2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 Cevapları, “Kış Mevsiminin Renkli Dostları” metni ile ilgili etkinliklerin çözümüne rehberlik eder. Bu sayfalardaki sorular, öğrencilerin kış mevsimini ve onun özelliklerini anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrenim sürecini destekleyerek, çocukların bilgileri pekiştirmelerine olanak tanır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kış Mevsiminin Renkli Dostları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere kış mevsiminin güzelliklerini keşfetme fırsatı sunar. Bu etkinlikler, çocukların doğa ile bağlantı kurmalarını teşvik ederken, hayal güçlerini de geliştirir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-101-102-103-104-105-106-107 İlke Yayınları, dersin zenginleştirilmesine katkıda bulunarak, öğrenmeyi daha keyifli hale getirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103-104-105-106-107


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Meyve salatanızı hangi meyvelerle hazırladığınızı ve nasıl süslediğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Kısa Cevap :

Meyve salatamı muz, çilek, armut ve kivi ile hazırladım. Üzerini nane yaprakları ve biraz limon suyu ile süsledim.

Uzun Cevap :

Meyve salatamı hazırlarken çeşitli meyveleri bir araya getirdim. Öncelikle, tatlı bir tat katmak için iki adet muz kullandım. Muzları dilimleyip geniş bir kaseye yerleştirdim. Ardından, taze çilekler ekledim. Çilekleri de ortadan ikiye keserek salataya renk ve tat kattım.

Daha sonra, yeşil ve sulu bir meyve olan armutu seçtim. Armudu küp küp doğrayarak diğer meyvelerle karıştırdım. Son olarak, kıvrımlı ve taze bir lezzet için kivi ekledim. Kivileri de dilimleyerek salatamın üzerine yerleştirdim.

Salatayı daha da cazip hale getirmek için, üzerine birkaç taze nane yaprağı ekledim. Limon suyu ile de hafif bir tatlandırma yaptım. Böylece, hem görüntüsü hem de lezzetiyle harika bir meyve salatası ortaya çıkmış oldu. Arkadaşlarımla paylaşmak için sabırsızlanıyorum!


Soru : Sınıfa getirdiğiniz görsellerdeki meyveleri; adlarını söylemeden, renk, tat, şekil gibi özelliklerini belirterek arkadaşlarınıza tanıtınız. Arkadaşlarınızdan, tanıttığınız
meyvelerin adlarını tahmin etmelerini isteyiniz. Doğru tahmin edilince ilgili görseli arkadaşlarınıza gösteriniz.


Cevap :

  • Meyve: Bu meyve, dışı sarımtırak bir renge sahiptir. Yuvarlak ve hafif oval bir şekli vardır. Genellikle tatlı ve hafif ekşidir.
    Tahmin: Ayva
  • Meyve: Dışı pürüzlü ve yeşil-kırmızı renkte olan bu meyve, iç kısmında tatlı ve sulu bir et barındırır. Yuvarlak ve iri bir yapıya sahiptir.
    Tahmin: Nar
  • Meyve: Bu meyve, uzun ve kıvrımlı bir şekle sahiptir. Sarı renkte ve tatlı bir tada sahiptir. Genellikle kahvaltılarda tercih edilir.
    Tahmin: Muz
  • Meyve: Dış görünüşü sarımsı ve pürüzsüz olan bu meyve, tatlı ve sulu bir iç yapısına sahiptir. Yuvarlak ve hafif yassı bir şekli vardır.
    Tahmin: Greyfurt
  • Meyve: Bu meyve, yeşil veya sarımsı bir renge sahip olup, yuvarlak ve geniş bir yapıya sahiptir. Tatlı ve sulu bir tadı vardır.
    Tahmin: Armut

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Görsellerdeki meyveleri tanıdınız mı? Metinde sözü edilenlerin adlarını 1, diğerlerini 2 numaralı listeye yazınız.


Cevap :

1. Liste : Kivi, Armut, Nar, Portakal ve Elma

2. Liste : Şeftali, Çilek, İncir, Kiraz


Soru : b. Metinde adı geçen diğer meyvelerin adlarını da ilgili listeye ekleyiniz.


