3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 134-135

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 134, 135


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Metni Cevapları


3.Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 134-135


Soru: 1. Doğal kaynaklarımızı kullanırken yapmamız gereken bazı davranışlar vardır. Aşağıdakilerden hangisi bu davranışlardan birisidir?


A) Akıtan muslukları tamir ettirmeliyiz.
B) Kısa mesafeler için bile arabamızı kullanmayı tercih etmeliyiz.
C) Tarımda verimi artırabilmek için tarımsal ilaçlamayı fazlaca yapmalıyız.


Soru: 2. Kelaynak, kutup ayısı gibi hayvanlar nesillerinin tükenme tehlikesiyle karşı karşıyalar. Bunun sebeplerinden biri aşağıdaki davranışlardan hangisi olamaz?


A) Enerji kaynaklarının dikkatli kullanımı
B) Bilinçsizce yapılan avlanmalar
C) Doğal yaşam alanlarının bozulması


Soru: 3. Ayşe, Beril ve Mert izcilik kampında gece yollarını kaybetmişlerdir.
Yönlerini bulmak için aşağıdakilerden hangisinden faydalanmaları doğru olur?


A) Ay
B) Bulut
C) Kutup Yıldızı


Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi çevre kirliliğine neden olmaz?


A) Fabrika bacalarından çıkan dumanlar
B) Hayvansal gübreler
C) Çevreye atılan piller


Soru: 5. Aysun: Plastik atıklar doğada çok uzun süre kalabilir, bu nedenle onları geri dönüşüm kutusuna atmalıyız.
Burak: Elektronik aletleri kapattıktan sonra fişini de çekmeliyiz.
Deniz: Ağaçların kesilmesi hayvanların yaşam alanlarını ellerinden alır.
Yukarıdaki öğrencilerden hangisinin ya da hangilerinin verdiği bilgi çevremizi korumamıza yardımcı olur?


A) Burak
B) Aysun ve Deniz
C) Hepsi


Soru: 6. Aşağıdaki ifadeler doğru ise başına “D”, yanlış ise “Y” yazdığımızda hangi seçeneği elde ederiz?
( ) Cam, kâğıt ve teneke geri dönüştürülebilen maddelerdendir.
( ) TEMA, çevre sorunlarına dikkat çekmek için kurulmuş kurumlardan biridir.
( ) Yön bulmada en güvenilir yöntem, karınca yuvalarına bakmaktır.


A) D Y D
B) D D Y
C) Y D D


3.Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki yön bulma yöntemlerinden hangisi farklı bir yönü göstermektedir?


A) Ağaçların yosun tutan kısımları
B) Karınca yuvalarının ağız kısmı
C) Pusulanın renkli ucu


Soru: 8. Suna ve arkadaşları katıldıkları bir yarışta verilen haritayı takip ederek bitiş noktasına ulaşmaya çalıştılar. Etraflarında bulunan ipuçlarını takip ederek bitiş çizgisine vardılar. Öğle vakti gerçekleşen yarışta yön bulma yöntemlerinden hangisini kullanamazlar?


A) Kutup Yıldızı
B) Karınca yuvası
C) Ağaçların yosunlu kısmı


Soru: 9. Melike Güneş’in batışını izliyor. Buna göre kedi hangi yöndedir?


A) Doğu
B) Kuzey
C) Güney


Soru: 10. Yetişme şartlarını dikkate alarak grupladığımızda hangi meyve dışarıda kalır?


A) Dut
B) Ayva
C) Çilek


Soru: 11. Aşağıdaki şıklarda atıkların geri dönüşümü sonucunda elde edilen ürünler verilmiştir. Hangi şıkta yanlış bir eşleştirme yapılmıştır?


A) Gazete kâğıtları → Pet şişe
B) Kırık vazo → Bardak
C) Deterjan kutuları → Saksı


Soru: 12. Haşan, köyde dedesinin topladığı sebzeleri yetiştikleri yere göre sınıflandırdığında hangisi dışarıda kalır?


A) Patates
B) Turp
C) Patlıcan


Soru: 13. Aşağıda verilenleri bitkisel ve hayvansal kaynaklı besinler olarak grupladığımızda hangi seçenek doğru olur?
a. Zeytinyağı
b. Kekik
c. Bal
d. Yumurta


Bitkisel   Hayvansal
A)  b, c          a, d
B)   a, b         c, d
C)   a, c         b, d


Soru: 14. Aşağıdaki seçeneklerde verilen atıkların hangisi aynı geri dönüşüm kutusuna atılmalıdır?


A) Kırık vazo – ahşap sandalye
B) Konserve kutusu – pil
C) Eski gazete – kullanılmış zarf



 

Our Score