2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 162-163-164

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Standart Olmayan Uzunluk Ölçme Birimleri Metni Cevapları Sayfa 162, 163, 164


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Standart Olmayan Uzunluk Ölçme Birimleri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 162-163-164


1) Öğretmen, eline aşağıdaki uzunlukta bir kurdele almıştır. 

Öğretmen ve öğrenciler ellerindeki kurdele ile panonun uzunluğunu ölçmüştür. Buna göre aşağıdaki cümlelerin kimlere ait olduğunu yazınız.


Cevap :

Kitabın uzunluğu 8 kurdele kadardır. = Öğretmen
Kitabın uzunluğu 16 kurdele kadardır. =  Zehra
Kitabın uzunluğu 32 kurdele kadardır.=  Okan


Ölçme sonuçlarının kimlere ait olduğuna nasıl karar verdiniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Verilen verilere göre karar verdik.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 163 Cevapları


2) Kestiğiniz şeritlerle tablodaki nesnelerin uzunluğunu ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 162-163-164”

3) Aşağıdaki ifadeler doğruysa yanlarındaki kutuya “D”, yanlışsa “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) Mavi şerit, 2 yeşil şerit uzunluğundadır.
  • ( Yanlış ) Yeşil şerit, 3 pembe şerit uzunluğundadır.
  • ( Doğru ) Mavi şerit, 4 pembe şerit uzunluğundadır.
  • ( Doğru ) Yeşil şerit, 2 pembe şerit uzunluğundadır.
  • ( Yanlış ) Yeşil şerit, 4 mavi şerit uzunluğundadır.
  • ( Yanlış ) Mavi şerit, 4 yeşil şerit uzunluğundadır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları


6) Aşağıdaki görselleri uygun ifadeyle eşleştiriniz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

4) Sırayla kulaç, karış ve parmak kullanarak sıranızın uzunluğunu ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı tablodaki uygun yerlere yazınız.


Cevap :

  • Kulaç =  1
  • Karış =  8
  • Parmak = 17

5) Aşağıdaki nesnelerin uzunluklarını verilen uzunluk ölçme birimlerinden hangileriyle ölçebiliriz? Yazınız.


Cevap :

  • Kaşık: Parmak
  • Televizyon: Karış
  • Koltuk: Kulaç
  • Halı: Ayak
  • Okul koridoru: Adım


 

Our Score