2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 Cevapları, öğrencilerin metinleri anlayarak soruları doğru bir şekilde yanıtlamalarını sağlar. Bu sayfalardaki etkinlikler, çocukların okuma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her sayfada yer alan soruların daha iyi kavranmasına yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dedemin Anlattıkları Metni Etkinlik Cevapları, dedelerin hikayelerinin önemi üzerine odaklanarak, öğrencilerin geçmişle bağ kurmalarını sağlar. Bu metinle ilgili etkinlikler, çocukların dinleme ve anlama becerilerini güçlendirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 İlke Yayınları, dersleri daha eğlenceli hale getirerek öğrenim sürecini destekler.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri yapıştırdığınız kartonu sınıf panosuna asınız. Arkadaşlarınız derlediğiniz görselleri incelerken hazırladığınız kısa konuşmayı gerçekleştiriniz.


Kısa Cevap :

Kurtuluş Savaşı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini simgeler. Bu savaş, vatanın işgaline karşı verilen bir direniş hareketidir. Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde gerçekleşen bu savaş, 1923 yılında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuyla sonuçlanmıştır.

Uzun Cevap :

Kurtuluş Savaşı, 1919-1923 yılları arasında, Türk milletinin işgalci güçlere karşı verdiği bağımsızlık mücadelesidir. Bu savaş, Milli Mücadele’nin temelini oluşturmuş ve vatanın parçalanmasına karşı bir direniş hareketi olarak tarihe geçmiştir.

Mustafa Kemal Atatürk, bu mücadelenin lideri olarak, Türk halkını bir araya getirerek birlik ve beraberlik duygusunu güçlendirmiştir. Savaşın önemli cepheleri, Sakarya, Dumlupınar ve İnönü gibi yerlerde gerçekleşmiştir. Kurtuluş Savaşı’nın sonucunda, 1923 yılında Türkiye Cumhuriyeti kurulmuş ve uluslararası alanda tanınmıştır. Bu mücadele, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük arzusu için gösterdiği kararlılığın bir sembolü olmuştur.


Soru : Kurtuluş Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

Kurtuluş Savaşı, Türk milletinin işgalcilere karşı verdiği bağımsızlık mücadelesidir. Bu savaş, 1923’te Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasıyla sonuçlanmıştır.

Uzun Cevap :

Kurtuluş Savaşı, 1919 yılında Türkiye’nin düşman işgallerine maruz kalmasıyla başlamış ve 1923 yılında zaferle sonuçlanmıştır. Bu süreçte, Türk milleti, Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde, bağımsızlık ve hürriyet için büyük bir mücadele vermiştir.

Kurtuluş Savaşı’nın en önemli cepheleri Sakarya, Dumlupınar ve İnönü’dür. Bu savaş, yalnızca askeri bir mücadele değil, aynı zamanda ulusun varoluş mücadelesidir. Atatürk’ün “Ya istiklal, ya ölüm!” sözü, bu savaşın ruhunu ve amacını yansıtmaktadır.

Savaş sonucunda kazanılan zafer, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna zemin hazırlamış ve uluslararası alanda Türk milletinin bağımsızlık arzusu kabul edilmiştir. Bu mücadele, Türk milletinin tarihteki en önemli dönüm noktalarından biridir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimeleri, verilen ipuçlarını dikkate alarak ilgili kutucuklara yazıp bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  1. Kanun (Devlet tarafından konulan ve uyulması gereken kurallar.)
  2. Mücadele (Herhangi bir amaca erişmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası.)
  3. Cumhuriyet (Milletin, egemenliği kendi elinde tuttuğu yönetim biçimi.)
  4. İşgal (Bir yeri ele geçirme.)
  5. Padişah (Osmanlı Devleti’nde devlet başkanına verilen unvan.)

Soru : b. Metinde geçen bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bularak öğreniniz.


Cevap :

  1. İşgal: Bir yerin zorla ele geçirilmesi.
  2. Ulus: Ortak bir kültüre, dile ve geçmişe sahip olan bir topluluk.
  3. Liderlik: Bir grup veya toplulukta rehberlik etme, yönlendirme yeteneği.
  4. Mücadele: Bir hedefe ulaşmak için yapılan sürekli çaba.
  5. Yenilik: Yeni ve farklı bir şey; bir alanda yapılan yenilikler.
  6. Millî: Bir ulusa ait olan; ulusal.

Soru : c. Anlamlarını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.


Cevap :

  • İşgal: Ülkemizin düşmanlar tarafından işgal edilmesi, halkımızı büyük bir üzüntüye boğdu.
  • Ulus: Türk ulusu, bağımsızlığı için savaşmış ve büyük bir destan yazmıştır.
  • Liderlik: Atatürk, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinde büyük bir liderlik göstermiştir.
  • Mücadele: Özgürlük için verdiğimiz mücadele, tarihimize altın harflerle yazılmıştır.
  • Yenilik: Cumhuriyetle birlikte eğitimde ve sosyal hayatta birçok yenilik gerçekleştirilmiştir.
  • Millî: 29 Ekim, Cumhuriyetimizin kuruluşunu kutladığımız millî bir bayramdır.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre metnin şahıs kadrosunun kimlerden oluştuğunu yazınız.


