2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik sorular ve etkinliklerle doludur. Bu bölümler, öğrencilere metin okuma ve anlama yeteneklerini pekiştirme fırsatı sunar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu etkinlikleri doğru bir şekilde çözmelerine rehberlik ederek, onların öğrenme süreçlerini destekler.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Tahmini Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hava durumu ile ilgili kavramları anlamalarını sağlar ve onları doğa olaylarına karşı daha bilinçli hale getirir. Bu metin sayesinde öğrenciler, günlük yaşamda hava tahminlerini daha dikkatli takip etmeyi öğrenirler. Aynı zamanda 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin ders konularını daha iyi kavramalarına yardımcı olur ve öğrenme süreçlerine katkı sağlar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182-183-184-185
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin faydaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmek, günlük yaşamımızda pek çok fayda sağlar. Örneğin, yağmur yağacağını öğrenerek yanımıza şemsiye alabiliriz, böylece ıslanmaktan korunuruz. Kar fırtınası ya da yoğun sis gibi tehlikeli hava koşulları öncesinde önlem alarak yolculuklarımızı planlayabiliriz.
Tarımda ise çiftçiler hava durumuna göre ekim ve hasat zamanını düzenleyerek ürünlerini koruyabilirler. Aynı şekilde, denizciler ve pilotlar da hava tahminlerine göre hareket ederek güvenli bir yolculuk sağlarlar. Hava olaylarını önceden bilmek, hem kişisel hem de toplumsal güvenliği artırır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak tamamlayınız.
Cevap :
- meteoroloji istasyonu
- meteoroloji uzmanı
- meteoroloji uydusu
- meteoroloji haritası
Soru : b. Aşağıdaki tanımdan hareketle bu kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.
Cevap :
- Meteoroloji istasyonu: Meteoroloji istasyonu, hava durumu tahminlerini doğru şekilde yapabilmek için gerekli verileri toplar.
Cümle: “Kasabamızda yeni bir meteoroloji istasyonu kuruldu, böylece hava durumu tahminleri daha isabetli olacak.” - Meteoroloji uzmanı: Meteoroloji uzmanı, hava olaylarını inceleyip tahminlerde bulunan kişidir.
Cümle: “Haberlerdeki meteoroloji uzmanı, hafta sonu şiddetli yağış olacağını söyledi.” - Meteoroloji uydusu: Meteoroloji uydusu, dünya atmosferini gözlemleyerek hava durumu verileri toplar.
Cümle: “Meteoroloji uydusundan alınan görüntüler sayesinde yaklaşan fırtına önceden tespit edildi.” - Meteoroloji haritası: Meteoroloji haritası, hava durumu hakkında görsel bilgi veren bir haritadır.
Cümle: “Meteoroloji haritasına bakarak hangi bölgelerde yağış olacağını kolayca öğrenebiliriz.”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Harfleri doğru sırayla yazarak görsellerdeki hava olaylarının adlarını belirleyiniz. Bu hava olaylarından hangilerinin adının metinde geçtiğini söyleyiniz.
Cevap :
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hava durumunu inceleyen kişilere ne denirmiş?
Cevap : Meteoroloji uzmanı denirmiş.
2. Uzmanlar, hava durumunu tahmin etmek için neler yapıyorlarmış?
Cevap : Meteoroloji uzmanları, meteoroloji istasyonlarından alınan bilgileri ve uydulardan gönderilen görüntüleri kullanarak hava durumunu tahmin ediyorlarmış.
3. Eskiden insanlar hava tahminlerini nasıl yapıyorlarmış?
Cevap : Eskiden insanlar, gökyüzüne bakarak veya bitkilerin ve hayvanların tepkilerini izleyerek hava tahminlerini yapıyorlarmış. Örneğin, kurbağalar vıraklıyorsa yağmur yağacağını, sabah sisliyse gün içinde yağmur yağmayacağını düşünüyorlarmış.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki sembollerin ifade ettiği hava olaylarını yazınız.
Cevap :
5. ETKİNLİK
Soru : a. Araştırma sonuçlarınıza göre yaşadığınız yerin bir haftalık hava olayı tahminlerini tablodaki uygun sembolleri “✔” işaretleyerek gösteriniz.
b. Tablodaki verileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği konuyu işlediğiniz dönemde yaşadığınız yere göre doldurmanız ve arkadaşlarınızla paylaşmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Yazım yanlışlarını ve yanlış kullanılan noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bulduğunuz yanlışları düzelterek metni yeniden yazınız.
