2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 77-79-80-81-82-83-84
2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Atatürk’ün Gültekin’e Armağanı Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 77 Cevapları
Soru : “Kurtuluş Savaşı” sözünden ne anlıyorsunuz?
Cevap : “Kurtuluş Savaşı” sözünden Osmanlı’ nın yıkıldıktan sonra Dünya Savaşı sonrası işgal edilmesi ve Türk halkının buna müsaade etmemek için kendi çabalarıyla savaştığını anlıyorum. Geçmiş büyüklerimiz bu vatanı kurtarmak için ellerindeki imkanlar çok az olmasına rağmen varlarını ortaya koyarak, bazen aç bazen tok yalın ayakla bile cepheye koşmuşlar , dinimizi ve özgürlüklerini kurtarmak için büyük mücadeleler göstermişlerdir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 79 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz hikâyeyle ilgili fotoğrafı inceleyiniz.
Hikâyede olaylar kimler arasında geçiyor?
Cevap : Hikayedeki olay Gültekin adındaki bir çocuk, Atatürk ve İzmir Gecesi ‘ ne gelenler arasında geçiyor.
Fotoğrafta Atatürk ve yanındakiler neler hissediyor olabilir? Beden dillerine göre yazınız.
Cevap : Fotoğrafta Atatürk ve yanındakiler savaş zamanları olduğu için büyük bir üzüntü ve umut hissediyor olabilir. Çocuğa karşı ise büyük bir sevgi uyanmış olabilir.
Müsamere ne amaçla düzenleniyor?
Cevap : Müsamere İzmir işgalini kınamak için düzenleniyor.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 80 Cevapları
Gültekin şiir okurken heyecanlanınca ne oluyor?
Cevap : Gültekin heyecanlanınca şiiri tamamlayamadan sahneden çıkıyor ve okumaya bir an devam edemiyor.
Gültekin Atatürk’ün verdiği hediyeyi neden ona geri veriyor?
Cevap : Gültekin utandığından dolayı Atatürk’ ün hediyesini kabul etmek istemiyor. Annesinin darılacağını söylerek çocukluk heyecanı ile geri çevirmek istiyor.
Gültekin Atatürk’ün verdiği saati nasıl saklıyor?
Cevap : Gültekin Atatürk’ün verdiği saati gözü gibi sakladığını söylüyor. Bu çok önem vermek ve dikkat etmek demektir.
2. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metindeki olaylarla oluş sırasını eşleştiriniz.
Cevap :
Sıralama 2-3-1 olarak yapılması gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 81 Cevapları
Soru : Hikâyeyi, olay sırasını bozmadan arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap : İzmir İşgalini kınamak amacıyla , “İzmir gecesi” düzenlendi. Bu gecede Gültekin adındaki bir çocuğa da şiir okuması için görev verildi. Gültekin şiiri okudu yalnız alkışlanınca utandı ve şiire devam edemedi. Sahneden çıktı ama alkışlar devam edince geri dönmek zorunda hissetti. Sahneye çıkarak şiirin hepsini okudu. Atatürk ona bir saat hediye etmek istedi. Ancak o çok utandı ve almak istemedi. Atatürk’ te babasını çağırarak hediyeyi almasını sağladı.
3. Etkinlik
Soru : “Müsamere” kelimesinin anlamını sözlüğünüzden araştırınız. Bu sözcüğü cümlede kullanarak aşağıya yazınız.
Cevap :
Müsamere Kelime Anlamı : okullarda öğrencilerce yapılan, izlencesinde şiir, oyun, şarkı gibi şeylerin yer aldığı gösteri.
Cümlem : Müsamere de kendi yazdığım şiiri okumak beni çok heyecanlandırdı.
Müsamerelerde kazanan kişilerin ödülleri verilecekmiş.
Soru : Gültekin, Atatürk’ün verdiği saati almıyor. “Annem darılır.” diyerek ne söylemek istiyor? Arkadaşlarınızla konuşarak açıklayınız.
Cevap : Gültekin, Atatürk’ün verdiği saati almıyor. “Annem darılır.” diyerek a annesinin kızacağını söylüyor. Aslında çocukluk heyecanı ile bunu söylüyor çünkü çok utanıyor.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 82 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Zıt anlamlı kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimeleri uygun görsellerin altına yazınız.
Cevap :
- Kadın= Erkek,
- Büyük= Küçük
Soru : Yukarıdaki cümlede “yurt” kelimesinin yerine başka hangi kelime yazılabilir?
Cevap : Yukarıdaki cümlede “yurt” kelimesinin yerine vatan kelimesi kullanılabilir.
Soru : “Güzel Yurdum” adlı şiirin başlığını “Güzel Vatanım” olarak yazınca anlamı değişmiş miydi? Hatırlayınız.
Cevap : Hayır değişmezdi. Çünkü bunlar eş anlamlı kelimeler.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 83 Cevapları
Soru : Aşağıda, karışık olarak verilen kelimeleri “zıt anlamlı” ve “eş anlamlı” olarak ayırınız.
Cevap :
Zıt anlamlılar
- İri = Ufak
- İyi = Kötü
- Açık = Kapalı
Eş anlamlılar
- Hikaye = Öykü
- Yanıt = Cevap
- Sözcük = Kelime
5. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metinde satır sonuna sığmayan kelimeler nasıl yazılmış? Hece bölerken hangi işaret kullanılmış? Örnekleri inceleyiniz.
Cevap :
Selam verdim, çe-
kildim.
Selam verdim, çekil-
dim.
Satır sonuna sığmayan kelimeler kısa çizgi kullanılarak ayrılmış. Kelimeler hecelerine uygun şekilde ayrılarak yazılmış.
Soru : Aşağıdaki kelimelerin hecelerini kısa çizgiyle ayırarak yazınız.
Cevap :
- Heyecan = He-ye-can
- Okudum = O-ku-dum
- Saat = Sa-at
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 84 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Aşağıya, okuduğunuz hikâyeden seçtiğiniz bir bölümü kitabınıza bakarak yazınız. Yazarken harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluk bırakınız.
Cevap :
- “Seni Gazi istiyor, gel” dediler. Yürü-
- dük, Gazi’nin yanına gel-
- dik. Bu,Mustafa Kemal Paşa ile ilk karşılaş-
- mamızdı. Hafif bir gülümseyişle saçlarımı ok-
- şadı. İsmimi ve şiiri kimin öğret-
- tiğini sordu. Sonra cebinden güzel bir saat çıkararak bana uzattı. Saati eli-
- me aldım, baktım ve kendilerine geri ver-
- dim.
Mustafa Kemal Atatürk her zaman çocuklara ve Türk milletine büyük değer verirdi onları her zaman sahip oldukları bu vatan topraklarında bağımsız bir şekilde yaşamaları için destek verir ve mücadele verirdi Mustafa Kemal Atatürk ülkemizin kurucusu ve en büyük liderlerinden biridir bu sebepten dolayı Mustafa Kemal Atatürk’ün kişisel özellikleri almış olduğu kararlar ve her zaman başarılı adımlarıyla Türk milletinin hayatına yön verdiğini söyleyebiliriz. Bu konuda vardı biz bilgi ve cevapları teşekkür ederim verdiğiniz bilgi ve cevaplar sayesinde ödevimi bitirdim ve Türkçe dersinde başarılı bir çok bilgiye ulaştım.