1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 183-184-185 Meb Yayınları
1. Sınıf Matematik Kitabı Meb Yayınları Uzunlukları Karşılaştıralım Metni Cevapları Sayfa 183, 184, 185
1. Sınıf Matematik Uzunlukları Karşılaştıralım Metni Cevapları
1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 183-184-185
Soru : Sınıfınızdaki en uzun boylu arkadaşınız kimdir? Adını söyleyiniz.
Cevap :
Sınıfımızın en uzun arkadaşımız Muhammed Mustafa Güneş’tir.
1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 184 Cevapları
1. Ağaçlardan daha uzun olanın altındaki kutucuğu boyayınız.
Cevap :
- 1. kutucuğu işaretleyiniz.
2. Çocuklardan daha kısa olanın altındaki kutucuğu boyayınız.
Cevap :
- 2. kutucuğu işaretleyiniz.
3. En uzun zürafayı kahverengiye, en kısa zürafayı sarı renge boyayınız.
Cevap :
- 3. sıradaki zürafa kahverengi, 2. sıradaki zürafayı sarıya boyayınız.
4. Aşağıdaki kalemden daha uzun bir kalem çiziniz.
Cevap :
- Ailenizden yardım alarak aynı kalemin daha uzun olanını çiziniz.
5. Aşağıdaki mor çubuktan daha kısa bir çubuk çiziniz.
Cevap :
- Ailenizden yardım alarak aynı çubuğun daha kısa olanını çiziniz.
1. Sınıf Matematik Meb Yayınları Kitabı Sayfa 185 Cevapları
6. Aşağıdaki kalemleri uzunluklarına göre karşılaştırınız. Kalemlerin altındaki soruları cevaplayınız.
Mavi kalem, uzunluğuna göre hangi kalemler arasında yer alır? Çizerek taşıyınız.
Cevap :

En uzun kalem hangi renktir?
Cevap : Mor kalemdir.
Sarı kalem hangi renk kalemlerden daha uzundur?
Cevap : Yeşil ve mavi kalemden uzundur.
Pembe kalem hangi renk kalemden daha kısadır?
Cevap : Mor kalemden kısadır.
7. Aşağıdaki çocukların boylarını uzundan kısaya doğru sıralayınız. Resimlerin altına kaçıncı sırada olduklarını sıra sayılarını kullanarak yazınız.
Cevap :

1 sınıf matematik ders kitabında yer alan bu ödevimizde görmüş olduğumuz görselde bulunan kalemlerin zunluklarına göre sıraladığımız zaman en uzundan en kısaya sıralamamızı doğru bir şekilde yapabilmekteyiz .Zaten gördüğümüz gorseli inceleyerek ve uzunluklarını ölçerek hangisinin uzun hangisinin kısa ve hangisinin diğerinden daha uzun kısa veya daha uzun olduğunu inceleyerek öğrenebilme imkanına sahibiz. İster de çevremizde görmüş olduğunuz birçok nesneyi ve varlığı bu kadar uzuna pekiştirerek ve göstererek öğrenebilir ve bu konu hakkında bilgi sahibi olabiliriz Bu örnekleri yaptığımı sanan ölçüm birimlerinden faydalanabiliriz.