2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 276-277-278 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 276, 277, 278


2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 276-277-278


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 276-277-278 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz. 


BENIM ADIM BIRUNI

Ben dokuz yüz yetmiş üç yılında Harizm’de doğdum. Yaşadığımız kasabadan yıldızlar çok güzel ve parlak görünürdü. Bazen saatlerce yıldızları izlerdim.

Öğrenmeye meraklı ve yetenekli bir çocuktum. Bu arada bitkiler ve gök bilimi ile ilgili araştırmalar yapıyordum. Evren ve doğa ile ilgili bilgilerimi eski filozofların yazdıklarını okuyarak edindim. Öğrendiklerimi benden sonra yaşayacak insanlara da öğretmeliydim.

Bunun için birçok başka dil öğrendim. Sorgulamak bilimin anahtarıdır. Soru sormak öğrenmenin yarısıdır. Her sorunun bir yanıtı olduğuna inanırım. “Neden?” “Niçin?” “Nasıl?” diye sorular sorar, yanıtını bulmaya çalışırdım. Benim yolum akıl ve bilimdi. Soruların yanıtını akıl ve bilim yoluyla buluyordum. Uzay, dünya, denizler, bitkiler, matematik, geometri, coğrafya, tarih ve daha birçok bilim alanında eserlerim vardır.

Suat TURGUT Ben Biruni (Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Biruni nerede doğdu?


Cevap : Kurbağa çayırda otlayan bir öküz görmüş


2. Biruni yaşadığı kasabada ne görürdü?


Cevap : Boylu boslu, güçlü ve kocaman olduğu için kurbağa öküze özenmiş.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 277 Cevapları


3. Biruni öğrendiklerini diğer insanlara öğretmek için ne yaptı? 


Cevap : Kurbağa öküz gibi olmak için ıkınıp sıkınarak şişmiş.


4. Biruni’ye göre bilimin anahtarı nedir? 


Cevap : Kurbağa şişmiş, şişmiş, sonunda patlamış.


5. Biruni hangi alanlarda eserler verdi? 


Cevap : Uzay, dünya, denizler, bitkiler, matematik, geometri, coğrafya, tarih ve daha birçok bilim alanında eserlerim vardır.


C. Aşağıdaki cümlelerden, sonunda doğru noktalama işareti kullanılanların başına “D”, diğerlerinin başına “Y” yazınız.


Cevap :

(Yanlış) 1. Tavus kuşu beyefendi, nasılsınız, iyi misiniz!

(Yanlış) 2. Tüyleriniz güneş ışığında ne de güzel parlıyor?

(Doğru) 3. Bu tüysüz de kim?

(Doğru) 4. Bir gün Kerem’in aklına bir fikir geldi.

(Yanlış) 5. Tuğçe niçin eşyalarını özenli kullanmıyordu.


Ç. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Hangi seçenekteki kelimeler alfabetik sırayla yazılmıştır?


A) bisiklet, harçlık, tepsi, kek
B) arkadaş, oyuncakçı, top, şölen
C) beyaz, kırmızı, mavi, yeşil


2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı yoktur?


A) Annen sana kitap almadımı?
B) Bu senin silginmi?
C) Birlikte oyun oynayalım mı?


3. Aşağıdaki kelimelerden hangisinin yazımı hatalıdır?


A) kanat B) kunbara C) orman


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 278 Cevapları


4. Hangi seçenekteki kelimeler eş anlamlı değildir?


A) imkân – olanak B) hikâye – metin C) hayat – yaşam


D. Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanını yazarak tamamlayınız.


Cevap :

1. İnsanlar, birbirinden farklı  özelliklere sahiptir.

2. İnsanların farklı özelliklere sahip olmaları bir zenginlik tir.

3. Eşyalarımızı özenli kullanmamız  tutumlu olduğumuzu gösterir.

4. İnsanların farklılıklarına saygı göstermemiz gerekir.

5. Farklı biriymiş gibi davranmak  doğrubir davranış değildir.


E. Gruplardaki kelimelerle anlamlı ve kurallı cümleler yazınız. 


kurdukları – bisiklete – bindiler – hayalini 

Cevap : Hayalini kurdukları bisiklete bindiler.


eğlencelidir – annemin – sabah – çok – alışverişleri 

Cevap : Annemin sabah alışverişleri çok eğlencelidir.


özenli – eşyalarını – çok – kullanır – Oğuz 

Cevap : Oğuz eşyalarını çok özenli kullanır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 276-277-278 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score