2. Sınıf Türkçe Kitabı Koza Yayınları Sayfa 38-40-41-42-43-44-45-46

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Uçurtma Tekerlemesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46


Uçurtma Tekerlemesi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


1. Sınıfa değişik uçurtma görselleri getiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”


2. Bir tekerleme ezberleyiniz.


Cevap :

  1. O pikap bu pikap şu pikap.
  2. Şemsi Paşa pasajında sesi büzüşesiceler.
  3. Dal sarkar kartal kalkar; kartal kalkar dal sarkar.
  4. Şu köşe yaz köşesi şu köşe kış köşesi ortada su şişesi.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okumanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


Cevap :

  • (Evet) Dikkatimi şiire yoğunlaştırdım.
  • (Evet) İşitilebilir bir ses tonuyla okudum.
  • (Evet) Heceleme, tekrar ve geri dönüşler yapmadan okudum.
  • (Evet) Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ettim.

Cevaplarınız arasında “Hayır” varsa bunları olumluya çevirmek için neler yapabileceğiniz hakkında görüşlerinizi açıklayınız.


2. Etkinlik


Soru : Şiirin konusunu en iyi anlatan görseli işaretleyiniz.


Cevap :

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz. Bu kelimeleri 42. sayfada verilen bulmacadaki yerlerine yazınız.


  • ( Gürlemek ) Kalın ve gür ses çıkarmak?
  •  ( Üfürmek ) Üfleyerek bulunduğu yerden uzaklaştırmak
  • ( Tepe ) Çevresine göre yüksek yer
  • ( Kıvrım ) Bükülmüş, kıvrılmış şeylerin oluşturduğu kat, büklüm
  • ( Ova ) Çevresine göre çukurda kalmış geniş ve düzlük yer
  • ( Irmak ) Çoğunlukla denize dökülen en büyük akarsu, nehir

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


a. Uçurtmanın nasıl bir huyu vardır?


Cevap : Uçurtmanın kuyruğu oyunu çok severmiş.


b. Uçurtmanın daha fazla yükselmesine engel olan nedir?


Cevap :Uçurtmanın daha yükseğe gitmesine engel olan şey yel ya da ipi tutan kişidir.


c. Uçurtma yelden ne diliyor?


Cevap :Uçurtma yelden onu göğe salmasını diliyor.


ç. Yel, uçurtmanın bu isteğini yerine getiriyor mu?


Cevap :Yel üfleyerek uçurtmanın isteğini yerine getiriyor.


d. Uçurtma gökte iyice yükselirken neler görüyor?


Cevap : Denizleri, gölleri, ovaları ve dağları görüyor.


e. Uçurtma, iyice yükselince kendini nasıl hissediyor?


Cevap :Gönlü şenleniyor.


5. Etkinlik


Soru : “Rüzgâr” ve “nehir” kelimelerinin eş anlamlılarını şiirde bulunuz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Rüzgar Kelimesi
Eş Anlamı : Yel
Örnek Cümle : Yel esince uçurtma birden havalandı.


Nehir Kelimesi
Eş Anlamı : Irmak
Örnek Cümle : Irmağın akışı herkesin hoşuna gider.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Sınıfa getirdiğiniz uçurtma görsellerini sergileyiniz. Uçurtma uçururken ya da uçan bir uçurtma gördüğünüzde neler hissettiğinizi veya hangi hayallere kapıldığınızı anlatınız.


Cevap : Ben uçurtma uçururken o uçurtmanın yerine kendimin olduğunu düşünürüm. Gökte özgürce havalanıp her yeri oradan görmek çok hoşuma giderdi. Bundan dolayı uçurtma uçurmak benim en sevdiğim hobilerimdendir.


7. Etkinlik


Soru : Ezberlediğiniz tekerlemeyi arkadaşlarınıza söyleyiniz.
Arkadaşlarınızın tekerlemeyi ezberinden okumalarını aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


  • İşitilebilir, bir ses tonu kullandı. (EVET)
  • Kelimeleri doğru telaffuz etti. (EVET)
  • Vurgu ve tonlamaya dikkat etti. (EVET)
  • Tekerlemeyi okurken beden dilini etkili kullandı. (EVET)
  • Arkadaşlarıyla göz teması kurarak okudu. (EVET)

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki oyunun kurallarını okuyalım. Okul bahçesinde kurallara uyarak oyunu oynayalım.


MENEKŞE

Okul bahçesinde el ele tutuşarak karşılıklı iki sıra olalım. Oyun sırası için bir kişi belirleyelim. Diyelim ki bu arkadaşımızın adı Hatice olsun. Ardından aşağıdaki tekerlemeyi söyleyelim. Oy menekşe menekşe, Mendilin yere düşe. Bizden size kim düşe, Hatice düşe, tez düşe. Adı söylenen oyuncu koşar. Karşı diziden gözüne kestirdiği iki oyuncunun arasından geçmeye çalışır. Bunu başardığında arkadaşlarından birini alır kendi grubuna döner. Başaramazsa karşı grupta kalır. Oyun böylece sürer gider. Oyuncularının hepsini karşı grupta bırakmak zorunda kalan grup, oyunu kaybeder.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


9. Etkinlik


Soru : Yandaki tekerlemeyi okuduktan sonra alttaki boşalana yazınız.


PAZARA GİDELİM
Pazara gidelim.
Bir tavuk alalım.
Pazara gidip
Bir tavuk alıp ne yapalım?
Gıt gıt gıdak,
Gıt gıt gıdak, diyelim.
Sakız verdim çiğnedi,
Hap hup, kırmızı top.
Happuru happuru
Happuru happuru yiyelim.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Günlük hayatınızda başkaları tarafından takdir edilen güzel davranışlarınızı defterinize yazınız.


Cevap :
Benim en çok büyüklerime gösterdiğim saygılı davranışlar takdir edilmiştir.
Onların nasıl olduklarını sorarım. işleri olduğu zaman yardım ederim. Onlar ile sohbet ederim.  Bundan dolayı beni hep sevmişler ve takdir etmişlerdir.


 

Our Score