2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları
2. Sınıf Türkçe Kitabı İtfaiyeciler Göreve Gidiyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
2. Sınıf Türkçe Kitabı İtfaiyeciler Göreve Gidiyor Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163-164
1. Hangi durumlarda itfaiyeden yardım isteyebileceğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Uzun Cevap :
İtfaiye şehir içinde veya evde meydana gelen yangınlarla karşılaşması durumunda, çöküntü, mahsur kalma, patlama ve sel gibi durumlarda yani teknik kurtarma gerektiren olaylara müdahale edilmesi durumunda çağrılabilir.
İtfaiyenin kurtarma ve söndürme hizmetleri yani afet yangın ve kazalarda yapmış olduğu çalışmalar ücretsizdir.
Ancak harici durumda su verme, su çekme, merdiven ve refakat hizmetleri her yıl belediyeler tarafından kararlaştırılan ücret karşılığı yapılır.
2. İtfaiye çağırmak için aranması gereken telefon numarasını söyleyiniz.
Kısa Cevap : “İtfaiye çağırmak için aranması gereken telefon numarasını söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Eskiden itfaiye için 110, orman yangın ihbar hattı için 177 aranıyordu.
İçişleri bakanlığı tarafından yapılan güncellemeye göre acil hatların hepsi 112 bünyesinde toplanmıştır.
112 Acil hattına mobil veya sabit hatlardan ücretsiz bağlanılabilir ve acil çağrı merkezlerini arayanların konumu otomatik belirlenebilir.
112 acil çağrı merkezlerinde 4 dilde hizmet vermektedir.
3. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.
Cevap :
Metin görsellerini incelediğimde metnin itfaiyecilerin mahsur kalan bir hayvanı kurtarmaya çalışmaları ile ilgili olduğunu tahmin ediyorum.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Beste, metindeki bazı kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını açıklamış. Görsellerden yararlanarak noktalı yerlere uygun kelimeleri ve kelime gruplarını yazarak Beste’nin açıklamasını tamamlayınız.
Cevap :
İtfaiye, yangın söndürme kuruluşudur. Yangın söndürme kuruluşunda görevli kimseler itfayeci olarak adlandırılır. Yangın söndürmek üzere kullanılan özel olarak donatılmış motorlu araçlara itfaiye aracı adı verilir.
Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeler ile anlamlarını eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını resimli sözlükten bulup boş kutucuğa yazınız.
Cevap :
Yetki ve sorumluluğu olan, yöneten kimse, önder, şef. = lider
Deniz, göl, ırmak vb. su kıyılarında veya karada dik yer. = uçurum
Bitkisel liflerin veya çelik tellerin bükülmesiyle elde edilen kalın ip. = halat
Bir nesne ve bir kişinin yaptığı iş ve işlev = görev
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. İtfaiyeciler, birilerinin yardıma ihtiyacı olduğunu nasıl öğreniyorlarmış?
Cevap :
İtfaiyeciler, birilerinin yardıma ihtiyacı olduğunu istasyondaki telefonun çalmasından öğreniyorlarmış.
2. İstasyondaki telefon çaldıktan sonra itfaiyeciler ne yapıyorlarmış?
Cevap :
İstasyondaki telefon çaldıktan sonra itfaiyeciler çok hızlı bir şekilde hazırlanıyor ve hemen araçlarına binip yola çıkıyorlarmış.
3. Yoldaki araçların, itfaiye aracını görünce uydukları trafik kuralı neymiş?
Cevap :
Yoldaki araçların, itfaiye aracını görünce uydukları trafik kuralı aracın geçebilmesi için yol vermeleridir.
4. İtfaiyeciler olay yerine varınca ne yapıyorlarmış?
Cevap :
İtfaiyeciler olay yerine varınca işe koyulmak için hazırlık yaparken liderleri çevreyi inceliyormuş.
5. Metne göre bu kez kimin itfaiyecilerin yardımına ihtiyacı olmuş?
Cevap :
Metne göre bu kez tilkinin itfaiyecilerin yardımına ihtiyacı olmuş.
6. İtfaiyeciler, tilki yavrusunu nasıl kurtarmışlar?
Cevap :
İtfaiyeciler, tilki yavrusunu uçurumun kenarına bir halat sarkıtıp içlerinden birinin bu halatla aşağıya inip tilkiyi çıkarması ile kurtarmışlar.
7. İtfaiyeciler görevlerini bitirince ne yapıyorlarmış?