Cevap :

  • Portakal
  • Mandalina
  • Greyfurt
  • Ayva
  • Elma
  • Nar
  • Armut
  • Kivi

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Hangisi grip olmamızı engelleyen meyvelerdenmiş? Cevap : Mandakina


2. Tadı biraz acı olan meyve hangisiymiş? Cevap : Greyfurt


3. Hangi meyve yorgunluğu giderirmiş? Cevap : Ayva


4. Bol vitaminli taneli meyve hangisiymiş? Cevap : Nar


5. Hangi meyve bağırsakların çalışmasını sağlarmış? Cevap : Armut


6. Hangi meyveye alerjimiz olabilirmiş? Cevap : Kivi


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu, kış mevsiminde tüketilen meyvelerin faydaları ve özellikleridir. Yazar, kış meyvelerinin sağlık açısından önemini vurgulamakta ve her bir meyvenin besin değerleri ile vücuda sağladığı faydaları açıklamaktadır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki her kutucuğa sınıfa getirdiğiniz meyve görsellerinden birini yapıştırınız. Görsellerdeki meyvelerin konuşma balonlarına kendilerini tanıtacakları cümleler yazınız.


Cevap :

Portakal: Turuncu rengiyle bilinen bu meyve, yüksek C vitamini içeriği sayesinde bağışıklığı güçlendirir.

Nar: Kırmızı taneleriyle dikkat çeker ve bol vitaminle doludur; hastalıklara karşı koruyucu etkisi vardır.

Kivi: Tüylü dış yüzeyi ve yeşil iç kısmı ile bilinir; bağışıklık sistemini destekler ve besleyici bir meyvedir.

Ayva: Sarı rengi ve aroması ile dikkat çeker. C vitamini ve lif açısından zengindir; yorgunluk hissini azaltır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki şiirleri okuyunuz. Siz de portakal ve mandalina ile ilgili birer şiir yazınız.


Cevap :

Portakal

Turuncu rengiyle parlayan,
C vitaminiyle dolup taşan,
Kış günlerinin neşesi,
Her lokması sağlık saçar,
Portakal, dostum, her zaman yanımda.

Mandalina

Küçük ve tatlı, sarı-turuncu,
Portakalın kardeşi, sevimli bir cücü,
Hafif bir kokuyla gelir gülümseyerek,
Sıcak yaz günlerinin tatlı anısı,
Mandalina, keyfimin neşesi,
Her dilimde bir mutluluk hikayesi.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki açıklamalara uygun noktalama işaretlerinin adlarını beyaz kutulara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  • Soru İşareti (?) : 1. Soru bildiren cümlelerin ya da sözlerin sonuna konur.
  • Ünlem İşareti (!) 2. Sevinç, acı, korku, şaşma anlamı taşıyan cümlelerin sonuna konur.
  • Kısmı Nokta (.) 3. Satır sonuna sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.
  • Virgül (,) 4. Sıralanmış kelimelerin arasına konur.
  • Ayrıç (‘) 5. Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
  • Nokta (.) 6. Tamamlanan cümlelerin sonuna konur.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelime çiftlerinden yazımı doğru olanı örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere göre portakal suyu hazırlamaya yönelik yönergeler yazınız.


Cevap :

  1. Portakallar iyice temizlenir.
  2. Temizlenen portakallar, dikkatlice ortadan ikiye kesilir.
  3. Kesilen portakallar, meyve sıkacağına konularak suyu çıkarılır.
  4. Portakal suyu bardaklara dökülür ve servise sunulur.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Diş bakımı ve diş temizliği ile ilgili bilmeceler öğreniniz.


Cevap :

  • Bilmecenin Cevabı: “Diş fırçası”
    Bilmecesi: Dişlerimi yıkarım, ama suya girmem. Ben kimim?
  • Bilmecenin Cevabı: “Diş”
    Bilmecesi: Beyaz beyaz sıralanır, her gün fırçalanır. Kimdir bu sıradan?
  • Bilmecenin Cevabı: “Diş macunu”
    Bilmecesi: Sıkıp sürersin dişine, pırıl pırıl yapar seni. Ben neyim?
  • Bilmecenin Cevabı: “Diş hekimi”
    Bilmecesi: Beyaz önlüğüyle gelir, dişlerini kontrol eder. Kimdir bu doktor?
  • Bilmecenin Cevabı: “Diş ipi”
    Bilmecesi: Dişlerimin arasında, beni kullanmak şart. Ben neyim?


 

Our Score