2. Sınıf Türkçe Evim Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Evim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
2. Sınıf Türkçe Evim Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29
1. Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Uzun Cevap :
Evimiz, dört odalı geniş bir yapıya sahip. Oturma odamız, ailemizle vakit geçirdiğimiz en sevdiğimiz alan. İçerisi ferah ve ışık alıyor.
Mutfak, modern cihazlarla donatılmış ve geniş bir alana sahip. Bahçemizde bir veranda ve birkaç meyve ağacı var; özellikle yaz aylarında bahçede piknik yapmak ve ağaçların gölgesinde dinlenmek harika bir deneyim.
Ayrıca, evin iç tasarımı oldukça konforlu ve her şey ihtiyaca uygun olarak düzenlenmiş.
2. Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız.
Kısa Cevap : “Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Evde ailemizle vakit geçirmek bizim için çok önemli. Genellikle akşam yemeklerinde bir araya geliriz ve yemeklerin ardından sohbet ederiz. Haftada bir film gecesi düzenleriz; bu gece, herkesin seçtiği filmleri sırayla izleriz ve film sonrası herkesin düşüncelerini paylaştığı bir tartışma yaparız.
Ayrıca, hafta sonları bahçede zaman geçirmekten büyük keyif alırız; burada birlikte oyunlar oynar, mangal yapar ya da sadece açık havada vakit geçiririz. Ayrıca, bazı günlerde birlikte yemek yaparız; bu, hem eğlenceli bir aktivite hem de birlikte vakit geçirmenin harika bir yoludur.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Görsellerden hareketle bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap :
- Soba
- Ev
- Mutfak
Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını yazınız.
Cevap :
masal = Hayale dayanan, olağanüstü olayları anlatan yazı türü.
paylaşmak = Aralarında bölüşmek.
soba = Isınmak ve yemek pişirmek için kullanılan, yakıtla çalışan ısıtma cihazı.
şirin = Sevimli, hoşa gitme özelliği olan.
acı = Yaşanan bazı olayların neden olduğu üzüntü.
Soru : c. Yukarıdaki kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümle söyleyiniz.
Cevap :
Masal: Çocuklar yatmadan önce anneanneleri onlara her gece bir masal anlatır.
Paylaşmak: Tatil anılarını arkadaşlarıyla paylaşmak ona büyük mutluluk verdi.
Soba: Kışın sobanın yanındaki sıcaklık tüm evi sarar.
Şirin: Köpeği öyle şirin ki herkes ona bayılıyor.
Acı: Sevdiği kitabın sonundaki acı olaylar onu çok üzdü.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
1. Metinde anlatılan evin özellikleri nelerdir?
Cevap : Metinde anlatılan ev yeşil boyalı, yalnızca iki odalı ve küçük bir mutfağa sahip. Ev, şirin ve sevimli olarak tanımlanıyor.
2. Bu evde kimler yaşıyor?
Cevap : Bu evde anne, baba ve kardeş yaşamakta.
3. Bu evde yaşayanlar neleri paylaşıyorlar?
Cevap : Bu evde yaşayanlar acıyı ve mutluluğu birbirleriyle paylaşıyorlar.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki açıklamaya göre metnin kaç dize ve kıtadan oluştuğunu belirleyiniz.
Cevap : Metin 8 dizeden ve 2 kıtadan oluşmaktadır. (Her iki kıta 4 dizeden oluşur.)
Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap : Metnin konusu, yeşil boyalı, küçük ve şirin bir evde, aile üyeleriyle birlikte yaşamanın ve ortak anıların paylaşılmasının güzelliğidir.
4. ETKİNLİK
Soru : Bu açıklamaya göre aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap : “Şirin Evimiz ve Aile Anıları”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda açıklanan özelliklere uygun olarak resmi boyayınız.
Evimiz tek katlıdır ve dışı sarı renktedir. Evimizin çatısı ve kapısı kırmızı renktedir. Evimizin geniş bahçesi, rengârenk çiçeklerle süslüdür. Bahçemiz, mavi renkli çitlerle çevrilidir.
