2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57-58
2. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Karagöz ve Hacivat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
Karagöz ve Hacivat Metni Cevapları
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: 1. “Okuryazar” sözcüğünün anlamını metinden hareketle yazınız.
Cevap: Yazı yazabilip okuyabilen anlamında kullanılmıştır.
Soru: 2. Karagöz’ün, Hacivat’ın söylediklerini anlamamasının sebebi ne
olabilir?
Cevap: Cahil olduğu için anlamıyordur.
Soru: 3. Hacivat ile Karagöz bize ne anlatmak istiyor olabilir? Yazınız.
Cevap: Okuyan bir insan hayatta daha başarılı olacağını anlatmakatdır.
2.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki özelliklerden hangileri Hacivat’a, hangileri Karagöz’e
aittir? Hacivat’a ait olanların yanına “H”, Karagöz’e ait olanların
yanına “K” yazınız.
Cevap:
Sabırlı (H) Cahil (K)
Tembel (K) Yardımsever (H)
Bilgili (H) Kötü dinleyici (K)
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 54 Cevapları
3.Etkinlik
Soru: Metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.
Cevap:
(X) Karagöz’ün Hacivat’ı yanlış anlamasına dayalı yaşananlar
() Karagöz’ün okuryazar biri olarak Hacivat’a ders vermesi
4.Etkinlik
Soru: Karagöz ve Hacivat’ın yaşadığı iletişim sorununa hangi çözüm
yolları bulunabilir? Yazınız
Cevap: Karagöz kendini geliştirip okuyarak cahillikten kurtulup iletişim sorununu düzeltebilir.
5.Etkinlik
Soru: Hacivat ve Karagöz’ün dilinden metindeki konuşmalara benzer bir
konuşma da siz yazınız
Cevap:
HACİVAT: Günün aydın olsun Karagözüm
KARAGÖZ: Günahım bol mu olsun?
HACİVAT: Günün diyorum aydın olsun Karagözüm
KARAGÖZ: Be adam niye günahım bol olsun
HACİVAT: Tamam Karagözüm, nereye gidiyorsun?
KARAGÖZ: Oğlumu okuldan almaya gidiyorum.
HACİVAT: Dersleri nasıl oğlunun
KARAGÖZ: Bilmiyorum Hacivat ama okuldan alıp çobanlık yaptıracağım.
HACİVAT: Neden karagözüm bırak okusun çocuk
KARAGÖZ: Okumasın bak ben okumadım kötü müyüm?
HACİVAT: O yüzden okuma yazma bilmiyorsun
KARAGÖZ: Bilince ne oluyor Hacivat?
HACİVAT: daha bilgili ve iyi iletişim kurabilirsin.
KARAGÖZ: Hem ben Alfabe ile tanıştım Hacivat
HACİVAT: Ya gerçekten mi Karagözüm. Nasıl öğrendin
KARAGÖZ: ben onlara bakıp selam veriyorum onlarda bana bakıp.
HACİVAT: Karagözüm alfabe ile öyle tanışma mı olur?
KARAGÖZ: Olur Hacivat biz memnunuz bu durumdan
HACİVAT: her zamanki gibi tersliğin üzerinde
KARAGÖZ: Senden dolayı Hacivat tersim dönüyor.
HACİVAT: ben gidim o zaman.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları
6.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki Karagöz ve Hacivat görsellerini boyayıp kesiniz. Karakterleri bir çubuk ya da pipete yapıştırınız. Karagöz ve Hacivat için
hazırlayacağınız konuşmayı aile bireylerinize sergileyiniz.
Cevap: Bu kısmı sizin yapmanız gerekmektedir.
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları
7.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri konuşma çizgisi kullanarak
tamamlayınız
Cevap: GÜZEL HABER
Öğretmenleri gülümseyerek sınıfa girdi. Öğrencilerine:
→Çocuklar hafta sonu için piknik planımız var.
