3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 159-160-161 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremizi Temiz Tutalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremizi Temiz Tutalım Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 159-160-161 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 159-160-161


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : Aynı parkın farklı durumlarını gösteren yukarıdaki görselleri inceleyelim. Aşağıdaki soruları sınıfımızda tartışarak cevaplayalım.


• Parktaki kirliliğin nedenleri neler olabilir?


Cevap :

Parktaki kirliliğin nedenleri, yerlere çöp atılması


• Parkın her zaman temiz olması için neler yapılabilir?


Cevap :

Çöpleri, çöp kovasına atılması, uyarı levhaları asılması ve insanların bilinçlendirilmesi.


• Hangi ortam insanların vakit geçirmesi için uygun bir alandır? Niçin?


Cevap :

Temiz ve sağlıklı olan ortamlarda insanların vakit geçirmesi için uygun bir alandır.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Proje Tasarlayalım, Uygulayalım 


Projenin amacı: Sınıfın ve okulun her zaman temiz kalmasını sağlamak

Proje adı: Projemize, amacımızı yansıtan bir isim verelim. Örneğin “Temiz Okul, Sağlıklı Çevre” vb.

Ön araştırma: Sınıfımızda ve okulumuzda kirliliğe neden olan etkenleri araştıralım. Araştırmamızı bir proje günlüğü tutarak kayıt altına alalım.

Projeyi tanımlama: Ön araştırma sonuçlarımızı göz önüne alarak projemizi tanımlayalım. Bu aşamada görüş ve önerileri grup içinde tartışalım.

• Sınıfımızın ve okulumuzun her zaman temiz kalabilmesi için neler yapabileceğimizi belirtelim.

• Proje uygulamasının nasıl olacağını basit ve açık ifadelerle yazalım.

Projenin uygulanması: Hedeflediğimiz süre içinde projemizi gerçekleştirelim.

Sonuç ve paylaşma: Uygulama sonuçlarını değerlendirelim. Bir sunu hazırlayarak sınıfımızdaki arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap :

Proje Adı: Okulumuzda Koşmayalım

Ön Araştırma: Okulda ve Sınıfta Koşulması

Ön Araştırma Proje Günlüğü: Gün gün öğrencilerin hareketlerinin takip edilmesi

Tarih: 01.01.2024

Araştırma Konusu: Kirliliğin Önemi

Sınıfımızdaki Temizlik Sorunları: Çöplerin yere atılması, sınıfta koşulması

Okulumuzdaki Temizlik Sorunları: Çöplerin yere atılması, sınıfta koşulması

Projeyi Tanımlama: Araştırma için grupların oluşturulması

Ön araştırma sonuçlarına dayanarak, projemizi aşağıdaki şekilde tanımlayalım:

Proje Amaçları: Temiz bir öğrenim alanın oluşturulması

Proje Uygulaması: Uyarıların ve tabelaların asılması

Haftalık Temizlik Programı: Grup içerisinde dağılımların olması

Bilinçlendirme Etkinlikleri: Afişlerin asılması

Geri Dönüşüm ve Atık Yönetimi: Çöp kovalarına

Proje Süreci: Gruplar halinde öğrencilerin hareketleri incelendi. Bunun sonucunda temiz bir öğrenim alanı sağlandı.

Sonuç ve Paylaşma:  Çalışmalar ve afişler sonucunda temiz bir ortam elde ettik. Öğrencilerin davranışları düzeltildi ve öğrenciler bilinçlendirildi.

Uzun Cevap :

Proje Adı: Okulda ve Sınıfta Çöpler Çöp Kovasına

Ön Araştırma: Okulda ve Sınıfta Çöpler

Ön Araştırma Proje Günlüğü: Gün gün öğrencilerin hareketlerinin takip edilmesi

Tarih: 01.05.2024

Araştırma Konusu: Kirliliğin Önlenmesi ve Temiz Okul

Sınıfımızdaki Temizlik Sorunları: Çöplerin yere atılması, sınıfta koşulması, yerlerin kirlenmesi

Okulumuzdaki Temizlik Sorunları: Çöplerin yere atılması, sınıfta koşulması

Projeyi Tanımlama: Araştırma için grupların oluşturulması

Ön araştırma sonuçlarına dayanarak, projemizi aşağıdaki şekilde tanımlayalım:

Proje Amaçları: Temiz bir öğrenim alanın oluşturulması

Proje Uygulaması: Uyarıların ve tabelaların asılması

Haftalık Temizlik Programı: Grup içerisinde dağılımların olması

Bilinçlendirme Etkinlikleri: Afişlerin asılması

Geri Dönüşüm ve Atık Yönetimi: Çöp kovalarına

Proje Süreci: Gruplar halinde öğrencilerin hareketleri incelendi. Bunun sonucunda temiz bir öğrenim alanı sağlandı.

Sonuç ve Paylaşma:  Çalışmalar ve afişler sonucunda temiz bir ortam elde ettik. Öğrencilerin davranışları düzeltildi ve öğrenciler bilinçlendirildi.



 

Our Score