2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 14-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Arkadaşım Papi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27
Arkadaşım Papi Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
HAZIRLIK
1. Sabah uyandığınızda ailenizdeki kişilere ne dersiniz?
Cevap :
Sabah uyandığım zaman ailemdeki kişilerin hepsine ilk önce günaydın derim. Daha sonra iyi uyku alabildiler mi diye sorarım. Bu davranışım bütün aileyi mutlu eder.
2. Okulda veya sokakta kimlerle selamlaşırsınız?
Cevap :
Okulda öğretmenlerimizle ve arkadaşlarımızla selamlaşırız. Ayrıca okulda çalışan hademelerle ve kantinde çalışan amcalar ve teyzelerle de selamlaşırız.
Sokakta ise tanıdığımız kişiler ile selamlaşmamız gerekir. Ayrıca gittiğimiz önünden geçtiğimiz dükkanda çalışan kişilerle de selamlaşmamız onları mutlu eder.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki görsellerde yer alan varlıkların adlarını bulmacadaki yerlerine yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını anlamak için sözlüğe bakınız.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Metinlerden yeni öğrendiğiniz kelimeleri, anlamlarıyla birlikte küçük kartlara yazınız. Kartlara bu kelimelerin anlamlarına uygun görseller de yapıştırınız. Bulamadığınız görseller için resimler de çizebilirsiniz.
Cevap :
Kafes: Küçük hayvanları korumak için yapılan ağaçtan veya metalden olan taşınabilir kutuya benzer bir malzeme.
Armağan: Birini mutlu etmek, sevindirmek için karşılıksız olan hediye.
Kaptan: Gemiyi yöneten kişiye kaptan denir.
Sözcük: Birden çok heceden oluşan özel görevi olan dil öğesine deniir.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Şiirden hareketle alfabemizdeki harfleri sırasıyla yazınız.
Cevap : A, B, C, Ç, D, E, F, G, Ğ, H, I, İ, J, K, L, M, N, O, Ö, P, R, S, Ş, T, U, Ü, V, Y, Z
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki kitabın kapağını ve “İçindekiler” kısmının olduğu sayfayı inceleyiniz.
Kapakta hangi bilgilerin yer aldığını söyleyiniz.
Cevap :Kapakta kitabın adı, kitabın ne ile ilgili olduğu, kitabın yayınevi ve kaçıncı baskı olduğu yer almaktadır.
*İçindekiler” kısmında hangi metnin hangi sayfada olduğuyla ilgili örnekler veriniz.
Cevap : Yedinci sayfada Sadece Milli Bir Şair Mi? başlıklı yazı yer almaktadır.
Kır yedinci sayfada Çalışkan Bir Memur başlıklı bir metin bulunmaktadır.
Ders kitabınızın kapağını ve “İçindekiler” bölümünü inceleyiniz. Kapakta ve “İçindekiler” bölümünde yer alan bilgileri açıklayınız. “Arkadaşım Papi” metninin olduğu sayfanın numarasını söyleyiniz.
Cevap : Ders kitabımızın kapağında kitabın adı, hangi ders ile ilgili olduğu, kitabın yazarı, kitabın hangi tarihlerde öğretilmek için kullanıldığı belirtilmiştir. Ayrıca kitabın yayınevi de verilmiştir. Arkadaşım Papi adlı metin bu kitapta 14. sayfada yer aldığı belirtilmiştir.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Aşağıda görselleri de verilen kelimeleri sözlük sırasına koyarak yeniden yazınız.
Cevap :
- Ağaç- defter- kedi- kitap
- Bulut- çiçek- çocuk- saksı
- Ekmek- el- erik- et
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Siz de “Arkadaşım Papi” metninin konusunu yazınız.
Cevap : Bir geminin kaptanın çocuğuna armağan ettiği papağanı anlatmaktadır.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
7. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları “Arkadaşım Papi” metnine uygun olarak cevaplayınız.
a. Çocuğun babası ne iş yapıyor? İşinden dolayı nerelere yolculuk yapıyor?
Cevap :Çocuğum babası bir kaptandır. Kaptan olduğu için gemisi ile uzak ülkelere seyahat etmektedir.
b. Baba, oğluna gittiği ülkelerden neler getiriyor?
Cevap : Kaptan olan baba gemisi ile seyahat ettiği ülkelerden oğluna armağan getirmektedir. Oğlu için en güzel armağan ise Afrika’ya gittiği zaman getirdiği papağan olmuştur.
c. Çocuğun en sevdiği armağan nedir? Buna hangi adı veriyor?
Cevap : Kaptan babanın oğlunun en sevdiği armağan Afrika’dan getirdiği papağandır.
ç. Babası, çocuğa Papi’ye konuşmayı öğretebilmesi için nasıl bir yöntem öneriyor?
Cevap :Çocuk yeterince ilgilenebilirse konuşmayı öğretebileceğini öğreniyor. Bundan dolayı papağanın yanına her gittiğinde uzun uzun konuşmaya başlamıştır. Babası da bunun yerine kelimeleri tek tek ve sık sık söylemesi gerektiğini öğretiyor.
d. Papi, ilk olarak hangi kelimeyi öğreniyor? Bu kelimeyi nasıl söylüyor?
