3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55

3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Aklınızda Bulunsun Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55


3. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Aklınızda Bulunsun Metni Cevapları


3.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55


Soru: Aşağıdaki özelliklerin hangi duyu organı ya da organları ile algılanabile algılanabileceğini işaretleyerek gösteriniz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru: Nasrettin Hoca eşeği Küheylan’ı kaybetmiş ve onu arıyor. Nasrettin Hoca’ya yardım etmek için aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan yolu takip ederek Küheylan’ı bulunuz.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru: Görsellerdeki maddelerin özelliklerini hangi duyu organımızı (göz, dil, deri ve burun) kullanarak nitelendirebileceğimizi yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları”

Soru: Aşağıdaki maddeleri, özelliklerine dikkat ederek sınıflandırınız (Bazı maddelerin birden fazla özelliği olabilir. Örneğin, ayna hem pürüzsüz hem kırılgandır.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları”

Soru: Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun sözcüklerle doldurunuz


Cevap:
Pürüzlü yüzeyi zımparalarsak pürüzsüz hâle gelebilir.
Pürüzsüz yollara çakıl taşı dökerek pürüzlü hâle getirebiliriz.
Arabalara kış aylarında takılan kar lastikleri kayganlığı azaltmak içindir.


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru: Aşağıdaki bilgi kartlarındaki bilgilerin doğru mu, yanlış mı olduğunu işaretleyerek gösteriniz.


Cevap:
(Y) Sağlam olan tüm maddeler kırılgandır.
(D) Sünger ve plastik balon, esnek maddelere örnektir.
(D) Zımparalama ve cilalama pürüzsüzlük sağlar.
(Y) Her madde koklama yoluyla ayırt edilebilir.
(D) Maddelerin renk ve şekillerini gözlerimizle algılarız.
(Y) Parfümün kokusunu derimiz ile algılayabiliriz.


Soru: Aşağıda maddeyi niteleyen özelliklerin bulunduğu kartlara uygun üçer örnek madde yazınız.


Cevap:

3.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları
“3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları”

3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru: Yukarıdaki kavramlardan uygun olanları kullanarak aşağıdaki boşlukları doldurunuz.


Cevap:
1. Pencere camları pürüzsüz bir yüzeye sahipken halılar pürüzlü bir yüzeye sahiptir.
2. Kuvvet uygulandığında kırılan maddelere kırılgan maddeler denir.
3. Bir maddenin yumuşak mı, sert mi olduğunu dokunma duyusu ile anlarız.
4. Bilmediğimiz maddeleri koklamak, tatmak veya onlara dokunmak vücudumuza zarar verebilir.
5. Pürüzlü yüzeye sahip bir tahtayı zımpara kullanarak pürüzsüz hâle getirebiliriz.
6. Bilmediğimiz bir maddeye dokunmamız gerekiyorsa önlem olarak mutlaka eldiven takmalıyız.
7. Cam, porselen gibi maddelerin esneklik özelliği yoktur.
8. Portakalın rengini koklama duyumuzla algılarken kokusunu görme  duyumuzla algılarız.


3.Sınıf Fen Bilimleri MEB yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Konuşma balonlarındaki sorulara ait doğru cevapların başındaki daireyi işaretleyiniz.
Soru: Ayça, Aslı ve Metehan tanımadıkları bir madde gördüler. Bu durum karşısında hangisinin davranışı doğru olur?


Cevap:
() Ayça, “Tadına bakmamalıyım ama dokunabilirim.” dedi.
() Aslı, “Rengi çok güzelmiş, tadına bakalım.” dedi.
(X) Metehan, “Tadına bakmak, koklamak ve dokunmak bize zarar verebilir.” ded


Soru: Bilge, bahçede oynarken bir şişe temizlik maddesi buldu. Bu durum karşısında Bilge ne yapmalıdır?


Cevap:
() Kirlenmiş olan ellerini o madde ile yıkamalıdır.
(X) Cildine zarar verebileceğini düşünüp bir büyüğünü çağırmalıdır.
() Onunla oyun oynamalı, sonra onu aldığı yere bırakmalıdır.


Soru: Oya, laboratuvara gitti. Orada arkadaşlarının ve öğretmeninin olmadığını gördü. Oya laboratuvarda nasıl davranmalıdır?


Cevap:
() Laboratuvardaki maddeleri sırayla koklayıp onların tadına bakmalıdır.
() Laboratuvardaki maddelerle biraz oynayıp sınıfına gitmelidir.
(X) Laboratuvardaki maddelere hiç dokunmadan öğretmeninin gelmesini beklemelidir.



 

Our Score