2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44 Cevapları İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44


2. Sınıf Türkçe Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin hem dinleme hem de anlama becerilerini geliştirmeye yönelik etkinliklerle doludur. Bu bağlamda, 2. Sınıf Türkçe Yavaş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin dikkatle dinlemenin ve hızlı hareket etmeden önce düşünmenin önemini anlamalarına yardımcı olur.

2. Sınıf Türkçe Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 Cevapları, bu metni daha iyi anlamaya yönelik sorular ve etkinlikler içerir. Öğrenciler, yavaş dinlemenin faydalarını keşfederken aynı zamanda sabrın ve dikkatin nasıl geliştirilebileceğini öğrenirler. Metindeki karakterler aracılığıyla dinlemenin günlük hayatta ne kadar önemli olduğunu anlarlar.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44 Cevapları İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44 Cevapları İlke Yayınları, dinleme becerilerini geliştirmek ve metni derinlemesine anlamak için hazırlanmış çeşitli sorularla çocuklara rehberlik eder. Bu sayfalarda, öğrenciler karakterlerin hareketlerini değerlendirir, olayların nasıl geliştiğini analiz eder ve doğru dinlemenin hayatlarına ne gibi katkılar sağlayabileceğini öğrenirler.

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, çocuklara günlük hayatta karşılaştıkları durumlar için değerli dersler verirken onların dil ve iletişim becerilerini geliştirmeye odaklanmıştır. Yavaş dinleme gibi konular, öğrencilerin sabırlı ve dikkatli olmalarına yönelik bir anlayış kazanmalarına yardımcı olur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44


Soru : Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Arkadaş edinirken nelere dikkat ediyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaş edinirken öncelikle karşımdaki kişinin dürüst ve güvenilir olmasına dikkat ederim. Birlikte vakit geçirirken rahat hissetmek ve kendimi olduğum gibi ifade edebilmek benim için çok önemlidir.

Ayrıca, ortak ilgi alanlarına sahip olmak, arkadaşlıkları daha eğlenceli ve anlamlı kılar. Birlikte farklı aktiviteler yapabileceğimiz ve fikir alışverişinde bulunabileceğimiz kişilerle arkadaş olmayı tercih ederim. Samimiyet, saygı ve karşılıklı anlayış da sağlam bir arkadaşlık kurmanın temel taşlarıdır. Bu değerlere sahip kişilerle kurduğum arkadaşlıklar, genellikle uzun ömürlü ve sağlam olur.


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde sözü edilen hayvanlara ait görselleri boyayınız.


Cevap :

3, 5, 6 ve 7. resimleri işaretleyiniz. Boyamayı isteğinize göre güzel bir şekilde yapınız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne göre noktalı yerlere uygun adları yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Metindeki sümüklü böceğin adı Yavaş, köpeğin adı Benekli, kedinin adı Sarman, farenin adı Hızlı.


Soru : b. Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


• Aşağıdakilerden hangisi Yavaş’ın Benekli’ye sorduğu sorulardan biri değildir?


Cevap :

(✓) Benimle arkadaş olur musun?
Sen de hızlı yürüyebilir misin?
(✓) Sen yavaş yürüsen olmaz mı?


• Aşağıdakilerden hangisi Sarman’ın Yavaş’a söylediği bir cümledir?


Cevap :

(✓)  İzin verirsen biraz daha uyuyabilirim.
Böyle miskin miskin yatmasana.
Gel birlikte yürüyelim biraz.


• Aşağıdakilerden hangisi Hızlı’nın Yavaş’a söylediği bir cümledir?


Cevap :

Anlaşılan sen hızlı yürüyen birisin.
Sanırım benimle yürümek istemezsin.
(✓)  Bir arkadaşla yürümeyi ben de çok isterim.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Yavaş’ın yerinde siz olsaydınız birlikte yürümek için Benekli ve Sarman’a neler söylerdiniz? Onları nasıl ikna ederdiniz? Anlatınız.


