2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 134-135-136-137-138
2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Çocuk Mu Robot Mu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138
Çocuk Mu Robot Mu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 134 Cevapları
Soru : “Robot” denince aklınıza ne geliyor?
Cevap :
Robot denilince aklıma mekanik yapıda insan şeklinde , insan gibi hareket edebilen makineler geliyor. Evde ailem bazı elektronik aletlere de robot diyor. Mesela mutfakta kullandığı bir eşya var ki herkes ona “mutfak robotu” diyor.
Benim çizgi filmlerde gördüğüm robotlarsa bu şekilde değiller. Ayrıca ev eşyaları da aslında robotmuş. Şekilleri benzemediği için onların robot olabileceğini sanmadım. İlerideki hayatta hayatımızın birçok alanında robotlar olacağı ve bununla insanların işlerinin çok kolaylaşacağı söyleniyor.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 135 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Dinleme metniyle ilgili resmi inceleyiniz. Resimde gördüklerinizden yararlanarak konusunu tahmin ediniz. Şiiri dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu değerlendiriniz.
Cevap :
Bu resimde bir tane kadın ve yanında bir tane çocuk var. Bu kadın kızın annesi , ablası veya bir akrabası olabilir .Kıza birşeyler söylemişte sanki şaşırmış gibi bakıyor. Aslında gerçekten ne konuştuklarını ilk başta merak ettim. Belkide o kadın onun annesidir ve ona çok ilginç bilgiler veriyordur.
2. Etkinlik
Soru : Soruları, dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız.
Robotları kim övüyor?
Cevap : Robotları kızın yengesi övüyor. Robotların yararını anlatıyor.
Evdeki robotların hangi özellikleri vurgulanıyor?
Cevap : Evdeki robotların maharetini, sadece bir düğmeye basmakla bulaşığı yıkadığını ve bütün evi temizlediğini vurguluyor.
Çocuk, robotlarda olmayan neleri söylüyor?
Cevap : Çocuk robotlarda yanak ve yürek olmadığını söylüyor. Yani çocuklar kadar değerli olmadıklarını ve çocukların yerini tutamayacaklarını söyleyerek kıskanıyor.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Şiirdeki çocuk, yengesi robotları övdükçe ne hissetmiş olabilir? Arkadaşlarınızla konuşunuz. Çocuk, hissettiği duyguyu yüzüyle nasıl belirtmiştir? Çizerek gösteriniz.
Cevap :
Şiirdeki çocuk, yengesi robotları övünce kendini çok işe yaramaz ve değersiz hissetmiş olabilir. Çocuk elini yüzüne götürerek hissettiği duyguyu ifade etmiş. Aslında yengesi ona hakaret etmek için bunu yapmadı ancak bazen böyle durumlarda kendimizi kötü hissederiz. Bazen insanlarla konuşurken bize hakaret etmek istemeseler de kendimiz bazı konuşmalara kırılabiliriz.
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlede noktalı yeri hangi kelimeyle tamamlayabiliriz? Dinlediğiniz şiirden yararlanarak yazınız.
Cevap : Çeşitli işler yaptırılabilen otomatik araçlara ….robot…… denir.
Soru : Şiirde hangi makinelere “robot” deniyor?
Cevap : Şiirde bulaşıkları yıkayan ve evi temizleyen makinelere robot denmektedir. Robotlar aslında birçok makinelere verilen isimdir. Ama şiirde bu şekilde geçmektedir.
Soru : Evlerde otomatik kullanılan başka hangi aletler var?
Cevap : Evlerde otomatik olarak kullanılabilen; klima, pervane, bilgisayar, televizyon, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, mutfak robotu, blender, mikser, mikrodalga , süpürge makinesi gibi makineler bulunmaktadır.
Soru : Dizelerde koyu yazılan kelimelerin anlamlarını sözlükten araştırınız.
“Ne kadar marifetli şu robotlar.”
“Öyle hünerleri var ki…”
Cevap :
Marifet :1. herkesin gösteremeyeceği beceri, beceriklilik, hüner, ustalık.
2.ustalıkla yapılan şey.
Hüner : 1.beceri isteyen ustalık, beceriklilik.
2. ustalığını, becerikliliğini ortaya koymak
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları
Soru : Dinlediğiniz şiirde “yüreği” kelimesi geçiyor. Acaba “yürek” ile aynı anlama gelen başka kelime var mı? Arkadaşlarınızla konuşarak bulunuz.
Cevap : Kalp , gönül kelimeleri de bu anlama gelmektedir.
Soru : Bu kelimelerle cümleler kurunuz. Oluşturduğunuz sözlüğe yazınız.
Cevap : Kalbim küt küt atıyordu.
Kalbimden bir parçasın.
Kalbim birkaç gündür çok ağrıyor.
Gönlümün tek sahibi sensin.
Gönlümdeki en güzel yer senin.
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Yorumlayarak arkadaşlarınıza anlatınız. Çocuğun yerinde siz olsanız ne cevap verirdiniz?
Cevap :
Bu resimde robot haddini aşıyor ve insanlara hakaret ediyor. Hakarete uğrayan çocukta onun düğmesini kapatarak, patronun kendisi olduğunu göstermiş oluyor. Robotlar çok işe yarasa da insan yapımı olduklarını unutmamalıdırlar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soru cümlelerini okuyunuz.
Yüreği var mı?
Söyler misin
Çocuklar mı,
Robotlar mı?
Cevap : Cümlelerin sonundaki “mı/misin” nasıl yazılmış?
Soru cümlelerindeki “mı, mi, mısın, misin” gibi ekler ayrı yazılır.
Soru : Aşağıdaki cümlelerin yazımında bazı yanlışlar var. Bunları düzelterek alt satıra yazınız.
Oyun oynaya cakmıyız?
Cevap : Oyun oynayacak mıyız?
Burak bugün okula gelmedimi?
Cevap : Burak bugün okula gelmedi mi?
Rüya ile Rengin kardeşmi?
Cevap : Rüya ile Rengin kardeş mi?
7. Etkinlik
Soru : Otomatik hareket edebilen bir oyuncak biliyor musunuz? Bu bir araba, uçak, bebek ya da oyuncak robot olabilir. Bu oyuncakla neler oynanır? Oyuncağın nasıl hareket ettirileceğini sırasıyla tarif ediniz. Yazınıza uygun bir de başlık yazınız.
Cevap :
Uzaktan otomatik olarak hareket ettirilebilen uzaktan kumandalı arabalar var. Bu arabaların altında pilleri ve açma kapama düğmesi var. Pilleri şarj aleti ile şarj ettikten sonra takıyor ve açma düğmesinin açık olduğundan emin oluyorsunuz.
Daha sonra kumandanın pilleri de eğer dolu ve içindeyse ileri geri tuşu ile arabanızı her yere götürebiliyorsunuz. Bu gerçekten çok eğlenceli.
Türkçe dersinde işlemiş olduğumuz bu ödevi de ve öğretmenimizin verdiği bu ödevi de yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim vermiş olduğunuz cevap ve bilgiler sayesinde bu konuyu anladım bu konudaki bilgilerle ödevi yaptım bu konudaki bilgiler sayesinde Türkçe ödevimi hemen bitirdim sizleri çok teşekkür ederim sizlerle ödev yapmak çok güzeldi vermiş olduğunuz bilgilerle ödev yaptığımız zaman ödevimi hemen bitiriyorum ve diğer ödevlerime zaman ayırabiliyorum sizlere çok teşekkür ederim.