Bu güzel habere herkes çok sevindi. Uzun zamandır bu haberi bekliyorlardı. Çok çalışmışlar ve hak etmişlerdi. Öğrencilerden biri parmağını kaldırdı. Söz hakkı aldıktan sonra:
→ Peki öğretmenim nerede piknik yapacağız?
Başka bir öğrenci:
→ Piknik için neler getireceğiz?
Sınıfta büyük bir alkış koptu. O gün sınıftaki herkesin yüzü bir başka gülüyordu.
8.Etkinlik
Soru: Aşağıda verilen cümleleri örnekteki gibi soru cümlelerine çeviriniz.
Örnek: Kübra, kardeşiyle bahçeye çıktı.
Kübra kiminle bahçeye çıktı?
Cevap:
Golü Cemal attı. →Golü kim attı?
Zebralar Afrika’da yaşar. →Zebralar nerede yaşar?
Her şehrin farklı türküleri vardır →Her şehrin nasıl türküleri vardır?
Mehmet saklambaç oynamayı seviyor.→ Mehmet ne oynamayı seviyor?
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları
9.Etkinlik
KEREM
Kerem fakir bir ailenin en küçük çocuğuydu. Kerem, mahallede misket oynarken her oyunu kazanırdı. Bütün misketleri kazanır sonra da sahiplerine geri dağıtırdı. Biz almak istemezdik. “Onlar senin, sen hak ettin.” derdik ama dinlemezdi. Hep kırmızı misketini kullanırdı. Misketine isim bile vermişti. Ona “Alevli” derdi. Bize, oyun oynarken kazanmaktan çok paylaşmanın ve eğlenmenin önemli olduğunu öğretmişti. Yıllar geçti Kerem’in yaptıkları hâlâ aklımdadır
Soru: Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını metinden bulup yanlarına
yazınız.
Cevap:
- Bilye= Misket
- Al= Kırmızı
- Yoksul= Fakir
- Ad= isim
- Sene= Yıl
Soru: Metinden eş anlamlı olarak bulduğunuz kelimelerden istediğiniz
birini, bir cümlede kullanınız.
Cevap: Yıllar çok çabuk geçiyor.
10.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki yazıda ayraçla ( ) belirtilen yerlere uygun noktalama
işaretlerini yerleştiriniz.
Cevap:
Benim rengârenk kalemlerim var (.) En çok sarı (,) mavi ve turuncu kalemlerimi severim (.) Senin en sevdiğin renk hangisi (?) Kalemlerimle her gün resimler yaparım (.) Odamın duvarlarına resimlerimi asarım (.) Resimlerimi görmek ister misin (?)
Defterlerimi resimlerimle kaplarım (.) Bayramlarda anneanneme (), dedeme ve kuzenlerime tebrik kartları hazırlarım (.) Sen de yeni yıl kartı yapmayı sever misin (?)
2.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları
11.Etkinlik
Soru: Ülkemizi güzel yapan çok sayıda tarihî ve doğal güzellikler bulunmaktadır. Aşağıda görselleri verilen ülkemizdeki yerleri araştırınız. Bunun için aile büyüklerinizden yardım almayı unutmayınız.
Cevap:
Soru: Yukarıdaki yerler dışında bildiğiniz başka tarihî ve doğal yapıların
adlarını yazınız.
Cevap:
- Pamukkale
- Kız Kalesi
- Ölü Deniz
- IhlaraVadisi
- Nemrut Dağı
Karagöz Hacivat masallarını ve hikayelerini dinlediğimiz zaman oldukça eğlenir eğleniriz birbiriyle karşılıklı bir şekilde diyalog halinde olan Karagöz ve hacivat’ın hikayeleri bizleri çok mutlu eder geleneksel Türk sanatının bir parçası olan Karagöz hacivat’ı okuduğumuz zaman elbette ki ne güzel farklı birçok hikayeyi edinmiş oluruz Türkçe dersimize de geçen Karagöz Hacivat hikayesini okuduğumuz zaman edineceğimiz bilgi ve yapacağımız dersi yukarıdaki bilgi ve cevaplardan faydalanarak yaptık sizlere teşekkür ederim.