3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125-126-127 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125-126-127 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125-126-127


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. Hangi varlıkların ses çıkarabildiğini söyleyelim.


Cevap :

Görseli incelediğimiz zaman siren sesi, köpek sesi, bebek sesi, telefon çalma sesi, matkap sesi çıkarabilen varlıklardır.


Soru : Her sesin bir kaynağı vardır. Resimdeki varlıklardan köpek, cep telefonu bebek ve beton delme makinesi ses çıkaran varlıklardır. Polis arabasının siren sesi ile köpeğin sesi farklı mıdır? Neden? Düşünelim.


Cevap :

Evet. Farklıdır. Çünkü her sesin kaynağı farklıdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Ses Oluşturalım


Amaç: Farklı kaynaklarda ses oluşumunu gözlemlemek

Gerekli Malzemeler: paket lastiği, 30 cm’lik plastik cetvel, balon.

İzlenen Yol
1. Görsel-1’deki gibi yarısı boşta kalacak şekilde cetveli masanın üzerine yerleştirip üstten elimizle bastıralım.
2. Cetvelin boşta kalan ucunu çekip bırakalım ve gözlemleyelim.
3. Görsel-2’deki gibi paket lastiğini baş ve işaret parmaklarımıza geçirerek gerelim. Lastiği çekip bırakalım ve gözlemleyelim.
4. Balonu şişirelim. Şişirdiğimiz balonun ağzını Görsel-3’teki gibi iki yana çekerek içindeki havanın dışarı çıkmasını sağlayalım. Balonun ağız kısmını gözlemleyelim ve parmaklarımızdaki etkiyi hissetmeye çalışalım.
5. İki elimizin parmaklarını boynumuzun yan taraflarına Görsel-4’teki gibi dokunduralım. Bu arada “Hım” sesi çıkaralım. Parmaklarımızdaki etkiyi hissetmeye çalışalım.


Soru : • Cetveli çekip bıraktığımızda ne gözlemledik?


Cevap : Büküldükten sonra eski haline döndüğünü gözlemdik.


Soru : • Paket lastiğini çekip bıraktığımızda ne gözlemledik?


Cevap : Eneyerek uzadığını sonra eski haline döndüğünü gözlemdik.


Soru : • Şişirdiğimiz balonun içindeki havayı boşaltırken ne gözlemledik? Parmaklarımızda ne hissettik?


Cevap : Balonun küçüldüğünü ve şişirmeden önceki haline döndüğünü gözlemdik. İçindeki havanın boşaldığını gözlemdik.


Soru : • Ses çıkarırken boynumuzun iki tarafına dokundurduğumuz parmaklarımızda ne hissettik?


Cevap :  Boynumun titrediğini hissettik.


Soru : • Oluşturduğumuz seslerin kaynağı nedir?


Cevap : Sesin kaynağı kendi varlıklarından gelmektedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Görsellerdeki varlıklardan hangilerinin ses kaynağı olduğunu yazalım.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 119-120-121-122-123-124-125-126-127 Cevapları”

Cevap :

Ses kaynağı olanlar: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 numaraları işaretleyiniz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Herkes İşitti mi?


Amaç: Sesin her yönde yayıldığını gözlemlemek

Gerekli Malzemeler: çalar saat.

İzlenen Yol
1. Görsel-1’deki gibi çalar saatin alarmını 1-2 dakika sonraya kuralım.
2. Saati öğretmen masasının üzerine Görsel2’deki gibi bırakalım. Sınıftaki 7-8 arkadaşımızdan masanın etrafına halka şeklinde dizilmelerini isteyelim.
3. Saatin alarmı çalmaya başladığında sınıftaki herkesin bu sesi işitip işitemeyeceğini tahmin edelim.
4. Bulunduğumuz yerde alarmın çalmasını bekleyelim. Oluşan sesi dinleyelim.
5. Arkadaşlarımızdan alarm sesini işitip işitmediklerini öğrenelim.


Soru : • Etkinliğimizde kullandığımız ses kaynağı nedir?


Cevap : Ses kaynağı çalar saattir. 


Soru : • Sınıftaki herkes saatin alarm sesini işitebildi mi? Gözlemlerimizden yararlanarak bu durumu yorumlayalım. 


Cevap : Evet. Herkes işitebildi.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselde çocuklar civcivleri ve tavuğu göremiyorlar. Fakat seslerini işitebiliyorlar. Sizce çocuklar tavuk ve civcivlerin yerini seslerinden bulabilirler mi?


