2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 Cevapları, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini güçlendirmek amacıyla hazırlanmış çeşitli etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda yer alan metinler ve sorular, çocukların hem dil bilgisi konularında pratik yapmalarını hem de okuduğunu anlama yeteneklerini geliştirmelerini sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olacak kılavuz niteliğindedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Nasıl Güvende Olabiliriz? Metni Etkinlik Cevapları, güvenli yaşam kuralları ile ilgili bilgiler sunarak öğrencilerin farkındalıklarını artırır. Bu etkinlikler, hem öğrencilerin günlük hayatlarında güvende kalmaları için gerekli önlemleri öğrenmelerine olanak tanır hem de okuma-anlama becerilerini geliştirmeye yönelik sorular içerir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-148-149-150-151-152 İlke Yayınları ise dil bilgisi çalışmalarının yanı sıra yaratıcı düşünme ve metin çözümleme etkinlikleri ile öğrencilerin gelişimlerine katkıda bulunur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151-152


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Trafikte hangi kurallara uyduğunuzu açıklayınız.


Cevap : Trafikte her zaman emniyet kemerimi takarım, yayalar için ayrılmış yollardan geçerim ve trafik ışıklarına dikkat ederim. Kırmızı ışıkta durur, yeşil ışıkta geçerim. Hız limitlerine uyar ve karşıdan karşıya geçerken yaya geçidini kullanırım. Ayrıca, bisiklet sürerken kask takar ve yaya yolunda yürüyenlere saygı gösteririm.


Soru : Okula gidip gelirken hangi trafik işaretlerini gördüğünüzü söyleyiniz.


Cevap : Okula gidip gelirken yaya geçidi işareti, hız limiti işareti, okul geçidi işareti, dur işareti ve trafik ışıklarını görüyorum. Ayrıca, bisiklet yolu işaretine de rastlıyorum. Bu işaretler hem yayalar hem de araçlar için güvenliği sağlar.


Soru : Anlamlarını araştırıp öğrendiğiniz trafik işaretlerinden birini; şeklini, rengini, üzerindeki görseli belirterek tanıtınız. Tanıttığınız trafik işaretinin anlamını arkadaşlarınıza sorunuz.


Cevap :

Okul Geçidi Trafik İşareti:

Bu trafik işareti üçgen şeklindedir ve kırmızı çerçeveli bir işarettir. İç kısmı beyazdır ve üzerinde yürüyen iki öğrenci figürü bulunur. Figürler, bir çocuğun diğerini elinden tutarak karşıdan karşıya geçtiğini gösterir.

Anlamı: Bu işaret, sürücülere bir okul bölgesine yaklaşıldığını ve burada öğrenci geçişlerinin sık olduğunu bildirir. Bu nedenle, sürücülerin hızlarını düşürmeleri ve dikkatli olmaları gerektiği anlamına gelir. Aynı zamanda yayaların, özellikle de çocukların güvenli bir şekilde karşıya geçebilmesi için sürücülerin durup yol vermeleri gerektiğini hatırlatır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen görsellere uygun kelimeleri veya kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları”

Soru : b. Metinde geçen bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulunuz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız. Cümlelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yaya Geçidi: Yaya geçidi, yayaların araç trafiği arasında güvenli bir şekilde geçiş yapabilmesi için belirlenmiş yerdir.

Cümle: Okulun önünde yaya geçidi olduğu için çocuklar güvenle karşıdan karşıya geçebiliyor.

Alt Geçit: Alt geçit, yaya veya araçların, üstteki yol veya demir yolu üzerinden geçiş yapabilmesi için yer altından inşa edilen geçittir.

Cümle: Yağmur yağdığında, alt geçitten geçmek daha güvenli oluyor.

Kaldırım: Kaldırım, yaya trafiğinin güvenli bir şekilde yürüyebilmesi için yol kenarında yapılan yürüyüş alanıdır.

Cümle: Kaldırımda yürürken telefonuma bakmaktan kaçınmalıyım, aksi takdirde düşebilirim.

Okul Servisi: Okul servisi, öğrencileri evlerinden alıp okula götüren ve okuldan geri getiren araçtır.

Cümle: Her sabah okul servisi beni evimin önünden alıyor.

Üst Geçit: Üst geçit, araç ve yaya trafiğinin üstten geçişini sağlayan, genellikle köprü benzeri bir yapıdır.

Cümle: Üst geçit sayesinde karşıdan karşıya geçerken trafik araçlarını beklememize gerek kalmıyor.

Işıklı Kavşak: Işıklı kavşak, trafik akışını düzenlemek için trafik ışıkları kullanılan kavşaktır.

