2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 MEB Yayınları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Barışın Ülkesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37
2. Sınıf Türkçe Kitabı Barışın Ülkesi Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37
Hazırlık Çalışmaları
Soru : Arkadaşlarınızla sorun yaşadığınızda neler yaparsınız?
Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızla sorun yaşadığınızda neler yaparsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Hepimiz zaman zaman en sevdiğimiz arkadaşlarımızla bile aramızda bazı sorunlar yaşayabiliriz.
Bu sorunları yaşarken önemli olan sorunu çözmek için konuşabilmek gerektiği zaman öğretmenimiz veya annelerimiz gibi büyüklerimizden yardım isteyebilmektir.
Eğer sorun anında sinirli ise konuşmayı sonraya bırakmalı kavga edip kırıcı sözler söylemeden birbirimizin yanından uzaklaşmalıyız.
Sakinleşip olayı düşündükten sonra birbirimizle konuşabilir birbirimizi anlamaya çalışabiliriz.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.(uçurtma-kırlangıç)
Cevap :
Uçurtma
Tahminim: kağıt, bez , naylon gibi şeylerden yapılıp uçurmak için kullanılan oyuncak
Sözlük Anlamı:
- uçurtmak eylemi.
- üzeri renkli kâğıtlarla, bezle vb. kaplanmış hafif çıtalardan yapılmış çokgen biçimli bir gövde ve süslü bir kuyruktan oluşan, sicimle bağlanarak, rüzgâr yardımıyla uçurulan bir tür oyuncak.
Kırlangıç
Tahminim: Bir kuş türü
Sözlük Anlamı:Kırlangıçgillerden, geniş gagalı, çatal kuyruklu, ince uzun kanatlı, küçük göçebe kuş (Hirundo)
2. Etkinlik
Soru : Şiir ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. Şair çocuklardan neler yapmalarını istiyor?
Cevap :
Şair çocuklardan suya yazı yazmalarını, buluttan uçurtmalar ve kırlangıçlar yapmalarını, kağıttan tavşan ve sevgiden çocuklar yapmalarını istiyor.
2. Şair neden çocuklardan bunları istiyor?
Cevap :
Şair çocukların hayal ve umut ile dolu, güzel dünyaları ile, Dünyayı güzelleştirebilecekleri için bunları istiyor.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
3. Etkinlik
ŞİİR BİLGİSİ
* Şiirler, insanlarda derin duygular uyandırır, insanları etkiler. Şiirlerde değişik konular işlenebilir.
* Şiirin her satırı büyük harfle başlar.
* Şiir yazan kişilere şair denir.
* Şiirin her bir satırına dize(mısra), dört dizeden oluşmuş bölüme ise kıta denir.
Soru : Okuduğumuz şiiri aşağıdaki alana yazalım.
Cevap :
BARIŞIN ÜLKESİ
Haydi çocuklar
Yazı yazalım suya
Buluttan uçurtmalar
Kırlangıçlar yapalım yine
Kâğıttan tavşanlar
Sevgiden çocuklar
Göreceksiniz dünya
Ne güzel dönecek
(…)
Halim YAZICI
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
3. Etkinlik
Penguenler Flüt Çalamaz
Bir kış günüydü. Bez bebek Melo sabahleyin uyanır uyanmaz hep yaptığı gibi pencereden dışarı baktı. İçini tatlı bir sevinç kaplamıştı. Bahçede her günkünden farklı bir şeyler vardı. Ama ne olduğunu ilk bakışta o da anlayamadı.
Sevim AK (Kısaltılmıştır.)
Soru : Okuduğumuz “Barışın Ülkesi“ şiiri ile “Penguenler Flüt Çalamaz“ metninin farkları nelerdir?
Uzun Cevap :
1. Metin dizeler şeklinde yazılmış bir şehirdir. Şiir kafiye ile yazılmıştır.
Metin ise fabl türü düz yazı şeklinde yazılmış bir metindir. Cümlelerden meydana gelmektedir.
5. Etkinlik
Soru : Küs arkadaşlarınızı barıştırmak için neler yapıyorsunuz? Anlatalım.
Kısa Cevap : “Küs arkadaşlarınızı barıştırmak için neler yapıyorsunuz? Anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Küs arkadaşlarımı barıştırmak için öncelikle neden küstüklerini anlamaya çalışıyor ve onlarla ayrı ayrı konuşarak duygularını anlamaya çalışıyorum.
Olayı çözümledikten sonra ikisini ikna etmeye çalışıyorum.
Zaman zaman bir piknik, hediye gibi bir şeyler almak veya büyüklerimizden yardım istemek de barışmaları için yardımcı oluyor.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
6. Etkinlik
a) Haydi, arkadaşlık konulu bir şiir yazalım. Şiirimize uygun bir başlık belirleyelim. Yazımızdaki hataları gözden geçirelim ve şiirimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Kısa Cevap : “Arkadaşlık konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
ARKADAŞ
Farklar nelerden bir kardeş
Nasıl olur dersen sana derim arkadaş
Zaman geçtikçe dostun olur
Bazen kardeşten yakın olur
Kimsenin anlamadığı zamanda
Elini tutan odur yanında
Hastalıkta ve sağlıkta
Arkadaşınla sıcak bağın aranda
Arkadaşlık ne güzel
Herkese arkadaşıyla özel
Hayat paylaştıkça güzel
Arkadaş dostlarla güzel
b) Şiirimizi yazdıktan sonra tabloda yazımızı değerlendirelim.
Cevap :
Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bıraktım. EVET
Harf hatalarımı kontrol ettim. EVET
Hece eksiklerimi gözden geçirdim. EVET
Şiirimi arkadaşlarımla paylaşırken vurgu ve tonlamalara dikkat ettim. EVET
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Arkadaşlarımız da bir sorun yaşadığımız zaman arkadaşlarımızla kırmadan ve incitmeden çözüm yolunu bulmaya çalışmalıyız. Aramızda sorunlar olması çok normaldir bazen oyun oynarken bazen alışveriş yaparken bazen sohbet ederken veya grup halinde çalışırken arkadaşlarımızla aramızda anlaşmazlıklar olabilir. Bu anlaşmazlıkları en güzel şekilde çözmeye çalışmalıyız çünkü arkadaşlarımız bizim için kıymetlidir onları kırmak ve incitmek doğru bir davranış değildir birbirimize olan yaklaşımımız her zaman düzgün olmalıdır birbirimizin kalbini kırmadan birbirimize incitmeden nezaket sözcükleri kullanarak birbirimize her zaman değer verdiğimizi hissettirerek sorunlarımızı çözmeye çalışmalıyız.
Her zaman barışın yaşandığı bir ülkede çocuklar çok rahat bir şekilde büyüyebilir yetişebilir hak ve özgürlüklerinden faydalanabilir. Savaşın olduğu bir ülkede insanlar her birçok sorunları Yaşar özellikle çocuklar ciddi şekilde bu sorunlardan etkilenir. Çocukların daha rahat bir dünyada yaşayabilmesi tüm çocuklarla eşit bir hayatı sürdürebilmesi için muhakkak savaşın olmadığı barışın özgürlüğün hüküm sürdüğü ve çocukların hak ve özgürlüklerini yaşatabildiği ortamlara sahip olması gerekir. Çünkü çocuklar eğitim görerek sağlık haklarına ulaşarak iletişim ve ulaşım haklarına sahip olarak barınma giyme gibi temel ihtiyaçları karşılanarak özel hakları korularak ve elbette ki oyun oynama hakları elinden alınmayarak güzel bir şekilde yetiştiği zaman dünyaya faydaları olabilecek nesiller olarak büyürler.