2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110
2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları” kısmında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları” sorularına yönelik detaylı çözümler yer almaktadır.
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, üniteye ait etkinliklerin doğru çözümleri verilmiştir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayıncılık” kısmında ise tüm ilgili sayfalara ait cevaplar yer almaktadır.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110
Hazırlık Çalışmaları
Soru : Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?
Cevap : Dünya, Mars, Venüs, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün, Merkür.
2. Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap : Satürn, Güneş Sistemi’ndeki altıncı gezegendir. En dikkat çekici özelliği etrafındaki büyük halka sistemidir. Halkanın büyük kısmı buz ve taş parçalarından oluşur. Satürn, Jüpiter gibi gaz devleri arasındadır ve yüzeyi katı değildir. Aynı zamanda çok düşük yoğunluktadır; suya batacak kadar hafiftir. Satürn’ün 80’den fazla uydusu vardır. Bunlardan en büyüğü Titan’dır.
1. Etkinlik
Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.
Cevap :
Kâşif Kelimesi
Sözcük anlamı: Yeni yerler keşfeden, araştırmalar yapan kişi.
Tahminim: Yeni yerleri bulan veya yeni şeyler keşfeden kişi.
Yarım Küre Kelimesi
Sözcük anlamı: Dünya yüzeyinin ikiye bölünmüş her bir kısmı.
Tahminim: Bir şeyin tam ortasından ikiye bölünmüş yarısı.
Dinozor Kelimesi
Sözcük anlamı: Milyonlarca yıl önce yaşamış, büyük ve genellikle etobur ya da otobur sürüngenler.
Tahminim: Eski, büyük ve genellikle dev olan hayvanlar.
2. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap : Gökay, bir uzay kaşifi olarak Satürn gezegenini keşfetmekte ve onun özelliklerini araştırmaktadır. Ailesiyle tatil planı yaparken annesi, Gökay’a Satürn’ü neden bu kadar merak ettiğini sorar. Gökay, Satürn’ün halkaları hakkında konuşur ve bu halkaların çok küçük kum tanelerinden, büyük dinozor boyutlarındaki kaya ve buz parçalarına kadar çeşitlendiğini açıklar. Ayrıca, Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı, bu halkaların güneş ışığını engelleyeceği ve kış aylarında kuzey ve güney yarımkürelerinin daha karanlık ve soğuk olacağına dikkat çeker. Annesi ise bu bilgiler üzerine Gökay’a esprili bir şekilde yaz yüzmesi öğrenmesi gerektiğini söyler. Metin, uzayın sırlarını ve bir çocuğun merakını eğlenceli bir şekilde ele alır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Gökay ve ailesi neye hazırlanıyorlar?
Cevap : Gökay ve ailesi tatil yapmaya hazırlanıyorlar.
2. Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi nedir?
Cevap : Kış aylarında, Güneş ışınları yarı kürelere yatay şekilde gelir, bu da daha az ısınmalarına neden olur.
3. Satürn’ün halkaları nelerden oluşur?
Cevap : Satürn’ün halkaları, kum tanesi kadar küçük parçalardan dinozor boyutlarına kadar değişen kaya ve buz parçalarından oluşur.
4. Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı neler yaşanırdı?
Cevap : Eğer Dünya’da halkalar olsaydı, bu halkalar güneş ışığını engellerdi ve bu nedenle kışın kuzey ve güney yarımkürelerinde daha karanlık ve soğuk havalar olurdu.
4. Etkinlik
Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere doğru noktalama işaretlerini yerleştiriniz.
Cevap :
- Yaşasın (,) bu ödev de bitti (!)
- Aman dikkat (!)
- Çok ilginç (!)
- Ne olur, bana yardım edin (!)
- Şimdi çok şaşırdım (!)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Tablodaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacaya yerleştiriniz.
Cevap :
- Sebep – Neden
- Deniz – Okyanus
- Yıl – Sene
- Soru – Mesele
- Doğa – Tabiat
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?
Cevap :
Madde Madde Dünyadaki su kaynakları tükenirse karşılaşabileceğimiz zorluklar:
- İçme suyu kıtlığı yaşanır.
- Tarımda sulama sorunu ortaya çıkar, gıda üretimi azalır.
- Temizlik ve hijyen problemleri artar.
- Endüstriyel üretim zorlaşır, ekonomi etkilenir.
- Ekosistemlerde bozulmalar ve hayvan türlerinin yok olma riski artar.
Maddeler Halinde Alınması gereken önlemler:
- Su tasarrufu sağlamak için bilinçli kullanım alışkanlıkları kazandırılmalı.
- Su kaynaklarının korunması için etkin yönetim ve denetim yapılmalı.
- Yağmur suyu toplama sistemleri yaygınlaştırılmalı.
- Su arıtma teknolojileri geliştirilmeli.
- Tarımda suyun verimli kullanılması için damla sulama gibi yöntemler teşvik edilmeli.
7. Etkinlik
Soru : Ali ile Ayşe deniz kirliliği ile ilgili neler söylemiş olabilirler? Konuşma balonlarına uygun cümlelerle yazınız.
Cevap :
Ali: “Denizlerimizdeki plastik atıklar deniz canlılarını öldürüyor, bu çok üzücü.”
Ayşe: “Evet, bu yüzden plastik kullanımı azaltmalı ve atıkları düzgün bir şekilde atmalıyız.”
Ali: “Temiz denizler için denizlere atık bırakmamalıyız. Hep birlikte duyarlı olmalıyız.”
Ayşe: “Doğayı korumak için geri dönüşüm yapmalı ve kirletmemeliyiz.”