Cevap :
İtfaiyeciler görevlerini bitirince bir sonraki görevlerini beklemek için itfaiye istasyonuna geri dönüyorlarmış.
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap :
İtfaiyeciler
Küçük Tilkiyi Kurtaran İtfaiyeler
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. İtfaiyecilerin bu malzemeleri ne amaçla kullandıklarını örnekteki gibi cümleler yazarak açıklayınız.
Cevap :
Gaz maskesi içerideki dumandan ve zehirli gazlardan etkilenmemelerini sağlar.
Giydikleri başlık başlarını darbelerden korur.
Yangın söndürme hortumu yangını söndürebilmelerine yardımcı olur.
Yangın tüpü ısı ve oksijen arasındaki bağlantıyı kesmeye yarar.
Balta yangın ve olay yerine girmek için kırılması gereken bölgelerin kırılmasını sağlar.
Eldiven ellerinin ısıdan dolayı zarar görmemesine yardımcı olur.
Hoparlör anons yapmada ve sesin içerideki kişilere ulaşmasına yardımcı olur.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : “Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” sözünden anladıklarınızı kısaca aşağıya yazınız.
Uzun Cevap :
“Ambulansa yol ver, yaşama yol ver.” Sözünden anladığım yollarda mutlaka ambulansları yol verilmesi gerektiğidir.
Kişi ambulansa yol verdiği zaman ambulansın içerisinde bulunan hastanın sağlığını korumasına yardımcı olacak ve belki de onun hayatta tutunmasına yol açmış olacaktır.
Bizim ve sevdiklerimizin de bir gün ambulansta olabileceğini düşünerek mutlaka ambulansa yol vermeli ve ambulansa yol vermenin hayatı önem taşıdığının bilincinde olmalıyız.
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin son hecelerinden örnekteki gibi yeni kelimeler oluşturunuz.
Cevap :
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız.
Kısa Cevap : “Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Ekmekler çeşidine göre farklı şekillerde pişirilirler.
Genel olarak bir ekmeği üretmek için buğday tohumları toplanır öğütülür ve un haline getirilir.
Un, Maya, su ve tuz gibi malzemeler karıştırılarak yorulur ve şekillendirilerek Maya dinlenip mayalanması için bekletilir.
Bir ekmeğin mayalanma süresi ekmeğin çeşidine ve koşullara göre değişebilir.
Ardından ekmeğin çeşidine göre şekil verdikten sonra gerekirse tepsi mayası yapılır ve hamur fırına verilerek pişirilir.
Ekmeğin hamur kısmı kalmadan yüzeyi kızarır ve kabarıklığı artınca fırından alınarak soğutulur ve ardından dilimlenir.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 158-160-161-162-163 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Türkçe dersimizde yer alan bu metini okuduğumuz zaman itfaiyecilerin ne gibi faydaları olduğunu ve görevleri olduğunu kısa özlü ve anlatıcı metni okuyarak ve soruları cevaplayarak iyi bir şekilde öğrendim. İtfaiyeciler sayısı yangınlar çıktığı zaman söndürülür zor bir durumda olduğumuz zaman itfaiyecilerden yardım alırız doğal afetler sırasında itfaiyeciler yardımlarımıza koşar ayrıca herhangi bir hayvan risk altındaysa hayvanların sağlık sorunu veya ölümleri gibi çeşitli sebeplere yol açacak bir olay varsa itfaiyecilerden yardım alabiliriz. Bu gibi olaylarda itfaiyecileri arayarak gelmelerini ve yardım etmelerini isteyebiliriz..
Özellikle yangın doğal afetler meydana geldiği zaman ya da herhangi bir yardım veya zor durumda olduğumuz zaman bizlere yardım eden itfaiyecilerin görevleri vardır. Bu görevlerin başında öncelikle acil duruma hızlı bir şekilde yetişme imkanları olmalıdır trafikte onlara yol vererek araçlarının geçmesini sağlamalıyız yangın gibi çeşitli birçok olayları müdahale etme ve insanların ya da çevrede bulunan birçok malın hasar görmesini engeller. İtfaiyeciler ayrıca doğal afetlerde de bize yardımcı olur doğal afet sırasında yardım ederek insanların hayvanların zor durumda kalması engeller örneğin sen heyelan toprak kayması gibi olaylarda insanlara yardım ederler ve zor durumda oldukları zaman onlara yardımcı olurlar.