2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Komşu Kunduzlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29


2. Sınıf Türkçe Kitabı Komşu Kunduzlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Komşularınızla ilişkilerinizin nasıl olduğunu anlatınız. 


Kısa Cevap : “Komşularınızla ilişkilerinizin nasıl olduğunu anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bizim komşuluk ilişkilerimiz çok iyi. Her hafta sonu komşumuzun çocukları ile beraber sokakta oyunlar oynarız ve çok eğleniriz. Bazı günler komşularımız bize gelir ve bizim evde oyunlar oynarız.

Bazı günlerde biz onlara gideriz. Annem komşularımızla beraber çok iyi anlaşır. Ben de onların çocuklarıyla çok güzel oyunlar oynarım.


2. Komşular arası yardımlaşmanın önemine örnekler veriniz. 


Kısa Cevap : “Komşular arası yardımlaşmanın önemine örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Komşular arası yardımlaşmanın önemine örnekler şunlardır ;

  • Bayram yemekleri,
  • Düğünler
  • Sünnetler,
  • Salça yapımı,
  • Kış hazırlıkları örnek olarak verilebilir.

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelere uygun görselleri işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Metinde geçen, anlamlarını bilmediğiniz kelimeleri ve kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Kunduz ailesi nerede yaşıyormuş? 


Cevap : Kunduzun ailesi ağaçların arasında şırıl şırıl akan bir derede yaşarlarmış.


2. Kunduz ailesi kimi ziyarete gitmiş? 


Cevap : Kunduz ailesi, anne kunduzun annesine gitmişler.


3. Kunduzlar, yuvalarına döndüklerinde neden şaşırmışlar? 


Cevap : Kunduzlar şaşırmış çünkü eve döndüklerinde yabancı bir kunduz gelip onların iki tabak ağacı ötesine yerleşmiştir.


4. Anne kunduz bir komşusu olmasını neden istememiş? 


Cevap : Anne kunduz bir komşusunun olmasını istiyormuş çünkü suyun akıntısı ile yuvasına atıkların gelmesini istemiyormuş.


5. Anne kunduzun yavruları niçin sele kapılmış? 


Cevap : Anne kunduzun yavruları sele kapılmıştır çünkü anne kunduz komşusunun olmasını istemiyormuş. Gece vakti herkes uyurken komşusunun yuvasına gidip ağaç bağını çözmüş, akıntıyla beraber komşusunun büyük odun parçaları yuvasına doğru gitmeye başlamış. Barajda biriken sular ile birlikte ani bir şekilde büyük odun parçaları yuvasına dalmış.


6. Yavru kunduzları selden kim kurtarmış? 


Cevap : Yavru kunduzları komşu kunduz kurtarmıştır.


7. Olayı duyan Kral Kuskunduz ne demiş? 


Cevap : Olayı duyan Kral Kuskunduz “Küçük bir haksızlığa uğradığınız zaman, onu gidermek için daha büyük bir haksızlık yapmayın.” demiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde gerçek bir olayın mı, gerçek olmayan bir olayın mı anlatıldığını söyleyiniz.


Cevap : Metinde gerçekleşen olay gerçek değildir çünkü kunduzlar konuşamaz.


Soru : b. Verilen kelimeleri kullanarak aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız. Hikâyede “yer”, “olay” ve “varlık kadrosu”nun ne olduğunu öğreniniz.


Cevap :

Olay  : Hikâyede anlatılan yaşantı ya da durumdur.

Varlık kadrosu  : Olayın oluşmasında etkili olan ya da olayı yaşayan kişi (şahıs) veya varlıklardır.

Yer  : Olayın yaşandığı çevre veya mekândır.


Soru : c. “Komşu Kunduzlar” başlıklı metnin varlık kadrosunu aşağıya yazınız.


Cevap : Anne kunduz, nine kunduz, komşu kunduz, Kral kuskunduz, yavru kunduzlar.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.


Cevap :

Kunduzlar, yuvalarına döndüklerinde yeni bir komşuları olduğunu görmüşler. (2)

Bir gün anne kunduz, yavrularını da alıp annesini ziyarete gitmiş. (1)

Komşusunun, yuvasını taşımadığını gören anne kunduz sinirlenmiş. (4)

Anne kunduz, yeni komşusuna onu orada istemediklerini, yuvasını taşımasını söylemiş. (3)

Komşu kunduz, anne kunduzun ve yavrularının yardımına koşmuş. (5)


5. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

zaman = vakit

sevinç = neşe

durum = hâl

sorun = mesele


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki hikâyeyi birkaç cümle yazarak tamamlayınız. Yazınızda harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluk bırakınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.

Güvercin ile Karınca

Çok susayan güvercin, bir derenin kıyısına inmiş. Tam eğilip su içecekken bir karınca suya düşmüş. Zavallı karınca, kurtulmak için suyun ortasında çırpınıp duruyormuş. Güvercini görünce seslenmiş:

— Güvercin kardeş, ne olursun kurtar beni! Beni kurtarırsan belki bir gün benim de sana bir iyiliğim dokunur.

Güvercin, karıncaya küçümseyerek bakmış:
— Senin gibi küçücük bir karıncanın bana nasıl bir iyiliği dokunabilir ki, demiş.

Ama karıncaya acımış. Suya küçük bir dal parçası atmış. Karınca da bu dala tutunup kıyıya çıkmış. Bu sırada bir avcı, güvercini görmüş ve çok sevinmiş. “Ne güzel av!” diye içinden geçirmiş. Her şeyden habersiz olan güvercine nişan almış. Bunu gören karınca


Cevap :

Karınca hemen avcıya doğru yürümüş. Avcının ayaklarından çıkarak vücuduna girmiş. Vücudunu ısırarak avcıyı kaşındırmaya başlamış. Vücudu kaşınmaya başlayan avcı ne yapacağını şaşırmış.

Bir oyundan bir bu yana bükülüp duruyormuş. En son dayanamayıp koşa koşa hastaneye gitmiş. Avcının gittiğini gören karınca vücudundan yere atlamış.

Böylelikle av olmaktan kurtulan güvercin yaptığı kibirli tavırlardan dolayı karıncaya özür dilemiş. Birbirlerinin hayatlarını kurtardıkları için birbirlerine teşekkür edip, yakın arkadaş olmuşlar.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa saksı, toprak ve domates tohumu getiriniz.


Cevap :

Bu etkinliği yapmak için ailenizden destek alarak istenenleri okula getiriniz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score