2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 214, 215, 216


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni sessiz okuyunuz. 


NEDEN ABUR CUBUR YEMEMELİYİM?

Bundan altmış yıl önce, günümüzün süpermarketleri henüz yoktu. İnsanlar sebze ve meyvelerini doğrudan tarlalardan sağlayan manavlardan alıyorlardı. Dolayısıyla daha taze sebze ve meyveler yiyorlardı.

O yıllarda işlenmiş gıda çok azdı. Hazır yemeklerin yokluğunda herkes yemeğini kendisi yapardı. Günümüzde ise abur cuburlar çoğu insanın yaşamının bir parçası hâline geldi.

Abur cuburlar bazı insanları çok şişman ve hatta obez yapabilir. Obezite gittikçe daha çok yaygınlaşan, ciddi bir sağlık sorunudur.

Kate KNIGHTON (Keyt NAYTIN)
Neden Abur Cubur Yememeliyim?
çev.: Pınar TURANLI


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Geçmişte insanlar sebze ve meyvelerini nereden alıyorlardı?


Cevap : İnsanlar sebze ve meyvelerini doğrudan tarlalardan sağlayan manavlardan alıyorlarmış.


2. İşlenmiş gıdalar, hazır yemekler yokken insanlar ne yerlerdi?


Cevap : Herkes kendi yaptığı yemeği yermiş


3. Günümüzde yaşamımızın parçası hâline gelen nedir?


Cevap : İnsanların aceleyle bir şeyler alıp ayaküstü yeme alışkanlıkları yokmuş.


4. Abur cuburların insanlara etkileri nelerdir?


Cevap : Günümüzde yaşamımızın bir parçası hâline gelen abur cuburlarmış.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları


C. Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanını yazarak tamamlayınız. 


Cevap :

1. Balık, yumurta ve süt sağlıklı besinlerdendir.

2. Aşılarımızı zamanında yaptırmak bizi hastalıklara karşı korur.

3. Kişisel eşyalarımızı temiz ve  düzenli kullanmalıyız.


Ç. Görsellerdeki varlıkların adlarını alfabetik sırayla yazınız. 


Cevap :

  • Sırasıyla; kaplumbağa, kedi, köpek, kuş

D. Aşağıdaki kelimeleri zıt anlamlıları ile eşleştiriniz. 


Cevap :

  • parlak – mat,
  • alt – üst,
  • düz – ters,
  • geniş – dar,
  • dolu – boş

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


E. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Hangi seçenekteki kelimelerle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulabilir?


A) çocuklar – grip – hızla – arasında – yayılan
B) için – dikkat – beslenmemize – sağlığımız – etmeliyiz
C) okçuluk – sporlarımızdan – olan – ata


2. Hangi seçenekteki atasözünde zıt anlamlı kelimeler bir arada kullanılmıştır?


A) Ev alma, komşu al.
B) İşten artmaz, dişten artar.
C) Dost başa, düşman ayağa bakar.


3. Aşağıdaki kelimelerden hangisi hecelerine doğru ayrılmıştır?


A) kal-em-lik B) ke-le-bek C) öğ-re-nci


4. Hangi öğrencinin açıklaması diğerlerinden farklı bir noktalama işaretiyle ilgilidir?


A) Matematikte çıkarma işareti olarak kullanılır.
B) Satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.
C) Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz.


Kısa Cevap : “Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde telefon, internet ve bilgisayarlar ile iletişim sağlanmaktadır.

Özellikle internetin hayatımıza ve telefonlarımıza girmesiyle beraber iletişim çok daha kolay hale gelmiş ve dünyanın her yerinden haberleşme anında sağlanabilmiştir.

Günümüz neredeyse her evde bu aletler bulunmakta iletişim ve haberleşme bu aletler aracılığı ile yapılmaktadır.

Bu aletlerin çeşitlerine göre farklı kullanım şekilleri vardır.

Ancak bunlardan konuşarak, mesajlaşarak ve görüntülü arama şeklinde iletişim sağlanabilir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score