Cevap :

Metnin şahıs kadrosu aşağıdaki kimlerden oluşmaktadır:

  1. Ahmet Dede: Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunu anlatan, torununa bilgi veren yaşlı kişi.
  2. Duyşen: Ahmet Dede’nin torunu, dedesini dikkatle dinleyen genç bir çocuk.
  3. Türk Halkı: Dede’nin anlatımlarında yer alan, bağımsızlık mücadelesi veren ve cumhuriyeti kuran topluluk.

Metinde Ahmet Dede ve Duyşen arasında geçen diyaloglarla Türk halkının rolü vurgulanmaktadır.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metni ana hatlarıyla anlatınız. Olayları oluş sırasına göre anlatmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Metinde, Ahmet Dede, torunu Duyşen’e Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunu anlatmaktadır. Olayların oluş sırasına göre ana hatları şu şekildedir:

  1. Yabancı İşgali: Ahmet Dede, Türkiye’nin geçmişte yabancılar tarafından işgal edildiğini belirtir.
  2. Ulusal Mücadele: Dede, Türk halkının bu duruma karşı çıktığını ve Kurtuluş Savaşı’nı Atatürk’ün liderliğinde başlattıklarını anlatır.
  3. Düşmanların Kovulması: Türk halkının kararlı mücadelesiyle düşmanların yurttan kovulduğu bilgisi verilir.
  4. Cumhuriyet Yönetimi: Padişahlık yönetiminden cumhuriyet yönetimine geçiş süreci anlatılır.
  5. Büyük Millet Meclisi: Duyşen, Büyük Millet Meclisi’nin açıldığını hatırlatır, bu önemli olayın unutulmadığı belirtilir.
  6. Yenilikler: Cumhuriyet yönetimi ile Türk halkının birçok yeniliğe kavuştuğu ifade edilir.
  7. Milli Bayramlar: Dede, Türk halkının başarılarını bayramlarla kutladığını ve bu bayramların milli bayram olarak adlandırıldığını vurgular.
  8. Bilgilerin Paylaşılması: Duyşen, öğrendiklerini okulda arkadaşlarına anlatacağını söyler ve Ahmet Dede bu duruma sevindiğini belirtir.

Metin, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş hikayesini ve Atatürk’ün rolünü vurgulayan bir anlatıma sahiptir.


Soru : b. Metni anlattıktan sonra tablodaki sorularla kendinizi değerlendiriniz. “Evet.” cevabı için gülen yüz, “Hayır.” cevabı için üzgün yüz simgesini boyayınız.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metne uygun olarak aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.


Cevap :

Metnin başlığı “Dedemin Anlattıkları”, konusu ise Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu ve Ahmet Dede’nin torunu Duyşen’e bu süreçte yaşanan olayları anlatmasıdır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Listedeki cümleleri, metinde anlatılan olayların oluş sırasına göre numaralanmış kutucuklardan uygun olana yazınız.


Cevap :

Olayların oluş sırasına göre cümlelerin numaralanmış kutucuklara yerleştirilmesi:

  1. Yurdumuzun yabancılar tarafından işgal edilmesi.
  2. Yurdumuzun işgaline ulusça karşı çıkılması.
  3. Atatürk liderliğinde Kurtuluş Savaşı’nın başlatılması.
  4. Büyük Millet Meclisinin açılması.
  5. Düşmanların yurdumuzdan çıkarılması.
  6. Padişahlıktan cumhuriyet yönetimine geçilmesi.
  7. Yeniliklerin gerçekleştirilmesi.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Ülkemiz için siz neler yapmayı düşünüyorsunuz? Bu konudaki düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.


Cevap :

Ülkemiz için birçok şey yapmayı düşünüyorum. Öncelikle, çevreye duyarlı olmak ve doğayı korumak için geri dönüşüm projelerine katılmak istiyorum. Eğitim alanında da katkıda bulunmak için gönüllü olarak dersler vermek ve öğrencilere destek olmak önemli.

Ayrıca, sosyal sorumluluk projelerine dahil olarak topluma faydalı işler yapmayı hedefliyorum. Yerel etkinliklere katılarak, kültürel değerlerimizi yaşatmak ve toplum bilincini artırmak da benim için önemli. Kısacası, ülkemizin geleceği için aktif bir birey olmaya çalışacağım.


7. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen listedeki kelimelerden uygun olanları, eş anlamlılarının üstüne yazınız.


