2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sayfa 76-79-80-81-82
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Çanakkale’den Sonra Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82
Çanakkale’den Sonra Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
HAZIRLIK
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin edip söyleyiniz.
Cevap : Çanakkale de kahramanlık gösteren askerlerimizi ve Çanakkale savaşını anlatıyor olabilir.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz.
Bunların anlamlarını tahmin ederek defterinize yazınız. Tahminlerde bulunurken öncelikle kendi hazırladığınız sözlüğe bakınız. Kelimenin orada olup olmadığını gözden geçiriniz. Orada olmayan kelime ve kelime grupları için resimli sözlüğe ve ilgili görsellere bakarak tahminlerde bulununuz.
Cevap :
Zafer: Savaşta kazanılan başarı
Umut: Güven duygusu
Zırhlı: Mermilere karşı giyilmiş olan, kaplanmış olan.
Soru : Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap :
- Savaşın zaferini kutlamaktayız.
- Umut dolu olmak insanı her zaman mutlu eder.
- Zırhlı araçlar şehre doğru geliyordu.
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Metnin konusu nedir?
Cevap : Metnin konusu Çanakkale zaferidir.
Çanakkale Zaferi Türk milleti için neden önemlidir?
Cevap : Türk milletinin kurulması için bir zemin hazırlanmıştır.
Çanakkale Zaferi’nde verdiğimiz şehitleri hangi gün anıyoruz?
Cevap : 18 Mart günü anıyoruz.
Çanakkale Zaferi’yle ilgili Ömer Seyfettin’in yazdığı hikâyenin adı nedir?
Cevap : Çanakkale’den Sonra
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki kelimeleri kullanarak anlamlı ve kurallı cümleler yazınız.
Cevap :
a. Zafer-Çanakkale’de- kazandı-askerlerimiz
Askerlerimiz Çanakkale’de zafer kazandı.
b. sayesinde-kazandık-Milli Mücadele’yi-Atatürk
Atatürk sayesinde Milli Mücadele’yi kazandık
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki metinde yanlış yazılmış kelimeler vardır. Bunların altlarını çizdikten sonra yanlışlığın nedenini açıklayınız.
HATİCE BACI
karboğazı’nda çamaşır yıkayan hatice Bacı az ileride bazı konuşmalar duyunca hemen bir köşeye saklandı.
– Bu konuşmalar türkçe değil. Fransız askerleri gelmiş olmasın… geçen Haftaki baskında perişan olmuşlardı.
Onun intikamını alacaklar herhâlde… saklandığı yerden baktı. on kişilik Bir Fransız birliği Karboğazı vadisinde yürüyor, ellerindeki deftere kimi işaretler koyuyordu.
İsmail BILGIN
Cevap :
- karboğazı’nda: Cümleye büyük harf ile başlanması gerekir.
- hatice Bacı: Özel isim büyük harf ile yazılır.
- geçen Haftaki: Cümle büyük harf ile başlar
- saklandığı: Cümle büyük harf ile başlanmalıdır.
- Bir: Cümle arasında olduğu için küçük harf ile yazılır.
- Karboğazı vadisinde : Yer adlarından sonra gelen vadi, deniz gibi isimler büyük harf ile yazılır.
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki kelimelerin satır sonuna sığmadıklarında nasıl bölüneceklerini örnekteki gibi gösteriniz.
- Onbaşı: on-ba-şı
- Türkiye: Tür-ki-ye
- Cumhuriyet: Cum-hu-ri-ye-ti
- Askerlerimiz: as-ker- le- ri-miz
- Düşman: düş-man
6. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümleleri, yazım yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.
- a. Atatürk doğayı severmiydi?
Cevap : Atatürk doğayı sever miydi?
- b. Seyit bir onbaşımı?
Cevap : Seyit bir onbaşı mı?
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
7. Etkinlik
Soru : Zeynep arkadaşıyla Arda da okulda müdürüyle konuşuyor. Zeynep ve Arda bu konuşmaları sırasında aşağıda yazılı kurallardan hangilerine uymalıdır? Zeynep için“Z”yi, Arda için “A”yı, ikisi için de geçerli olan kurallarda ise iki harfi de işaretleyiniz.
Cevap :
(Z-A) Karşısındaki kişilerle göz teması kurmalıdır.
(Z-A) İşitilebilir bir ses tonuyla konuşmalıdır.
(Z-A) Kelimeleri doğru telaffuz etmelidir.
(Z) Arkadaşım, arkadaşlarım gibi ifadeler kullanmalıdır.
(A) Öğretmenim ya da müdürüm gibi ifadeler kullanmalıdır.
(Z-A) Karşısındakini saygılı bir şekilde dinlemelidir.
(Z-A) Konuştukları konunun dışına çıkmamalıdır.
8. Etkinlik
Soru : “Vatan, millet, kahramanlık” kelimelerinden hareketle kurallara uyarak bir konuşma yapınız.
Cevap : Türkiye Cumhuriyeti bugünlere kolay gelmemiştir. Geçmiş zamanda vatanımızı korumak uğruna kahramanlık gösteren askerlerimizin sayelerinde olmuştur. Türk Milleti birlik olarak düşman askerlerini vatanımızdan göndermiş ve ay yıldızlı bayrağımızı göklere çıkarmışlardır. Bu kahramanca yaptıkları davranışlar sayesinde bu ülkemiz var olmaktadır .
Sonraki Derse Hazırlık
Soru : İstiklâl Marşı’mızın ilk iki dörtlüğünü ezberleyiniz.
Cevap :
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal…
Hakkıdır, hakk’a tapan, milletimin istiklal!
Çanakkale zaferi de pek Türk milletinin elbetteki vatanının geçilmez onun anlatmış olduğu bir cephe olduğunu bilmekteyiz Çanakkale cephesinde Türk milleti vatanından bulunan tüm kahramanlar ve vatanına karşı mücadele etmek isteyen tüm çocuk büyük küçük asker demeden el ele vererek vatan toprakların geçilmez olduğunu anlatan bir cephe olduğu bilinmektedir Çanakkale geçilmez ifadesinde tüm dünyaya gösteren Türk milleti vatanına duymuş olduğu bağlılığı vatanına duymuş olduğu sevgi ve vatan toprakların önemini bir daha anlatmıştır.