2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 104-105-106-107-108

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık En Güzel Yarıyıl Tatili Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


En Güzel Yarıyıl Tatili Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 104 Cevapları

Soru : “Komşuluk ilişkisi” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Komşuluk ilişkisi” sözünden komşularımla olan ilişkileri anlıyorum. Komşularımız hem bizim arkadaşlarımız hemde komşularımız olarak yakın ailemiz gibiler. Komşularımız zor zamanlarda yanımızda olan ve bir şeye ihtiyaç hissettiğimiz zaman bize el uzatan kişilerdir. Komşularımızla beraber iyi geçinmeli ve yakın olduğumuz için bir aile gibi olduğumuzu unutmamalıyız.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 105 Cevapları

Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Resimde gördüğünüz kişileri ve bulundukları ortamı yorumlayınız.


Cevap : Sobalı köy evi gibi tek katlı bir evde ev sahipleri ve onlara hediyelerle gelen misafirler var.


1. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyede ne anlatılıyor? Konusunu kısaca yazınız.


Cevap : Dinlediği hikayede Burcu’ nun , yarıyıl tatilinde annesi ve kardeşi ile kışın anneannesinin yanına geldiği ve orada yaşadığı mutlu günler anlatılıyor.


Soru : Dinlediğiniz hikâyeyi, olayların oluş sırasına göre anlatınız.


Cevap :
Burcu , yarıyıl tatilinde kardeşi ve annesi ile beraber anneannelerinin yaşadıkları yere gittiler. Karnesini aldıkları diğer gün yola çıktılar. Eve vardıklarında soba yanan güzel sıcacık bir ev gördüler. Anneannesi onlara çeşit çeşit kahvaltılıklar hazırlamıştı ve onları heyecan ve mutlulukla karşıladı. Onları sofraya davet etti.
Öğleden sonra komşular ” hoş geldin” demek  için onların yanına geldiler. Komşu çocukları ile sokakta doyasıya oynadılar. Komşular onlara bir şeyler getirdi. Günleri çok güzel geçiyordu. Gidiş günü gelince ona armağanlar verdiler ve otogara kadar götürdüler .Onlara yolda yemeleri için  yolluk hazırlamışlardı. Güzel bir zamanlar geçiren Burcu , buradan ayrılmak istemediği için ağlayarak evine döndü.


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyedeki olayların oluş sırasına uymayan cümleyi bulup işaretleyiniz.


Cevap :

  • (1) Burcular, yarıyıl tatilinde anneannesine gittiler.
  • (3) Anneannelerinin yaptığı yiyecekler çok güzeldi.
  • (2) Sobanın yanına kurulmuş sofranın başına geçtiler.
  • (4) Öğleye doğru komşular “Hoş geldiniz!” demek için geldiler.
  • (5) Günler çok güzel geçti. Dönüş günü gelmişti. Burcu, ağlamamak için kendini zor tuttu.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 106 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz hikâyeye göre cevaplayınız.


Burcular niçin anneannelerine gidiyorlar?
Cevap : Burcular yarıyıl tatilini orada geçirmek için anneannelerine gidiyorlar.


Anneanne nerede oturuyor?
Cevap : Anneanne küçük bir şehirde oturuyor.


Burcu, kimlerle oyun oynadı?
Cevap : Burcu, komşunun çocuklarıyla oyun oynadı.


Sokakta oyun oynanır mı?
Cevap : Arabaların olmadığı güvenli yerlerde oynanabilir. Ancak arabaların geçtiği sokaklarda oyun oynamak tehlikeli olur.


Burcu, anneannesinin komşuluk ilişkilerini görünce ne düşündü?
Cevap :Kendi ilişkilerini düşündü. Hiç böyle içtenlik yoktu.


Burcular niçin sokakta oynadılar?
Cevap : Burcular araba olmadığı ve güvenli olduğu için sokakta oynadılar.


Dönüş günü neler oldu?
Cevap : Dönüş günü çok sevdiği komşuları onlara yolda yemeleri için yolluk hazırlamışlardı. Onları otogara kadar yolcu ettiler ve Burcu buradan ayrılmak istemediği için ağlayarak evine döndü.


4. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyeyi siz yazsaydınız ona hangi başlıkları verirdiniz? Hikâyenin konusuna uygun iki başlık yazınız.


Cevap : Burcu ‘ nun Yarıyıl Tatili
Sıcacık Bir Tatil


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 107 Cevapları

Soru : Dinlediğiniz hikâyede anlatılan komşuluk ilişkileri hoşunuza gitti mi?


Cevap : Evet bu hikayedeki komşuluk ilişkileri çok hoşuma gitti. İnsanların birbirlerine böyle bağlı ve içten olmaları gerçekten çok güzel. Bende böyle bir yerde yaşamak isterdim. Burcu’ nun geçirdiği gibi güzel vakitler geçirmeyi herkes ister. Sokakta rahatça oynamak ve komşuların bizleri sevdiği bir yerde olmak çok harika bir his olmalı.


Soru : Burcuların apartmanında komşular birbirini tanımıyormuş. Sizin komşularınızla ilişkileriniz nasıl? Konu dışına çıkmadan duygu ve düşüncelerinizi anlatınız.


Cevap : Bizim apartmanımızda annemin görüştüğü birkaç kişi dışında herkesi tanımıyorum. Gördüğümüz zaman birbirimize selam veriyor ve kibar davranıyoruz ancak birbirimizi tanımıyoruz. Burcu ‘ nun anneannesinin yaşadığı gibi bir yerde bende yaşamak isterdim.


5. Etkinlik


Soru : Komşu çocuklarıyla bahçede hangi oyunlar oynanır? Bu oyunlardan birinin adını ve nasıl oynandığını sırasıyla yazınız.


Cevap :
Körebe :Körebe oynarken ebe olarak seçilen kişinin gözleri birşeyle bağlanır. Diğer çocuklar onu ses gibi şeylerle çağırır ve kaçmaya başlarlar. Ebenin elinin değidiği kişi ebe olur ve onun gözleri bağlanır. Bu defa o diğer çocukları ebelemeye çalışır.
Saklambaç : Bu oyunda  çocuklardan biri ebe olur. Ebe olan bir yer belirler, gözlerini kapatır ve saymaya başlar. Diğer çocuklar saklanır. Ebe olan gözlerini açar ve onları aramaya başlar. Birini görürse “sobe” der ve yerine doğru koşmaya başlarlar. Hangisi önce ebe yerine vurursa o kazanır, geç kalan ebe olur. Bu defa ebe olan kişi saymaya ve çocukları bulmaya başlar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tekerlemeyi bir arkadaşınızla karşılıklı okuyup defterinize yazınız.


Cevap :
KOMŞU KOMŞU
– Komşu komşu!
– Hu, hu!
– Oğlun geldi mi?
– Geldi.
– Ne getirdi?
– İnci, boncuk.
– Kime, kime?
– Sana, bana.
– Başka kime?
– Kara kediye.
– Kara kedi nerede?
– Ağaca çıktı.
– Ağaç nerede?
– Balta kesti.
– Balta nerede?
– Suya düştü.
– Su nerede?
– İnek içti.
– İnek nerede?
– Dağa kaçtı.
– Dağ nerede?
– Yandı, bitti kül oldu.



 

Our Score