1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Açılım Yayınları

1. Sınıf Matematik Kitabı Açılım Yayınları İleriye Doğru İkişer, Geriye Doğru Birer ve İkişer Ritmik Sayalım Metni Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54


1. Sınıf Matematik Kitabı İleriye Doğru İkişer, Geriye Doğru Birer ve İkişer Ritmik Sayalım Metni Cevapları


1. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54


Ali’nin sınıfındaki her sırada 2 kişi oturuyor.

Soru : Ali, sınıfında kaç öğrenci olduğunu birer ritmik sayma yapmadan nasıl bulabilir? Tartışınız. Söylenilen fikirlere katılmasanız da saygı gösteriniz.


Cevap :

  • Sınıfta 20 kişi vardır. 1, 2, 5, 10 olarak ritmik sayarak bulabiliriz.

Araç ve gereçler: A4 kâğıt, sayma fasulyeleri.
• Kâğıdımıza 10 tane küçük ve 1 tane büyük yuvarlak çizelim.
• Küçük yuvarlakların içine ikişer tane fasulye koyalım.
• Birinci yuvarlaktaki fasulyeleri büyük yuvarlağın içine koyalım.
• Büyük yuvarlaktaki fasulyelerin sayısını söyleyelim.
• Yukarıda yaptığımız işlemleri küçük yuvarlaklardaki fasulyeler bitene kadar tekrar edelim.
• Son durumda büyük yuvarlaktaki fasulye sayısını söyleyelim.
• Fasulyeleri sayarken kaçar sayma yaptığımızı belirtelim.
Not: Yukarıdaki etkinlikte yapmakta zorlandığımız çalışmalarda arkadaşlarımızdan yardım isteyelim. Yardım isteyen arkadaşlarımıza yardım edelim.


Cevap :

  • Küçük yuvarlakların içine 2’şerden 20 tane fasulye olur.
  • Büyük yuvarlaktaki fasulyelerin sayısın 2
  • İşlem sonunda tüm fasulyeler büyük yuvarlak içerisine konulduğu için 20 tane olacaktır.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Aşağıdaki vişnelerin sayısını ileriye doğru ikişer ritmik sayma yaparak bulalım.


Cevap :

  • 2 – 4 – 6 – 8 – 10 – 12 – 14 olarak ritmik sayabiliriz.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Araç ve gereçler: sayma çubukları, kutu.
• Kutunun içine 20 tane sayma çubuğu koyalım.
• Kutudan 1 tane sayma çubuğu alalım.
• Kutudaki çubuk sayısını söyleyelim.
• Kutudan 1 tane daha sayma çubuğu alalım.
• Kutudaki çubuk sayısını söyleyelim.
• Yukarıda yaptığımız işlemleri kutudaki sayma çubukları bitene kadar tekrar edelim.
• Yaptığımız saymanın kaçar sayma olduğunu söyleyelim.
• Yaptığımız saymanın ileriye doğru mu yoksa geriye doğru mu olduğunu belirtelim.


Cevap :

  • 20 – 19 – 18 – 17 – 16 – 15 – 14 – 13 – 12 – 11 – 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1 olarak eksilir. Geriye doğru 1’er ritmik olarak azalmaktadır.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Araç ve gereçler: sayma çubukları, kutu.
• Kutunun içine 20 tane sayma çubuğu koyalım.
• Kutudan 2 tane sayma çubuğu alalım.
• Kutudaki çubuk sayısını söyleyelim.
• Kutudan 2 tane daha sayma çubuğu alalım.
• Kutudaki çubuk sayısını söyleyelim.
• Yukarıda yaptığımız işlemleri kutudaki sayma çubukları bitene kadar tekrar edelim.
• Yaptığımız saymanın kaçar sayma olduğunu söyleyelim.
• Yaptığımız saymanın ileriye doğru mu yoksa geriye doğru mu olduğunu belirtelim.


Cevap :

  • 20 – 18 – 16 – 14 – 12 – 10 – 8 –  6  – 4  – 2  olarak eksilir. Geriye doğru 2’şer ritmik olarak azalmaktadır.

1. Sınıf Matematik Açılım Yayınları Kitabı Sayfa 54 Cevapları


1. 2’den başlayıp 20’ye kadar ileriye doğru ikişer ritmik sayma yapınız. Sayma yaparken söylediğiniz sayıları sırasıyla defterinize yazınız. 


Cevap :

  • 2 – 4 – 6 – 8 – 10 – 12 – 14 – 16 – 18 – 20 olarak 2’şer ritmik olarak sayabiliriz.

2. Ali, yandaki yumurtalardan her gün 1 tane yiyecek. Ali yumurtaları yedikçe viyolde kalacak yumurtaların sayılarını geriye doğru birer ritmik sayma yaparak bulunuz. Sayma yaparken söylediğiniz sayıları sırasıyla defterinize yazınız.


Cevap :

  • 10 – 9  – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1 olarak 1’er olarak geriye doğru ritmik olarak sayabiliriz.

3. 18’den başlayıp geriye doğru ikişer ritmik sayma yapınız. Sayma yaparken söylediğiniz sayıları sırasıyla defterinize yazınız.


Cevap :

  • 18 – 16 – 14 – 12 – 10 – 8 –  6  – 4  – 2  doğru 2’şer ritmik olarak yazabiliriz.


 

Our Score