2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-249-250-251-252 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Işıltılı Reklamlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252


2. Sınıf Türkçe Kitabı Işıltılı Reklamlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 248-249-250-251-252


Soru : Gördüğü her şeyi almak isteyen birine ne söylemek isterdiniz?


Kısa Cevap : “Gördüğü her şeyi almak isteyen birine ne söylemek isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gördüğü her şeyi almak isteyen bir kişi gördüğümüz zaman ona ihtiyaçlarını öncelik vermesi gerektiğini söyleriz.

Ayrıca gördüğü her şeyi almak isteyen bir kişi ailenin maddi durumunu düşünmeden hareket etmiş olur.

Bununla beraber ilk olarak ihtiyaçlar ardından istekler tercih edilmelidir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 249 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Resimleri verilen ürünleri inceleyiniz. Bilinçli bir tüketici olarak bunlardan hangilerinin ihtiyaç, hangilerinin istek olduğunu arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz. İlgili başlık altına adlarını yazınız.


Cevap :

İhtiyacımız olan ürünler = Peynir, meyve, kalem, el feneri

İsteğimiz olan ürünler = Balon, masal kitabı, maske, lolipop


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 250 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


1. Işıtılı reklamlar çocuğu nasıl etkiliyor?


Cevap :

Işıklı reklamlar çocuğunun aklını karıştırıp iştahını kabartıyor.


2. Aklı karışan çocuk kendine neler soruyor?


Cevap :

Aklı karışan çocuk kendine çikolata mı alsam yoksa şeker mi oyuncak mı alsam yoksa hepsini mi diye sorular soruyor.


3. Çocuk, en iyisinin ne olduğuna karar veriyor?


Cevap :

Çocuk en iyisinin tuzaklara düşmeden gerektiği kadarını almaya karar veriyor.


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin anlamını sözlükten araştırınız. Birer cümlede kullanıp yazınız.


Cevap :

Reklam Kelimesi

Anlamı : Bir şeyim geniş kitlelere ulaşmasını sağlanması onun benimsenmesi ve satın alınmasını sağlamak amacıyla düzenlenmiş olan söz ve yazı araçlarıyla yapılan bir tür tanıtım.

Cümle : Ürünleri reklam yaparak hızlı bir şekilde sattı.


İştah Kelimesi

Anlamı : Yemek yeme istediği

Cümle : Annesinin güzel yemekleriyle iştahı açıldı.


Raf Kelimesi

Anlamı : Ürünleri dizmek amacıyla tahtadan veya demirden yapılmış olan kat kat oluşan bölmeli levhalar

Cümle : Ürünleri rafa büyükten küçüğe doğru sıraladı.


İhtiyaç Kelimesi

Anlamı : Gereksinim, istek

Cümle : Alışverişlerde ilk olarak ihtiyaçlarımızı almalıyız.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 251 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıya, satışa yeni çıkarılan bir kalemle ilgili reklam hazırlayınız. Bu kalemle yazılan yazıların iz bırakmadan kolayca silindiğini belirtiniz.


Kısa Cevap : “Aşağıya, satışa yeni çıkarılan bir kalemle ilgili reklam hazırlayınız. Bu kalemle yazılan yazıların iz bırakmadan kolayca silindiğini belirtiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yazı Uçar İzi Kalmaz

Her kalemiz bırakır ama bizimki asla.

İstediğin kadar yaz çiz kolaylıkla sil defter kitap aynı gönlün kadar temiz.


“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 248-249-250-251-252 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 252 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiiri, kitabınıza bakarak aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

IŞILTILI REKLAMLAR

Aklımı karıştırıyor
Işıltılı reklamlar.
İştahımı kabartıyor
Çerezle dolu raflar.

Soruyorum kendime:

Çikolata mı alsam,
Yoksa şeker mi?
Oyuncak mı alsam,
Yoksa hepsini mi?

En iyisi…

Gereği kadar almalı,
Tuzaklara düşmeden.
Kendi kendine sormalı,
İhtiyaç mı gerçekten?

Nursel ÇETİN Eşref KARADAĞ



 

Our Score