Cevap : Kurallara uyarak boyamayı yapınız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Görseldeki B noktasından harekete geçen Önder’in, evine ulaşmak için hangi yönde, kaç birim ilerlediği kodlama anahtarında belirtilmiştir. Örnekteki gibi kodlama anahtarında belirtilen sayı ve yönde ok çizerek Önder’in izlediği yolu çiziniz.
Cevap :
Soru : b. Önder’in izlediği yol üzerindeki noktaları belirten harflerin oluşturduğu şifreyi belirleyiniz.
Cevap :
Şifre: BAHÇE
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Noktalı yerlere, balonlardaki kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki metni tamamlayınız. Noktalama işaretlerine dikkat ederek metni okuyunuz.
Cevap :
Kuşların bir yuvası,
Bir anası, bir ….babası…….
Bir, iki …….kardeşi………. var.
Biz de …….kuşlar………. gibiyiz.
Yuva bizim ………evimiz……..,
Aşı var, ateşi var.
(…)
Rakım ÇALAPALA
Yavrutürk Şiirleri
(Kısaltılmıştır.)
Soru : b. “Evimiz” başlıklı metinle ilgili aşağıdaki açıklamaların doğru mu yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olan açıklamaların başına “D”, yanlış olan açıklamaların başına “Y” yazınız.
Cevap :
- Yanlış Metin şiir değil, düzyazıdır. (Metin bir şiirdir.)
- Doğru 8 dizesi verilmiştir. (Metin 8 dizeden oluşmaktadır.)
- Yanlış 3 kıtadan oluşmaktadır. (Metin 2 kıtadan oluşmaktadır.)
- Yanlış Her dizesi büyük harfle başlamaktadır. (Her dize büyük harfle başlamamaktadır.)
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız. Yazdığınız kelimelerin kaç heceden oluştuğunu örneklerdeki gibi belirtiniz.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.
- Pazar etkinlikler her yaparız ailemle.
- Cümle: Ailemle her pazar etkinlikler yaparız.
- Kitap kardeşim annemle okur birlikte.
- Cümle: Kardeşim annemle birlikte kitap okur.
- Hafta gideceğiz dedemlerle sonu pikniğe.
- Cümle: Hafta sonu dedemlerle pikniğe gideceğiz.
- Küçük eğlenceli oyunlar kardeşimle oynarız.
- Cümle: Kardeşimle küçük eğlenceli oyunlar oynarız.
- Ailemle sevinç paylaşırım üzüntülerimi ve.
- Cümle: Sevinç ve üzüntülerimi ailemle paylaşırım.
Soru : b. Yazdığınız cümlelerin sonunda hangi noktalama işaretini kullandığınızı belirtiniz.
Cevap :
Yazdığım cümlelerin sonunda nokta (.) işaretini kullandım.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.
Kısa Cevap : “Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Sınıfa getirilebilecek hayvanlar konulu hikâyeler şunlardır:
- “Aesop Masalları” – Aesop’un klasik masalları hayvan karakterlerle doludur. Örneğin, “Kurt ile Kuzu”, “Keloğlan ve Sinek” ve “Çiftlikteki Hayvanlar” gibi hikâyeler, hayvanların insan özellikleri taşıdığı eğlenceli ve öğretici öyküler sunar.
- “Alice Harikalar Diyarında” – Lewis Carroll – Bu hikâyede çeşitli hayvan karakterler bulunur, örneğin konuşan tavşan, kedi ve kertenkele. Bu kitap, hayvan karakterlerin fantastik bir dünyada yaşadığı maceraları anlatır.
- “Orman Kitabı” – Rudyard Kipling – Mowgli’nin ormanda hayvanlarla olan maceralarını anlatan bu kitap, özellikle Baloo adlı ayı, Bagheera adlı panter ve Shere Khan adlı kaplan gibi karakterleriyle dikkat çeker.
- “Charlotte’un Ağı” – E.B. White – Bu hikâye, Wilbur adlı bir domuz ve Charlotte adlı bir örümceğin dostluğunu ve birlikte yaşadıkları maceraları konu alır. Hayvan karakterler arasında sevgi ve dostluğu güzel bir şekilde işler.
Bu hikâyeler, hayvanların farklı özelliklerini ve maceralarını anlatan eğlenceli ve öğretici içerikler sunar.