Cevap : Evet bulabilirler. Çünkü çocuklar tavuk ve civcivlerin seslerini duyuyorlar ve ses kaynağına yaklaşarak onları bulabilirler.


Soru : Ses kaynağını görmesek de oluşan sesi işitebiliriz. Acaba işitme duyumuzu kullanarak ses kaynağının yerini belirleyebilir miyiz?


Cevap : Evet ses kaynağını işitme duyumuzla yerini kolayca tespit edebiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Uzaklaşıyor mu, Yakınlaşıyor mu?


Amaç: Ses kaynağının yerini işitme duyusuyla belirlemeye çalışmak

Gerekli Malzemeler: kapaklı plastik şişe, nohut (25- 30 adet), göz bağı, sandalye.

İzlenen Yol
Uyarı: Etkinlik sırasında sessiz olunmalıdır.
1. İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
2. Plastik su şişesine nohutları koyalım. Şişenin kapağını kapatalım. Bu, bizim ses kaynağımız olacaktır.
3. Sandalyeyi sınıfımızın ortasına yerleştirelim. Arkadaşımızdan sandalyeye oturmasını isteyelim ve görseldeki gibi onun gözlerini göz bağıyla çok sıkı olmayacak şekilde bağlayalım.
4. Sınıfımızın farklı yerlerinde durarak ses kaynağıyla ses oluşturalım. Arkadaşımızdan ses kaynağının yerini tahmin etmesini isteyelim.
5. Bu kez ses kaynağıyla ses oluştururken sınıf içinde dolaşalım. Arkadaşımızdan ses kaynağının kendisine yaklaştığını ya da kendisinden uzaklaştığını tahmin etmesini isteyelim.


Soru : • Arkadaşımız ses kaynağının yerini doğru tahmin edebildi mi? Gözlemimizi söyleyelim.


Cevap : Evet. Arkadaşımız ses kaynağının yerini doğru tahmin edebildi.


Soru : • Arkadaşımız ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını doğru tahmin edebildi mi? Gözlemimizi söyleyelim.


Cevap : Evet, doğru tahmin edebildi.


Soru : • Ses kaynağının yerinin ve yaklaşıp uzaklaştığının belirlenmesinde rol alan duyumuz hangisidir?


Cevap :  Ses kaynağının yerinin ve yaklaşıp uzaklaştığının belirlenmesinde rol alan duyumuz işitme duyusudur.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125  Cevapları


Soru : Günlük yaşamımızdan ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını tahmin edebildiğimiz örnekler verelim.


Kısa Cevap :

Günlük yaşamımızdan ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını tahmin edebildiğimiz örnekler ; Ambulans sesi bize doğru sesi yükseliyorsa bize doğru yaklaşmakta, Ambulans sesi azalıyorsa uzaklaşmaktadır.

Uzun Cevap :

Günlük yaşamımızdan ses kaynağının yaklaştığını ya da uzaklaştığını tahmin edebildiğimiz örnekler ; Polis arabası siren sesi bize doğru sesi yükseliyorsa bize doğru yaklaşmakta, Polis arabası siren  sesi azalıyorsa uzaklaşmaktadır.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : Aşağıda verilen numaralandırılmış görsellerden,


• Hangileri doğal ses kaynağıdır?


Cevap : 1, 3, 8, 10 numaralar doğal ses kaynağıdır.


• Hangileri yapay ses kaynağıdır?


Cevap : 2, 4, 5, 6, 7, 9 numaralar yapay ses kaynağıdır.


Soru : Çevremizden doğal ve yapay ses kaynaklarına örnekler verelim.


Kısa Cevap :

Çevremizden doğal ses kaynakları : kuş sesi, rüzgar sesi, köpek sesi

Çevremizden yapay ses kaynakları : Siren sesi, çalar saat sesi, araba sesi

Uzun Cevap :

Çevremizden doğal ses kaynakları : muhabbet kuşu sesi, ateş böceği sesi, köpek sesi, kedi sesi, papağan sesi, denizde dalga sesi, akarsu sesi, karga sesi

Çevremizden yapay ses kaynakları : Polis arabasının sireni, ambulans siren sesi, zil sesi, çalar saat sesi, telefon sesi, televizyon sesi, video sesi,



 

Our Score