir kıyıdan öbür kıyıya geçirmeye yarayan gemi, arabalı vapur.

Anıt : Önemli bir olayın veya kişinin gelecek kuşaklarca anılması için yapılan, sembol niteliğinde büyük yapı.

Özdeyiş : Bir düşünceyi, duyguyu kısa bir biçimde anlatan, kim tarafından söylendiği bilinen özlü söz.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya okuduğunuz metnin konusunu yazınız.


Cevap :

Metnin konusu :  Mehmet ve ailesinin şehitliği ziyareti


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Mehmet ve ailesi hangi ilimizi gezmişler?


Cevap :

Mehmet ve ailesi Çanakkale ilimizi gezmişler.


2. Mehmet ve ailesi ilk olarak nereyi ziyaret etmişler?


Cevap :

Mehmet ve ailesi ilk olarak antik Truva kentini ziyaret etmişler.


3. Feribot kıyıya yaklaştığında Mehmet ve ailesi ne görmüşler?


Cevap :

Feribot kıyıya yaklaştığında Mehmet ve ailesi bir Mehmetçik  figürü görmüşlerdir.


4. Mehmet ve ailesi, Çanakkale Şehitliği’nde hangi duyguyu hissetmişler?


Cevap :

Mehmet ve ailesi , Çanakkale hüzün hissetmişler.


5. Mehmet, günlüğüne o gece neler yazmış?


Cevap :

Mehmet, günlüğüne o gece gezmiş oldukları Truva atı ve Çanakkale şehitliğini yazmıştır.


6. Mehmet, yazısını kimin özdeyişiyle bitirmiş?


Cevap :

Mehmet , yazısını atamızın özdeyişi ile bitirmiş.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

Truva Atı ve Şehitlik

Çanakkale Gezisi

Mehmet ve Çanakkale Gezisi


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz. Mehmet’in günlüğüne yazdıklarını değerlendiriniz.

Günü gününe yaşanan olayları anlatan yazı türüne günlük denir. Bu amaçla kullanılan defter de günlük olarak adlandırılır. Günlük tutarken şunlara dikkat ederiz:

• Her gün için yeni bir sayfa ayırırız.
• Sayfanın sağ üst köşesine o günün tarihini yazarız.
• İstersek uygun bir hitap ifadesiyle yazımızı yazmaya başlarız.
• Yazımızı yazarken konuşur gibi bir anlatım kullanırız.
• Yaşadıklarımızı, duygularımızı, düşüncelerimizi, hayallerimizi kısaca yazarız.
• Günlüğümüzü düzenli olarak yazmaya özen gösterir, ara sıra yazdıklarımızı okuruz.


Cevap :

Aşağıdaki açıklamaları okuduğum zaman Mehmet’in günlüğüne yazdıklarını doğru buluyorum.

Günlüğüne hitap ile başlamış ,sağ üst köşeye tarihi atmış ve konuşma dili ile bir gün içerisinde yaşadıklarını anlatmıştır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Günlük tutuyor musunuz? Günlük tutmanızın yararları neler olabilir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Günlük tutuyor musunuz? Günlük tutmanızın yararları neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

…Ben günlük tutuyorum ve günlük tutmayı çok severim.

Günlük susmak insanın ruh halini iyileştirir ve stresini azaltır.

Yoğun olan duygularını dertleşir gibi anlattığı için içini boşaltmasını sağlar boşaltmasını sağlar.

Hafızayı güçlendirir ve geçmişe dönük kendimizi değerlendirebilmemizi sağlar.


Soru : b. Önceki etkinlikte verilen açıklamalara uygun olarak dün yaşadıklarınızı, bunlarla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

21.03.2023

Sevgili arkadaşım günlük,

Bugün hafta sonu olduğu için ailemle beraber lunaparka gittik.

Dondurma aldık ve gerçekten çok eğlendik.

Lunaparkı seviyorum ama ailemle beraber olmanın tadı sanki her şeyden daha güzel.

İyi ki ailem var


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru :  a. Aşağıdaki kelimeleri, uygun görselleri gösterecek şekilde noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 Cevapları”

Soru : b. Görsellerden yararlanarak belirlediğiniz zıt anlamlı kelimeleri söyleyiniz.


Cevap :

içinde =  dışında

zor = kolay

alçakta = yüksekte

önünde = arkasında

üstünde = altında

uzakta= yakında

gürültülü = sessiz


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki Türkiye haritasında Çanakkale’yi ve yaşadığınız ili bulup boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları”

Soru : b. Yaşadığınız ilde bulunan tarihî, doğal ve turistik yerlere ait görselleri sınıf panosuna asıp inceleyiniz. Bu görseller hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

Geçen yaz annem (,) babam ve ablamla İstanbul (‘) a gittim (.) İstanbul (‘) da gezilecek ne kadar çok yer olduğunu biliyor musunuz (?) Topkapı Müzesi (,) Dolmabahçe Sarayı (,) Yerebatan Sarnıcı bunlardan sadece birkaçıdır (.) Siz bunlardan hangilerini gezdiniz (?)


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Atatürk ile ilgili görsellerden bir albüm hazırlayınız.


Kısa Cevap : “Atatürk ile ilgili görsellerden bir albüm hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 118-121-122-123-124-125-126 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score