2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatlı’nın Pusulası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatlı’nın Pusulası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Pusulanın ne olduğu ve ne işe yaradığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Pusula üzerinde kuzeyi ve güneyi işaret eden mıknatıs iğnesi bulunmaktadır. Yönümüzü bulmak için kullandığımız araçtır.

Pusulayı ilk önce denizciler kullanmaya başlamıştır. Uçsuz bucaksız denizler arasında yönünü bulmak için pusula büyük bir önem taşımaktadır. Aynı zamanda madenciler, mimarlar, ormancılar, askerler, harita mühendisleri, izciler, dağcılık sporu yapan dağcılar gibi birçok kişi ve meslek alanında kullanılır.

Pusula kuzey güney doğrultusunda kuzeyi gösteren serbestçe dönebilen manyetik iğne ucu vardır. Pusula yön bulmakta kullanılır. Denizciler, mimarlar, izciler, dağcılar kullanır.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Cevap :

Bence kurbağa leyleği arkadaşına götürmesi için bir hediye kutusu veriyor. Hediyeyi kutusunu götürürken leyleğin başına gelenleri anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin görselleri verilmiştir. Bu kelimeleri belirleyip kelimelerin anlamlarını karşısına yazınız.


Cevap :

Reçel : Meyvelerin şekerle kaynatılmasıyla hazırlanan tatlı.

Nilüfer : Yuvarlak ve geniş yapraklı, çiçekli, durgun sularda yetişen bir su bitkisi.

Pusula : Üzerinde kuzey güney doğrultusunu gösteren bir ibre bulunan ve yön belirlemek için kullanılan araç.

Hediye Kutusu : Kâğıda sarılarak veya kutuya konularak bağlanmış, kolaylıkla taşınacak büyüklükte nesne.

Göl : Toprakla çevrili, derin ve geniş, tuzlu veya tuzsuz durgun su birikintisi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Uygun görselleri işaretleyerek metnin şahıs kadrosunu belirleyiniz.


Cevap : 1. resim kanatlı, 3 resim Dafi 4 resim ise Kurbağacık’tır. 1, 3 ve 4’ün resimleri işaretlenecektir.


Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Pusulayı kullanarak doğru yolu bulabiliriz.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

( D ) Kanatlı, uzun bir yolculuğun ardından Dafi’nin bulunduğu yere ulaştı.

( D ) Kurbağacık, ışıltılı gölde, bir nilüfer yaprağının üzerinde oturuyordu.

( D ) Kanatlı, Kurbağacık’ın isteğini kabul etti.

( D ) Kurbağacık, hazırladığı çilek reçelini arkadaşı Dafi’ye ulaştırmasını Kanatlı’dan istedi.

( D ) Paketi alan Kanatlı havalandı, pusulası yardımıyla güneye uçtu.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Kurbağacık, Kanatlı’dan ne istemiş? 


Cevap : Kurbağacık Janatlı’dan çilek reçelini arkadaşı da Dafi’ye götürmesini istemiştir.


2. Dafi nereye gitmiş? 


Cevap : Tatil için güneye gitmiştir.


3. Kanatlı, doğru yöne uçtuğunu nasıl belirlemiş? 


Cevap : Kanatlı doğru yöne uçtuğunu denizciden aldığı pusula sayesinde belirlemiştir.


4. Kanatlı’ya pusulayı kim vermiş? 


Cevap : Kanatlı’ya pusulayı geçen yıl bir denizci vermiştir.


5. Dafi, Kanatlı’yı ve getirdiği paketi görünce hangi duyguyu hissetmiş? Kanatlı’ya ne söylemiş? 


Cevap : Dafi Kanatlı’yı ve getirdiği paketi görünce şaşırmıştır ve kanatlıya ve kurbağacık’a teşekkür etmiştir. Kanatlı’nın onu nasıl bulduğunu merak etmiştir.


6. Dafi, Kurbağacık’ın yaptığı çilek reçelini kiminle yemiş? 


Cevap : Dafi kurbağacığın yaptığı çilek reçelini Kanatlı ile birlikteymiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen zıt anlamlı kelimelerin altını çiziniz.


• Annem bana uzun bir çorap, kardeşime ise kısa çorap almıştı.
• Hayri amca soğuk demeden, sıcak demeden balığa çıkardı.
• Kara karga ağaçtaki yüksek dala, arkadaşı ise alçak dala konmuştu.
• Fırından taze ekmek almak yerine bayat ekmekleri tükettik.
Dolu tabakları masaya koyup boş olanları masadan aldı.


6. ETKİNLİK 


Soru : Pusula hakkında metinden edindiğiniz bilgileri kısaca aşağıya yazınız.


Cevap : Pusula hakkında metinden edindiğim bilgiler pusula sayesinde yönümü kolaylıkla bulabilirim. İstediğim yere yolumu kaybetmeden ulaşabilirim.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.


Kısa Cevap : “Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Luiz Pastör Fransız Kimya ve biyoloji bilim adamıdır. 1846 yılında fen fakültesini bitirmiştir. Fizik ve kimya alanında doktora almıştır. Pasteur birçok hastalığın tedavisini bulmuştur.

Kuduz aşısı bunlardan bir tanesidir. Yaptığı çalışmalar sonucunda aşı yöntemini geliştirmiştir. Louis Pasteur mayalama olayında da organizmaların sorumlu olduğunu ispatlamıştır. Pastörize sütler bu sayede olmuştur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score