Cevap :
Önceleri denizde bir damla suydum. Benim gibi sayılamayacak kadar çok arkadaşım vardı orada. Bir yaz günüydü. Güneş sımsıcak ışınlarıyla bizi ısıtıyordu. Birden değişime uğradığımı fark ettim; buhar olmuştum ve uçuyordum. Su olmaktan buhar olmaya geçince çok hafiflemiştim. Bu nedenle durmadan yükseliyordum.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki zıt anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını noktalı kutucuğa yazınız.
Cevap :
- Yanlış ↔ Doğru
- Fakir ↔ Zengin
- Şişman ↔ Zayıf
- İnce ↔ Kalın
- Temiz ↔ …Kirli)…
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız. Cümleleri, uygun noktalama işaretinin bulunduğu satıra yazmaya dikkat ediniz.
Cevap :
- Yağmur yağacağı için şemsiyesini almış.
- Eyvah, pazartesi günü kar yağacakmış!
- Yarın hangi hava olayı gerçekleşecekmiş?
- Öğleden sonra hava soğuyacak, değil mi?
- Off, kara bulutlar gökyüzünü kapladı!
- Hafta sonu hava güneşli olacakmış.
- Rüzgâra karşı yürümek zor oldu.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri, yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yazınız.
Cevap :
•Özlem Menekşe Sokağı’nda oturuyor.
• Selcen ile Ceren ikiz kardeştir.
• Bu sene Ramazan Bayramı’nda dedemlere gittik!
• 10 Mart 2024’te İstanbul’da kar yağışı mı bekleniyor?
10. ETKİNLİK
Soru : En sevdiğimiz hava olayı hangisidir? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap :
En sevdiğimiz hava olayı yağmur. Çünkü yağmur, doğayı canlandırır ve bitkilere hayat verir. Ayrıca, yağmur sonrası hava genellikle serinler ve ferahlatıcı bir his yaratır.
Özellikle yağmur altında yürümek veya pencereden yağmuru izlemek huzur verici bir deneyimdir. Yağmurun çıkardığı ses de çok rahatlaticidir. Bununla birlikte, yağmur sonrası oluşan gökkuşağını görmek de oldukça keyifli bir anıdır. Tüm bu nedenlerle, yağmur en sevdiğimiz hava olayıdır.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : İcatlar hakkında yazılı kaynaklardan ve genel ağdan araştırma yapınız. Konuyla ilgili yazılı ve görsel materyaller (gazete haberi, fotoğraf, karikatür) derleyip sınıfa getiriniz.
Cevap :
İcatlar Hakkında Araştırma
- İcatların Önemi:
- İcatlar, insanların yaşamını kolaylaştıran, verimliliği artıran ve hayat standartlarını yükselten yeniliklerdir. Tarih boyunca pek çok icat, toplumların gelişimine ve ilerlemesine katkıda bulunmuştur.
- Önemli İcatlar:
- Tekerlek: Taşımacılığı kolaylaştıran bu icat, insanlık tarihinin en önemli yeniliklerinden biridir.
- Ateş: İlk insanlar için hayatta kalmanın anahtarı olan ateş, pişirme, ısınma ve savunma gibi alanlarda devrim yarattı.
- Yazı: Bilgiyi kaydetme ve iletme imkanı sunarak kültürel gelişimi hızlandırdı.
- Telefon: İletişim alanında devrim yaratan bu icat, insanların birbirleriyle anlık olarak iletişim kurmasını sağladı.
- Görsel ve Yazılı Materyaller:
- Gazete Haberi: “Teknolojinin Geleceği: Yapay Zeka ve İnovasyon”
- İçeriğinde yapay zekanın günlük yaşamdaki etkileri ve gelecekteki potansiyeli hakkında bilgi bulunmaktadır.
- Fotoğraflar: Tekerleğin evrimini gösteren bir fotoğraf dizisi ve ilk telefonun görüntüsü.
- Karikatür: İcatların insan hayatını kolaylaştırdığına dair bir karikatür, örneğin eski bir icat ile modern bir icadı karşılaştıran bir çizim.
- Gazete Haberi: “Teknolojinin Geleceği: Yapay Zeka ve İnovasyon”
- Sonuç:
- İcatlar, toplumları ileri taşıyan en önemli unsurlardır. Bu nedenle, icatların tarihini ve gelişimini anlamak, gelecekteki yenilikleri daha iyi kavramamıza yardımcı olur.