Cümle: Işıklı kavşaklar, sürücülerin ve yayaların güvenliğini artırmak için önemli bir rol oynar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Trafikte güvenliğimizi sağlamak için öncelikle neleri bilmeliyiz?


Cevap : Trafikte güvenliğimizi sağlamak için öncelikle trafik kurallarını bilmemiz ve bu kuralları her zaman uygulamamız gerekir. Ayrıca, trafikte karşılaşabileceğimiz tehlikeleri ve güvenli olmamız için yapılması gerekenleri de öğrenmeliyiz.


2. Trafikte güvenli bir şekilde karşıdan karşıya nasıl geçmeliyiz?


Cevap : Trafikte güvenli bir şekilde karşıdan karşıya geçmek için, yayalar için düzenlenmiş alt ya da üst geçitleri kullanmalıyız. Eğer bu geçitler yoksa, ışıklı kavşaklardaki yaya geçitlerini tercih etmeliyiz.


3. Trafikte nerede yürümeli, yürürken nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap : Trafikte yürümemiz gereken yer kaldırımdır. Kaldırımın yola yakın olmayan tarafından yürümeliyiz. Kaldırım yoksa, kenardan ve mutlaka bize doğru gelen aracı görecek şekilde soldan yürümeliyiz.


4. Servis aracıyla yolculuklarda güvenliğimizi nasıl sağlamalıyız?


Cevap : Servis aracıyla yolculuklarda güvenliğimizi sağlamak için, servise evimize en yakın yerden binmeli ve inmeliyiz. Servis saatinden biraz erken çıkmalı ve güvenli bir yerde telaşsız beklemeliyiz. Servisten indikten sonra aracın uzaklaşmasını beklemeliyiz. Ayrıca, yolun her iki yönünü rahatça göreceğimiz bir noktaya gelip dikkatlice geçmeliyiz. Serviste ayakta durmamalı ve araç tam durmadan koltuğumuzu terk etmemeliyiz.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Trafikte güvenliğin sağlanması için uyulması gereken kurallar ve dikkat edilmesi gereken hususlar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Trafikte Güvenli Olmanın Yolları”


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki trafik işaretleri ile anlamlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Özel gereksinimli bireylere yönelik aşağıdaki sembollerin anlamlarını tahmin edip yazınız.


Cevap :

  1. İşitme gereksimli
  2. Görme gereksimli
  3. Bedensel gereksimli

7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki bilmeceleri, cevaplarına uygun görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerden yararlanarak uygun kelimeleri ve kelime gruplarını yazıp aşağıdaki metni tamamlayınız.


Cevap :

Hafta içi her sabah okula giderim. Güvenliğimi sağlamak için trafik kurallarına uyarım. Yayaların kaldırımda yürümesi gerektiğini bilirim. Kaldırımın sağından yürümeye dikkat ederim. Evimizin yakınlarında trafik lambası bulunan bir üst geçit var. Yayalara yeşil ışık yanmasını bekleyip karşıdan karşıya buradan geçerim. Taşıtların durduğundan emin olmadan kaldırımdan inmem, karşıdan karşıya geçişim sırasında taşıtları gözlemlemeyi sürdürürüm. Okulumuzun önünde bir okul geçidi bulunur. Son olarak buradan karşıdan karşıya güvenle geçerim. Böylece okula ulaşırım.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evde uyduğunuz kurallar hakkında aile bireylerinizle konuşunuz. Bu kuralları defterinize listeleyerek yazınız.


Cevap :

Madde Madde Evde uyduğumuz kurallar aile bireylerimle yaptığım konuşma sonucunda aşağıdaki gibi belirlendi:

  1. Yemekte Sofra Adabı: Yemek sırasında sofrada düzgün oturmalı, ağzımızı kapalı tutarak konuşmalıyız.
  2. Ödev Yapma Zamanı: Okul ödevlerimizi akşam yemeğinden önce yapmalıyız.
  3. TV İzleme Süresi: TV izleme süremiz günde en fazla iki saatle sınırlıdır.
  4. Oyun Saati: Oyun oynamak için belirli saatler vardır; bu saatler içinde bilgisayar ve tablet kullanabiliriz.
  5. Temizlik Kuralları: Odanızı her gün düzenli bir şekilde toplamalı ve temiz tutmalıyız.
  6. Misafir Ağırlama: Misafir geldiğinde saygılı olmalı ve onlara iyi davranmalıyız.
  7. Gece Uyku Saati: Gece belirli bir saatte yatmalı, erken kalkmalıyız.
  8. Eğitim ve Kitap Okuma: Her gün en az 20 dakika kitap okumalıyız.


 

Our Score