3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Yakın Çevremizi Tanıyalım Metni Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Yakın Çevremizi Tanıyalım Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 190-191-192-193 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 190-191-192-193


Soru : Resimde gördüklerinizi anlatınız.


Cevap :

Resimde okul  okulda oyun oynayan öğrenciler, binalar, oyun park, arabalar, arabaların geçtiği yollar, üst geçit, ağaçlar görmekteyim.


Soru : Resimde gördüklerinizden hangileri insanlar tarafından yapılmıştır? Bunlar niçin yapılmıştır?


Cevap :

Binalar, okul, arabalar, oyun parkı, üst geçit insanlar tarafından yapılmıştır.


Soru : Evinizden okulunuza giderken neler görüyorsunuz? Okulunuzun, evinizin ve mahallenizin temizliği ile ilgili neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Evimden okula giderken binalar, ağaçlar  sokak hayvanları görüyorum. Bazen yere atılmış çöpler oluyor. Bunları çöp kutusuna atıyorum ve yere çöp atanları uyarıyorum.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


Göster kendini


1. Aşağıda verilen çevre sorunlarına karşı çözüm önerilerinizi resimlerin altına yazınız.


Cevap :

1. resimde çöp kutusu varken çöp kovasının yanına çöpleri atmışlar. Bunu yapan insanları gördüğümüz zaman uyarmalı ve çöplerini çöp kutusuna atmaları gerektiğini söylemeliyiz. Bu konuda insanların bilinçlendirmeliyiz.

2. resimde sınıfı çok dağınık görüyorum. Sandalyeler, masalar her biri bir tarafa dağılmış. Yerlerde kağıtlar var. Bu resimdeki öğrenciler öğretmenlerin tarafından uyarılmalıdır. Yerdeki çöpleri atarak sınıfın temizliği sağlanmalıdır.

3. resimde çok güzel bir göle atılan çöpleri görüyorum. Çöplerinin göllere atan insanlar uyarılmalı ve gereken ceza işlemleri uygulanmalıdır.

4. resimde yere atılan piller görmekteyim. Piller doğada uzun yıllar boyunca kalırlar. Bu yüzden pilleri geri dönüşüm kutularını atmalıyız.

5. resimde dişlerini fırçalarken suyu hunharca açık bırakan bir çocuk görmekteyim. Çocuk bu konu hakkında bilinçlendirilmeli ve dişlerini fırçalarken suyu açık bırakmamalıdır.

6. resimde okul lavabosunda yerlere asılan peçeteler ve açık bırakılan musluklar görmekteyim. Bunlar hem devlet bütçemize hem de geleceğimize zarar vermektedir. Bu nedenle geleceğimizi güvence altına için doğal kaynaklarımızı gereksiz yere harcamamalıyız.


2. Çevrenizde gördüğünüz çevre sorunlarını tespit ediniz. Çözüm önerilerinizi aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

Benim çevremde gördüğüm bir çevre sorunu yakın zamanda gittiÄŸimiz gölün çok kirli olmasıdır. Bunun için ailemle birlikte Gül’ün etrafındaki çöpleri topladık.

Uzun Cevap :

Benim çevremde gördüğüm çevre sorunlarından birisi okul tuvaletlerinde açık bırakılan çeşmeler ve açık bırakılan lambalardır. Bunlar gelecekte bize bedeli ağır olacaktır.

Temiz su kaynakları gün geçtikçe azalmaktadır. Suları tasarruflu kullanmalıyız. Bu nedenle tuvaletlerde suyu tasarruflu kullanalım. Su hayattır gibi pankartlar asarak insanlar suyu açtıklarında bunları görmesini sağlayacağım. Böylelikle su boşa harcanmamış olacak.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları


Birlikte Yapalım 6.3. Atıkları Ayrıştırıyorum


• Beşer kişilik gruplar oluşturalım. Karton kutulardan geri dönüşüm kutuları hazırlayalım.
• Üzerlerine hangi türe ait olduğunu yazalım.
• Hazırladığımız geri dönüşüm kutularını sınıfınızda uygun bir yere koyalım.
• Atıklarımızı cinsine göre kutulardan uygun olana atalım.


Soru : Aşağıda verilen atık ev malzemelerinin adını uygun olan geri dönüşüm kutusuna yazalım.


– Cam parçaları
– Karton kutular
– Åžampuan ÅŸiÅŸesi
– Su bardağı
– Plastik yoÄŸurt kabı
– Konserve kutusu
– Alüminyum içecek kutusu
– Dergiler
– Plastik oyuncaklar
– Eski gazeteler
– Kâğıt parçaları
– Plastik poÅŸet
– Ampul
– Eski çatal, kaşık, bıçak
– Soda ÅŸiÅŸesi
– Plastik yaÄŸ kapları
– Cam kavanoz
– Cam ÅŸiÅŸe
– Süt kutusu
– Ä°laç kutusu
– Kullanılmış defterler
– Eski çelik tencere


Cevap :

Kağıt; karton kutular, dergiler, eski gazeteler, kağıt parçaları, süt kutusu, ilaç kutusu, kullanılmış defterler.

Cam;  cam parçaları, su bardağı, ampul, soda şişesi, cam kavanoz, cam şişe.

Plastik; şampuan şişesi, plastik yoğurt kabı, plastik oyuncaklar, plastik poşet, plastik yağ kapları.

Metal; konserve kutusu, alüminyum içecek kutusu, eski çatal kaşık bıçaklar, eski çelik tencere.


Düşünelim – Yazalım – PaylaÅŸalım


Soru : Atıkları ayrıştırmanın sağlayacağı faydalar nelerdir?


Kısa Cevap :

Çevrenin korunmasını sağlar. Kullandığımız maddeleri tekrar kullanmamızı sağlayarak tüketimi azaltır. Laynaklar daha ucuz olur. Çevre kirliliğini azaltır ekonomiye katkı sağlar.

Uzun Cevap :

Maddeler halinde Atıkları ayrıştırmanın sağlayacağı faydalar şunlardır ;

  • Ham madde ihtiyacı azalır.
  • Kirlenme azalır.
  • Ãœlke ekonomisine katkı saÄŸlanır.
  • Ãœlkemizde gelir artar.
  • DoÄŸa korunur.
  • Dışa bağımlılık azalır.


 

Our Score