2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 144-146-147-148-149-150-151-152
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Kız Kulesi Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Kız Kulesi Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları
HAZIRLIK
Soru : Sınıfa getirdiğiniz görsellerde görülen yapıların ülkemizin hangi bölgelerinde olduğunu söyleyiniz. Bu yerlerin yeterince korunup korunmadığı hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap :
Ülkemiz de birçok tarihi yapı bulunmaktadır. Ben bunların yeterince iyi korunduğunu düşünmüyorum. Çoğu yapı üzerinde işlem yapılmıştır. Bence ayrı bir önlem alınması gerekmektedir.
- Truva Antik Kenti- Çanakkale
- Pamukkale- Denizli
- Nemrut Dağı- Adıyaman
- Efes Antik Kenti- İzmir
- Kapadokya- Nevşehir
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki görsellerden hareketle kelimelerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını anlamak için sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.
Kule Kelimesi
Kelime Anlamı : Alanı dar ve genellikle kare ya da yuvarlak biçimli yüksek yapı.
Örnek Cümle : İstanbul’a gidince Kız Kulesini de gördük.
Vapur Kelimesi
Kelime Anlamı : Buhar gücüyle işleyen gemi.
Örnek Cümle : İstanbul da ilk defa vapura bindim.
Deniz Motoru Kelimesi
Kelime Anlamı : Deniz yolunda yolcu götürmek için faydalanılan pervaneli ve patenli motorlu gemidir.
Örnek Cümle : Genellikle deniz olan yerler de deniz motoru kullanılmaktadır.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları
Sandal Kelimesi
Kelime Anlamı : Birkaç kişi taşıyabilecek biçimde yapılmış, genellikle kürekle yürütülen deniz taşıtı.
Örnek Cümle : Tatile gittiğimiz yerde sandal ile gezinti yaptık.
Martı Kelimesi
Kelime Anlamı : Martıgillerden, genellikle ak renkli, yüzücü, perdeayaklı, eti yenmez deniz ve göl kuşlarının ortak adı.
Örnek Cümle : Martıların uçuşu çok güzel görünüyor.
Deniz Feneri Kelimesi
Kelime Anlamı : Denizlerin tehlikeli yerlerinde, kimi kaya ve adacıkların üzerinde yapılmış olan, geceleri ve sisli havalarda gemilere yol gösteren, tepesinde yanıp yanıp sönen güçlü bir ışık kaynağı bulunan kule.
Örnek Cümle : Deniz fenerinden gelen ışık her tarafı aydınlatıyor.
Liman Kelimesi
Kelime Anlamı : Gemilerin yük almalarına ya da yük boşaltmalarına, yolcu indirip bindirmelerine uygun kuruluşları bulunan, barınmalarına yarayan doğal ya da yapay sığınak.
Örnek Cümle : Yaşadığım yer liman şehri olarak adlandırılıyor.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Metnin içeriğinde geçmeyen yerlere ait görselleri işaretleyiniz.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
Kız Kulesi nerededir?
Cevap : İstanbul’dadır.
İstanbul’a gitmeyenler, Kız Kulesi’ni neredeki resimlerden görmüş olabilirler?
Cevap : Filmler veya dizilerden görmüş olabilirler.
İstanbul’daki hangi araçlar, Kız Kulesi’nin yanından geçer?
Cevap : Vapur, deniz motorları, yolcu gemileri, sandallar geçmektedir.
Kız Kulesi, İstanbul’un neyi olmuştur?
Cevap : Simgesi olmuştur.
Kız Kulesi, gündüzleri nasıl gözükür?
Cevap : Kız kulesi gündüzleri apak gözükür.
Kız Kulesi’nin geceleri görevi nedir?
Cevap : Deniz araçlarına yol göstericilik yapmaktır.
Kız Kulesi, neredeki kayalığın üstündedir?
Cevap : İstanbul limanı girişindeki kayalığın üzerindedir.
İki bin yılında Kız Kulesi nasıl bir değişikliğe uğramıştır?
Cevap : Çay içilip yemek yenilebilen bir yapı haline getirilmiştir.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Metinde geçen kelimeleri inceleyiniz. Eş veya zıt anlamlısını bulmak üzere kelimeler belirleyip yazınız. Bu kelimelerin eş ya da zıt anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.
Eş anlamlı Kelimeler
Onarım: tamirat
Örnek Cümle : Masanın ayağını tamir ettik.
Konu: Mevzu
Örnek Cümle : Mevzu çok önemli dediler.
Zıt anlamlı kelimeler
Gündüz-gece
Örnek Cümle : Gece yıldızlar çok güzel görünüyor.
Ak-beyaz
Örnek Cümle : Beyaz örtünün üzerine düşen yapraklar gibi güzel.
5. Etkinlik
Soru : Sizce metinle ilgili görseller metnin içeriğini yeterince yansıtıyor mu? Açıkladıktan sonra metnin içeriğine uygun bir resim de siz yapınız.
Cevap : Evet yansıtıyor. Metinde bahsedilen şeyler görülmektedir.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki metin bir günlüktür. Günlüğü okuyarak soruları cevaplandırınız.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları
Soru : Günlük yazarı, günlüğüne nasıl hitap ediyor?
Cevap : Sevgili diye hitap ediyor.
Soru : Yazar, hangi gün yaşadıklarını yazmış?
Cevap : Temmuz ayının yirmi yedinci günü yaşadıklarını yazıyor.
Soru : Yazar ve ailesi nereleri geziyorlar?
Cevap : İzmir ’de Efes Harabeleri, Kuşadası Milli Parkı, Marmaris’te Marmaris kalesi ve Hafsa Sultan Kervansarayını gezmişlerdir.
Soru : En sonunda nereye gidiyorlar? Yazar burası için ne diyor?
Cevap : Datça’ya gidiyorlar.
Sonraki Derse Hazırlık
Soru : Anneniz veya babanız için bir şiir yazınız.
Cevap : KORUYUCULARIMIZ
Hep seversiniz bizi
Bizim sizi sevdiğimiz gibi
Ağlasak bizle ağlarsınız
Gülsek bizle gülersiniz
Ebeveyn derler size
Bizler ise koruyucu meleklerimiz deriz size
2 sınıf Türkçe ders kitabında yer alan bu ödevimizde kız kulesi metnini okuduktan sonra Medeni güzel bir şekilde Allah’ı kavradıktan sonra Metin ile ilgili verilmiş olmalı düşünceyi soruları çözmek için vermiş olduğunuz bilgi ve cevaplardan farklı aldık bunları teslim bilgi ve cevaplar için teşekkür ederim bu bilgi ve cevapları kullanarak ödevimi hızlı bir şekilde dağılmadım tüm bilgi ve cevapları bu sayfada bulabiliyorum bu sayfadaki bilgi ve cevaplarını ödevi yapmak çok güzeldi.