2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 47-50-51-52-53-54-55
2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Aslı’nın Dönüşü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55
Aslı’nın Dönüşü Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 47 Cevapları
Soru : Sizce hangi eserlere “tarihî eser” denir?
Cevap : Bence eskiden yaşayan insanların bırakmış oldukları eserlere veya hayatlarından kalan kalıntılara “tarihi eser” denir. Tarihi eserler bazen bir yazı , bazen bir sanat eseri bazen de ev gibi yapıtlar şeklinde olabilir . Bu eserler bizlere geçmiş hakkında bilgiler verir. Bazen bilinen tarih bilgilerini bile değiştirebilir. Bizlerinde şu anki eserleri veya yaptıkları yüzyıllar sonra “tarihi eser” olacaktır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 50 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Kelime kartlarından yararlanarak metinde geçen tarihî eserleri inceleyiniz.
Cevap : Süleymaniye Camii, Topkapı Sarayı, Ayasofya Camii, Selimiye Camii
Soru : Çevrenizde ya da gittiğiniz farklı şehirlerde tarihî eser gördünüz mü? Sizi çok etkileyen bir tarihî eseri arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap : Ben Ankara ‘ da Ankara Kalesi’ ni ziyaret etmiştim. Kalenin büyüklüğü ve tepeye yapılması çok dikkatimi çekmişti. İnsanların eskiden makineler olmadan bu kadar büyük yerler inşa etmesi bana çok şaşırtıcı gelmişti. Kaleye çıktığımız zaman Ankara’ nın birçok yerini görebiliyorsunuz. Bu bana çok etkileyici geldi.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 51 Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten araştırıp yazınız.
Cevap :
rehber : Gezilerde o yer hakkında bilgi veren kişi veya obje.
muhteşem : Görkemli, güzel olan.
Soru : Bulunduğunuz şehre gelen turistler hangi tarihî yerleri geziyorlar? Yaşadığınız yerde doğal güzelliği olan nereler var?
Cevap : Ankara’ da gezilecek çok yer var. Türistler burayı çok ziyaret ediyor. İnsanlar gezmek için olmasa bile Anıtkabir ve başkent olduğu için mutlaka bu güzel şehre uğruyorlar.
Ankara’da gezilecek tarihi yerlerden bazıları;
Anıtkabir.
Ankara Kalesi.
3. Hamamönü
Roma Hamamı
Kurtuluş Savaşı Müzesi – Eski Meclis Binası
Cumhuriyet Müzesi – II. TBMM Binası
7. Jülien Sütunu.
8. Augustus Tapınağı
Soru : Siz de büyüklerinizle birlikte ilinizdeki tarihî ve turistik yerleri geziniz. Buraların fotoğrafını ya da videosunu çekip sınıfta arkadaşlarınıza izletiniz.
Cevap :
2. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz hikâyedeki kişi ve varlıkları sınıfça belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap :
Hikâyede geçen kişiler : Mimar Sinan, Fatih Sultan Mehmet, Kanuni Sultan Süleyman, Aslı, babası, amcası ve amcasının oğlu
Hikâyedeki diğer varlıklar : Süleymaniye Cami, Edirne Selimiye Cami, Topkapı Sarayı
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 52 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Soruları, okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
Aslı, niçin Türkiye’yi tanımıyordu?
Cevap :
Derya, hangi ödevi yapacaktı?
Cevap :
Derya, Aslı’ya ulusça sahip olduğumuz hangi değerin adını söyledi?
Cevap :
Mimar Sinan’ın yaptığı camilerin adları nedir?
Cevap :
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 53 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki haritadan, hikâyede adı geçen illeri bulup işaretleyiniz.
Cevap : Edirne ve İstanbul
Soru : Hikâyede iki ülke adı geçiyor. Bu ülkelerin adını, birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.
Cevap :
Türkiye :
Almanya :
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 54 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz hikâyede kişilerin, yer ve yapı adlarının ilk harfleri nasıl yazılmış? Bu adların aldığı ek nasıl yazılmış? İnceleyiniz.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 55 Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım hatalarını bulunuz. Alt satıra doğrusunu yazınız.
Yaz tatilinde arkadaşım Mehmet’in elazığ’daki köyüne gittik.
Cevap :
Sinemada, Keloğlanın Eşeği adlı filmi izlemeye gittik. Ben de okan kadar güldüm.
Cevap :
İstanbul’da bir de sultan ahmet camisi var. Gördünüz mü?
Cevap :
Çevremizde görmüş olduğumuz tarihi eserler tarihten bize miras olarak bırakılmış tarihin birçok bilgisini ve detayını bizlere veren ayrıca tarih hakkında bizi bilgilendiren yapılar olarak bulunmaktadır. Tarihi eserler bazen yapıyor bazen cami bazen medrese bazen hanlar bazen kiliseler bazen farklı birçok yapılarla günümüzde eski nesillerden ve medeniyetlerden devam edilmiştir.