Cevap : Papi’nin öğrendiği ilk kelime ”Merhaba” olmuştur.
e. Papi, sonra hangi kelimeleri öğreniyor? Bu kelimeleri öğrenmesinin nedeni ne olabilir?
Cevap :
Papi merhabadan sonra günaydın, hoş geldiniz gibi kelimeleri de öğrenmiştir. Bu kelimeleri öğrenmesinin nedeni ilk kelimeyi kaptanın oğlu öğretmiştir.
Daha sonra eve gelen birine evdekiler hoş geldiniz dedikleri için papağan sürekli bunları duyarak kendi de öğrenmiş ve tekrarlamaya başlamıştır.
f. Papi, kafesinden çıkınca neden çok mutlu oluyor?
Cevap : Odada da istediği gezebildiği için mutlu olmuştur.
g. Baba, son yolculuğundan dönüşünde çocuğa ne getiriyor?
Cevap : Kaptan olan baba en son çıktığı gemi seyahatinden sonra oğluna bir dişi papağan getirmiştir.
ğ. Çocuk, Papi ile Cici’yi izlerken neden mutlu oluyor?
Cevap : Papi’ ye bir kaç kelime öğrettikten sonra babasının getirdiği dişi olan papağana da isim vermiştir. Cici adını alan dişi papağana da birkaç kelime öğreten çocuk bunların birbirlerine seslenişinden mutlu olmuştur.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
8. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Zıt anlamlı kelimeleri örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap :
- Yeni→ Eski
- Kapalı→ Açık
- Çok→ Az
- Uzak→ Yakın
- Kısa→ Uzun
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
9. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlelerin sonuna konulan noktalama işaretini söyleyiniz. Bu işaretten sonra başlayan cümlenin ilk kelimesinin nasıl bir harfle başladığını açıklayınız.
“Benim babam bir kaptan. Uzak ülkelere yolculuk yapar her zaman. Gittiği ülkelerden, değişik armağanlar getirir. En güzel armağanı, Afrika’dan getirdi.”
Cevap : Verilen cümlenin sonuna nokta işareti konmuştur. Nokta işaretinden sonra cümleye büyük harf ile başlanmalıdır.
Soru : Aşağıdaki paragrafta ( ) içine uygun noktalama işaretini koyunuz. Yanlış yazılan kelimeleri de belirleyerek cümleleri yeniden yazınız.
Cevap : Babamla her zaman güzel vakit geçiririm(.) Lunaparka gideriz(,) Orada oyuncaklara bineriz(,) kâğıt helva alıp yeriz(,) akşama kadar orası senin, burası benim gezer dururuz(.) Eve döndüğümüzde annem bizi sevgiyle karşılar(.)
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
10. Etkinlik
Soru : Papi’nin çocuktan öğrendiği ifadeleri söyleyiniz. Bu ifadeler dışında başka hangi ifadeleri günlük hayatınızda kullandığınızı açıklayınız.
Cevap :Papi çocuktan Merhaba, günaydın ve hoş geldinizi öğrenmiştir. Bu ifadelerden ayrı olarak günlük hayatımızda iyi akşamlar, iyi günler, afiyet olsun, elinize sağlık gibi ifadeleri de kullanmaktayız.
Soru : Günlük hayatımızda bu tür ifadeleri kullanmamızın önemi hakkında konuşunuz.
Cevap :
Bu tür ifadeleri günlük hayatımızda insanlara duyduğumuz saygı ve göstermek istediğimiz sevgi bakımından önemlidir.
Bundan dolayı her zaman yemek yapan birine eline sağlık, sabah uyandığımızda günaydın, eve gelen birine hoş geldiniz, birinin yanından ayrılacağımız zaman iyi günler gibi ifadeleri kullanmamız gerekir.
Soru : Konuşmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap :
- (Evet) İşitilebilir bir ses tonuyla konuştum.
- (Evet) Konuşurken arkadaşlarımla göz teması kurdum.
- (Evet) Konu dışına çıkmadan konuştum.
- (Evet) Anlamını yeni öğrendiğim kelimeleri konuşmamda kullandım.
Arkadaşlarımızla ve öğretmenlerimizle selamlaşır eğitimi öğretimi ahlakı ve her türlü bilgi edindiğimiz okulumuzu her zaman sevgiye saygı ve dikkatli bir şekilde geçerek eğitim hayatımızda anlarız. Ben öğretmenimi ve arkadaşlarıma çok seviyorum okula gittiğim zaman okul eşyalarımı dikkatli bir şekilde özen gösteriyorum ayrıca okulda bulunan doğal kaynakları tasarruflu bilinçli bir şekilde kullanıyorum bunun yanında sıra her zaman arkadaşlarıma ve öğretmenime saygılı oluyorum arkadaşlarımı öğretmenlerim ben ve bana karşı olan kuralları ve sorumlulukları her zaman bilerek davranıyorum örneğin okuluma zamanında gelip okulunda arkadaşlarımla beraber güzel oyunlar oynayabiliyorum.