Cevap :

  • ulus → millet
  • lider → önder
  • yurt → vatan
  • düşman → rakip
  • millî → ulusal
  • okul → eğitim kurumu
  • savaş → çatışma
  • kıyafet → giysi
  • yönetim → idare

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Yukarıdaki kelime ve kelime gruplarını kullanarak başlığı verilen metni tamamlayınız.


Cevap :

Cumhuriyet yönetimiyle, ülkemizde birçok yenilik gerçekleştirilmiştir. Modern okullar açılarak eğitim sistemimiz çağdaş hale getirilmiştir. Bu okullarda, öğrenciler yeni alfabe ile eğitim alarak bilgiye daha kolay ulaşabilmektedir. Ayrıca, sağlık alanında yapılan düzenlemelerle, hastaneler ve sağlık hizmetleri her kesime eşit haklar sunmaya başlamıştır.

Toplumun ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla, fabrikalar kurulmuş ve sanayi gelişmiştir. Bu gelişmelerle birlikte, insanlarımızın yaşam standartları yükselmiş, çağdaş giysiler ile daha modern bir yaşam tarzı benimsenmiştir. Bunun yanı sıra, şehirlerin ulaşımını kolaylaştırmak için yeni yollar inşa edilmiştir.

Sonuç olarak, cumhuriyet yönetimi ile birlikte, ülkemiz birçok alanda önemli değişim ve gelişim yaşamıştır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : Satıra sığmayan kelimelerin nasıl bölünecekleriyle ilgili aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Doğru örnekler için gülen yüz, yanlış örnekler için somurtan yüz simgesini boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


10. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Her adımda yalnızca bir harf değiştirerek farklı bir kelime oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri yazıp gruplardaki kelimeleri hızlı okuyunuz


Cevap :

OKUL = OKUL – OBUR – OKUR

KARA = KARA – KAYA – MAYA

DÖRT = DÖRT – DERT – SERT

SORU = SORU – KORU – KOYU

NİNE = NİNE – SİNE – MİNE

KISA = KISA – KASA – MASA

MASA = MASA – YASA – TASA

ASKI = ASKI – ATKI – ATLI

KASA = KASA – KAYA – YAYA


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : “Çanakkale Türküsü”nün öyküsünü genel ağdan araştırınız. Türküyü, sözlerinin anlamına dikkat ederek dinleyiniz.


Kısa Cevap :

“Çanakkale Türküsü”, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesini simgeler. Türkü, Çanakkale Savaşı’nda yaşanan zorlukları ve kahramanlıkları anlatır. Bu eser, Türk askerinin cesaretini ve vatan sevgisini dile getirirken, savaşın getirdiği acıları da yansıtır.

Uzun Cevap :

“Çanakkale Türküsü”, 1915’te gerçekleşen Çanakkale Savaşı sırasında yazılmış ve savaşın duygusal derinliğini yansıtan önemli bir eserdir. Türkü, savaşın zorlu koşullarında askerin yaşadığı duyguları, vatan sevgisini ve fedakarlığı anlatır. Türküde, Çanakkale’de savaşan askerlerin cesareti ve savaşın getirdiği kayıplar dile getirilirken, aynı zamanda Türk milletinin birlik ve beraberlik duygusu da vurgulanmaktadır.

Dinlerken, sözlerinin anlamına dikkat etmek, şehitlerin ve gazilerin anısını yaşatmak ve Türk milletinin tarihine olan saygıyı artırmak açısından önemlidir. Bu tür eserler, milli kimliğimizi güçlendirir ve geçmişte yaşanan mücadeleleri unutmamamız gerektiğini hatırlatır. Ayrıca, bu türkü gibi eserler, Türk kültürünün önemli bir parçasını oluşturarak, gelecek nesillere aktarılması gereken değerleri barındırır.


Soru : Sınıfa, “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirler getiriniz.


Kısa Cevap :

Çanakkale Şehitlerine

Cahit Sitki Tarancı

Kahraman, şehit, vatana sevdalı,
Gör ki toprağında yatanlar,
Türkülerle anılır bu vatan,
Sonsuza dek unutulmaz yar.

Seni unutturmamak için,
İçimde açan çiçeklerim var,
Canım feda olsun sana,
Çanakkale, kahramanlar.

Uzun Cevap :

Akıncılar

Aka Gündüz

Akıncılar yola çıkınca,
Savaş rüzgarları estikçe,
Çanakkale geçilmez dediler,
Biz de vatan için döğüştükçe.

Düşman, ne kadar kalabalık olursa olsun,
Bizim için fark etmez, biliyoruz,
İnandığımız yolda,
Zaferle döneceğiz, kesin olarak.


Çanakkale

Ahmet Arif

Vatan için canını veren,
Kahramanlar, bu toprakta yatan,
Şehitlerin anısına,
Selam olsun, Türk’ün öz evladı.

Çanakkale geçilmez dedi düşman,
Ama biz, vatan için, döğüştük daima,
Her karışında şehit kanı,
Unutulmaz, ebediyen yaşar, bu vatan.



 

Our Score