Cevap :

Onlara yürüyüş yapmanın sağlık açısından ne kadar faydalı olduğunu anlatırdım. Yürürken sohbet ederek keyifli vakit geçirebileceğimizi söylerdim. Ayrıca, onların benden bir talebi olduğunda bunu geri çevirmeyeceğimi belirtirdim.


Soru : b. Yavaş ile Hızlı arkadaş olduktan sonra birlikte neler yapmış olabilirler? Tahminlerinizi kısaca aşağıya yazınız.


Cevap :

Yavaş ve Hızlı arkadaş olduktan sonra birlikte yemek yemiş ve birinin evinde oyun oynamış olabilirler.


Soru : c. Aşağıdaki kutucuklara “arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.


Kısa Cevap : ““Arkadaşlık” kelimesinin size hatırlattığı kelimeleri yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlık kelimesi bana güven, samimiyet, sadakat, paylaşım, destek, anlayış, eğlence, dayanışma, sevgi ve beraberlik gibi kavramları hatırlatıyor.

Arkadaşlık, zor zamanlarda birbirine destek olmayı, sevinçleri ve üzüntüleri paylaşmayı, karşılıklı saygı ve anlayış içinde bir arada olmayı ifade eder. Ayrıca, arkadaşlık eğlenceli anlar, keyifli sohbetler ve birlikte yapılan güzel anılarla doludur.


Soru : ç. Arkadaşlarınızda olmasını isteyeceğiniz özelliklerin başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Miskin
  • Kıskanç
  • [✓] Nazik
  • [✓] Olumlu
  • Sabırsız
  • Bencil
  • [✓] Yardımsever
  • [✓] Şakacı
  • [✓] Çalışkan
  • [✓] Dürüst
  • [✓] Adil
  • Cimri

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamlarını düşününüz. Bunların yerlerine yazılabilecek aynı anlamdaki kelimeyi seçenekler arasından bulup başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Açıklamalara uygun birer cümle de siz yazınız.


  • Kişi adları büyük harfle başlar.
    • Cümle: Ali, bugün sinemaya gidecek.
  • Hayvanlara verilen adlar büyük harfle başlar.
    • Cümle: Köpeğimiz Karabaş, bahçede oynuyor.
  • Bayram adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
    • Cümle: Ramazan Bayramı’nda ailece toplandık.
  • Yer adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
    • Cümle: Ankara, Türkiye’nin başkentidir.
  • Belirli bir tarih bildiren gün ve ay adları büyük harfle başlar.
    • Cümle: Doğum günüm 15 Temmuz Cuma günüydü.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Bir sınıftaki öğrenciler, okullarında gördükleri duvar yazılarını incelemişler. Bu duvar yazılarından hareketle sınıf panosunu görseldeki gibi düzenlemişler. Panodaki yazıları inceleyip bu çalışma hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Arkadaşlarımızla bir arada programlı ve düzenli olarak çalışırız. Birbirimizi saygı duyarız. birbirimizi severiz.


Soru : b. Siz de benzer bir çalışma yapınız. Yazacağınız yazılarda eğlenceli ifadelere, “gülmekten kırılmak” gibi deyimlere yer veriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 43 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Alfabemizdeki harfleri, sırasıyla numaralandırıp defterinize yazınız. Bu sıralamada  da yararlanarak aşağıdaki çocukların adlarını listeden bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Benim adım Aykut. Adım, alfabemizin ilk harfiyle başlar, beş harflidir.
  • Benim adım Derya. Adımın üç harften oluşan ilk hecesinde alfabemizin 6. harfi de var.
  • Benim adım Azra. Adımda alfabemizin hem ilk hem de son harfi var.
  • Benim adım Duygu. Adımın ilk hecesinde alfabemizin 5. harfi, son hecesinde alfabemizin ilk harfi var.
  • Benim adım Mete. Adım dört harften oluşuyor. Adımdaki 2. ve 4. harfler aynıdır.
  • Benim adım Ömer. Adımın ilk hecesi tek harften oluşuyor. Adımın son harfi ise alfabemizin 21. harfidir.


 

Our Score