2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 264-265-266-267-268 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Boya Kalemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 264, 265, 266, 267, 268
2. Sınıf Türkçe Kitabı Boya Kalemleri Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 264-265-266-267-268
Soru : Kişisel eşyalarınızı kullanırken nelere dikkat edersiniz? Kişisel eşyalarınızı özenli kullandığınızı düşünüyor musunuz? Açıklayınız.
Uzun Cevap :
Kişisel eşyalarımı kullanırken onları kırmamaya, zarar vermemeye ve özenli kullanmaya çok dikkat ederim.
Kişisel eşyalarımı özenli kullandığımı düşünüyorum.
Bir aksilik olmadıkça onları kırmamaya, yıpratmamaya dikkat ediyor hassas bir şekilde kullanıp işin bittikten sonra mutlaka yerine güzel bir şekilde koyuyorum.
Böylelikle düzenli ve temiz bir şekilde kişisel eşyalarımı uzun süre kullanabiliyorum.
Metni sesli okuyunuz. sembolü bulunan yerde neler anlatılıyor olabileceği ile ilgili tahminlerinizi yazınız.
Oğuz’la Tuğçe boya kalemlerini ortak kullanıyorlardı. Tuğçe sık sık kalemlerin ucunu kırıyor, ortada bırakıp kaybolmalarına neden oluyordu. Oğuz bu durumdan çok rahatsızdı, bir çözüm bulmak istiyordu.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları
Annesiyle konuşup ona durumu anlattı. Annesi Oğuz’a hak verdi. Ona şöyle bir öneride bulundu: “Bir hafta boyunca hanginiz boya kalemlerini özenli kullanırsa kalemler onun olsun. Diğeriniz ise harçlıklarından kendisine boya kalemi alsın.” Oğuz bu fikri beğendi. Hem belki böylece Tuğçe hatasını da anlardı.
Uygulamanın ilk haftasında Oğuz rahatlamıştı. Tuğçe de uygulamadan memnundu
Cevap :
Yaptığı hatanın farkında olmadığı için kalemlerin kendisinin olacağını düşünüyordu.
Artık Oğuz, kalemlerini bıraktığı yerde ve sapasağlam bulabiliyordu. Tuğçe, harçlıklarıyla kendine yeni boya kalemleri almıştı ve onları özenli kullanıyordu.
Nuray TÜRKYILMAZ ve diğerleri
Tutumlu Davranıyorum
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap :
ortak kullanmak = Ortak kullanmak zorunda olduğumuz eşyalara daha hassas ve dikkatli davranmalıyız.
çözüm bulmak = Söylediğim sorunlara çözüm bulursan sevinirim.
hak vermek = Anlattıklarımı duyunca bana hak vereceğini düşünüyorum.
2. ETKİNLİK
Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu : Metnin konusu eşyaları düzenli kullanmaktır.
Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap :
Oğuz’ un Kalemleri
Annenin Çözümü
Soru : c. Metnin varlık kadrosunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Oğuz, Tuğçe ve anneleri
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Oğuz’un yaşadığı soruna siz nasıl bir çözüm bulurdunuz? Kısaca aşağıya yazınız.
Cevap :
Oğuz’un yaşadığı soruna ikisine ayrı ayrı kalem almakla çözüm bulurdum.
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, metnin konusuna uygun bir resim çizip renklendiriniz. Yaptığınız resmi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Eşyaları düzenli kullanmak hakkında bir resim çizmeniz gerekiyor.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki ifadeleri anlamlı cümleler oluşturacak şekilde eşleştiriniz. Oluşturduğunuz cümleleri arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
Kalemlerimi gereksiz yere açmam.
Eşyalarımı düzenli kullanırım.
Oyuncaklarımı işim bitince toplarım.
Okul eşyalarımı bozup kırmam.
Kitabımı yırtmam.
6. ETKİNLİK
Soru : Tablodaki eş anlamlı kelimeleri belirleyip örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
sebep = neden
uyarı = ikaz
çağrı = davet
zaman = vakit
adet = tane
cevap = yanıt
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Arkadaşlarınızla oyun oynarken yaşadığınız bir olayı kısaca defterinize yazınız.
Uzun Cevap :
Arkadaşlarımla voleybol oynarken sürekli topu yakalamakta zorluk çekiyordum.
Futbolda çok iyi olsam da voleybol oyununda çok iyi değildim.
Bu durum beni çok üzüyordu. Ablam üzüldüğümü fark edince benimle konuştu ve durumu ona anlattım.
Ablam başarısızlıklarım yerine başarılarıma odaklanmam gerektiğini ve insan olarak her alanda başarılı olamayacağımızı anlattı.
En ünlü profesörlerin bile bir başarı alanı olduğunu ve diğer alanlarda çok iyi olmadıklarını söyledi.
Buna hem çok şaşırmış hem de çok sevinmiştim.
Bende artık buna üzülmeyecek başarılı olduğum konulara odaklanacaktım.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 264-265-266-267-268 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Arkadaşlarımızla beraber kullandığımız alanları her zaman temiz ve dikkatli bir şekilde kullanmaya Özen göstermeliyiz. Sınıfımızda okulumuzda sınıf okullu ablalarımızda evimizde ailemizle kullanmış olduğumuz alanları toplu taşımalarda kullanmış olduğumuz birçok imkanları okulda ve bahçede ayrıca parklarda kullanmış olduğumuz salıncak ve oyuncakları her zaman dikkatli bir şekilde kullanır gelecek kişilere her zaman temiz ve özenli bir şekilde bırakmaya Özen gösteririz. Birlikte beraber kullandığımız grup halinde çalışmış olduğunuz birçok araç gereci de arkadaşımız kullandığı için dikkatli bir şekilde kullanılır ve buna Özen gösteririz.
Sınıfta sınıf kurallarına uymak arkadaşlarımızla beraber oyun oynarken oyun kurallarına uymak evde bulunduğumuz zaman sorumluluklarımı bilmek ve her zaman planlı bir şekilde derslerimizde çalışmak ve başarılı olmak için her zaman tüm kurallara uymak bizleri hem Çalışkan hem bilgili bir öğrenci yapar. İster odamız olsun ister bir toplu taşıma aracı olsun ister kullanmış olduğumuz toplu bir alan olsun her zaman kullanmış olduğumuz alanları temiz ve düzenli bir şekilde kullanmaya Özen göstermeliyiz.. Özellikle o da masa temiz kullanmalı havalandırılmalı tozunu almalı ve her zaman eşyalarımızı temiz ve tertipli bir şekilde kullandıktan sonra yerine bırakmalıyız. Bu şekilde hem düzenli oluruz hem de bulunduğumuz ortamı temiz tutarız hem de sorumluluk sahibi oluruz..