2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları
“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları”, öğrencilere “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları” konusunu işleyen etkinlikler hakkında rehberlik sağlar.
Bu sayfalarda yer alan “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin okuma ve anlamada karşılaştıkları soruları çözmelerine yardımcı olur. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayıncılık” içeriği, öğrencilerin metni daha iyi kavrayabilmesi için özenle hazırlanmış etkinlik ve sorularla desteklenmiştir.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-208-209-210-211-212-213-214
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Karagöz ve Hacivat ile ilgili defterinize yazdığınız bilgileri arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap : Karagöz ve Hacivat, Osmanlı’dan günümüze gelen bir gölge oyunudur. Karagöz zeki ama eğitimsiz, Hacivat ise kibar ve eğitimli bir karakterdir. İkili arasında geçen diyaloglar, insanlara ders verirken aynı zamanda güldürür. Bu oyun, özellikle Ramazan ayında çok popülerdir ve Türk kültürünün önemli bir parçasıdır.
Soru : Karagöz ve Hacivat gösterisi izlediniz mi? İzlediyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap : Evet, izledim. Karagöz ve Hacivat gösterisini izlemek çok eğlenceliydi. Karagöz’ün hazırcevaplığı ve Hacivat’la aralarındaki komik diyaloglar beni çok güldürdü. Gösteride günlük hayattan alınmış mizahi olaylar işlendi. Karakterlerin perdeye yansıyan figürleri çok ilginçti, özellikle renkli görüntüleri çok dikkat çekiciydi. Bu oyun sayesinde hem eğlendim hem de eski bir geleneğin ne kadar keyifli olduğunu öğrendim. 😊
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Anlamlarından hareketle bu kelimeleri belirleyip noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
1. Kömür: Siyah renkli katı yakıt.
2. Karga: Tüyleri kara renkte, tarla ve bahçelere çok zarar veren kuş.
3. Arsa: Üzerine yapı yapılmak için ayrılmış yer.
4. Dal: Ağacın gövdesinden ayrılan kollardan her biri.
5. Odun: Yakılmak için kesilmiş, parçalanmış ağaç.
6. Sığır: Eti, sütü, derisi ve kılı için yetiştirilen hayvan.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hacivat ne istemek için Karagöz’e gitmiş?
Cevap : Hacivat, kışı geçirebilmek için Karagöz’den odun ve kömür istemek için gitmiş.
2. Hacivat yaz mevsimini nasıl geçirmiş?
Cevap : Hacivat, yazı arkadaşlarıyla denize giderek, yiyip içerek ve eğlenerek geçirmiş.
3. . Karagöz, “Kaderim bu!” diyen Hacivat’a ne demiş?
Cevap : Karagöz, Hacivat’a “Söz veriyorum bir daha yapmam. Hadi Karagöz’üm bana yardım et!” diyerek kaderi bahane etmesini eleştirmiş.
4. Karagöz kime acıdığı için Hacivat’a yardım etmiş?
Cevap : Karagöz, Hacivat’ın çoluk çocuğuna acıdığı için ona yardım etmeye karar vermiş.
3. ETKİNLİK
Soru : a. Verilen ipuçlarına göre metnin varlık kadrosunu oluşturan görsellerdeki kişilerin adlarını yazınız.
Cevap :
Soru : b .Bu görsellere ve metne göre aşağıdaki özelliklerin kime ait olduğunu belirleyip adını noktalı yere yazınız.
Cevap :
1. Karagöz: Uzun ve sivri sakala sahiptir.
2. Karagöz: Düşünmeden, kaba ifadelerle konuşur.
3. Hacivat: Nazik, açık ve anlaşılır konuşur.
4. Hacivat: Kulakları iyi duymadığından söylenenleri yanlış anlar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metinde anlatılanları kendi cümlelerinizle kısaca aşağıya yazınız.
Cevap : Metinde Hacivat, kışın yakacak bulamayınca Karagöz’e gider ve ondan yardım ister. Yazı eğlenerek geçirdiği için kışa hazırlıksız kalmıştır. Karagöz, Hacivat’a yardım etmeye karar verir, ancak ona yazın paraları boşa harcadığını ve kışı düşünmesi gerektiğini söyler. Karagöz, Hacivat’a bir ders vermek için ona yardım eder ve ona her yazın bir kışı olduğunu hatırlatır.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını metinden bulup yazınız.
Cevap :
1. Kötü – İyi
2. Az – Çok
3. Zengin – Fakir
4. Büyük – Küçük
5. Ak – Kara
6. ETKİNLİK
Soru : Noktalı yerlere verilen kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki özlü sözleri tamamlayınız.
Cevap :
Sakla ….samanı…….. gelir zamanı.
Her yazın bir …..kışı………….. vardır.
Güvenme …….varlığa…………., düsersin ………..darlığa……. .
Ayağını …………yorğanına…………….. göre uzat.
Damlaya damlaya ……..göl…… olur.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
Cevap :
Selin:
— Yemeğimi yedikten sonra parka gidebilir miyim anneciğim?
Annesi:
— Elbette kızım. Dikkatli ol ama.
Soru : b. Aşağıdaki oyun metninin kutucuklarına uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, sınıfta canlandırınız.
Cevap :
Hacivat: Hoş geldin sevgili Karagöz’üm (.)
Karagöz: Hoş bulduk, kel kafalı kara üzüm (.)
Hacivat: Nereden geliyor, nereye gidiyorsun bakalım (? )
Karagöz: Bir yere gittiğim yok, oğlumla okuma yazma çalıştık (.) Biraz gezeyim, dedim (.)
Hacivat: Aferin sana (.) Peki, öğrendin mi okuma yazmayı (? )
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Hacivat’ın cümlelerindeki kutucuklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
Dedim ki, Karagözüme gideyim, onunla sohbet edeyim (.)
Evde misin, Karagöz’üm (?)
Sana bir mâniyle sesleneyim (:)
Çayıra saldın mı koyunu (?)
Bolca içirdin mi suyunu (?)
Ah, Karagöz’üm, gel artık!
Birlikte başlatalım şu oyunu (.)
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda adları verilen noktalama işaretlerini kullanabileceğiniz cümleler yazınız. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Nokta: Bugün hava çok güzel.
Ünlem: Ne kadar güzel bir manzara!
Virgül: Ali, Ayşe, Mehmet ve Hasan sinemaya gidecekler.
Kesme işareti: Ali’nin kitabı masanın üzerinde.
Soru işareti: Bu akşam sinemaya gitmek ister misin?
Kısa çizgi: Lütfen 3-5 arası sayıları yazın.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Farklı ülkelere ait bayrak görsellerini inceleyiniz.
Cevap : Merak ettiğiniz ülkelerin bayraklarınız incelemenizi tavsiye ederiz.