3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 149-150-151-152 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yaşasın Cumhuriyet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Yaşasın Cumhuriyet Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 149-150-151-152


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 149-150-151-152 MEB Yayınları”

Düşünelim


Mustafa, ortaokul sıralarındayken matematik dersinde çok başarılıdır. Matematik öğretmeni Mustafa Bey de onu çok sever. Öğretmen Mustafa Bey bir gün “Oğlum, senin de adın Mustafa benim de. Bu, böyle olmayacak. Arada bir fark bulunmalı. Bundan sonra senin adın Mustafa Kemal olsun.” der. O günden sonra Mustafa, gerçekten de Mustafa Kemal olur.


Soru : Matematik öğretmeni, Mustafa’ya Kemal adını neden vermiştir?


Cevap :

Matematik öğretmeni, Mustafa’ya Kemal adını ikisinin de adı Mustafa olduğu için vermiştir.


Soru : Çevrenizde sizinle aynı isme sahip olan kimseler var mı? Bu durum bir karışıklığa sebep oluyor mu?


Cevap :

Çevremde sınıfımda, mahallemizde ve akrabalarımız arasında benimle isim benzerliği olan kişiler var. Biri bizi çağırdığında , oyunda ve öğretmenimiz seslendiğinde karışıklık olabiliyor. Kime seslenildiğini anlamaya çalışıyoruz.


Soru : Günümüzde ismi aynı olan kişiler, özellikle okul gibi resmî kurumlarda, birbirinden nasıl ayırt ediliyor?


Cevap :

Günümüzde ismi aynı olan kişiler, özellikle okul gibi resmî kurumlarda, birbirinden soyadları, tc kimlik numaraları ve okul numaraları ile ayırt ediliyor.


Keşfedelim


Soru : Evde ve okulda özgürce verdiğiniz kararlar nelerdir? İki tane örnek veriniz.


Kısa Cevap : “Evde ve okulda özgürce verdiğiniz kararlar nelerdir? İki tane örnek veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evde ve okulda özgürce verdiğim kararlar

  1. Harçlığımla ne alacağım
  2. Evde hangi elbiselerimi giyeceğim
  3. Tatlı yiyip yememek
  4. Arkadaşlarımla oyun oynamak
  5. Ödevlerimi bitirdikten sonra parka gidip gitmemek

Soru : Aşağıdaki alana bu örneklerden bir tanesini çizerek ifade ediniz.


Cevap :

Bu kısmı seçeceğiniz örneğe göre çizerek ifade edebilirsiniz.


Soru : Aşağıdaki soruyu cevaplayınız.


1. Yukarıda verdiğiniz örnekleri özgürce yapamasaydınız nasıl hissederdiniz? Neden?


Cevap :

Yukarıda verdiğim örnekleri özgürce vermeseydim kendimi kötü ve baskılanmış hissederdim. Kendi sorumluluğumuz için ailemiz ve okulumuz bizlere kurallar koyar. Bunları anlıyorum ve hak veriyorum. Ancak bizleri etkilemeyecek bu kararların bize bırakılması gelişimimiz ve kararlarımızı vermeye alışmamız açısından çok önemlidir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


Uygulayalım : Türkiye Cumhuriyeti Nasıl Doğdu?


Türkiye Büyük Millet Meclisi, yeni bir anayasa için çalışmalarına devam ederken Anayasa’ya konan bir madde ile Ankara başkent olmuştur. Böylece cumhuriyetin ilanı ile ilgili bir adım daha atılmıştır. Çankaya’da bir akşam yemeği sırasında Gazi Mustafa Kemal Paşa “Efendiler, yarın cumhuriyeti ilan edeceğiz.” demiştir. 29 Ekim günü milletvekilleri bu konu üzerinde titizlikle düşünmüş, uzun uzun konuşmuşlardır. Milletvekillerinden Abdurrahman Şeref Bey söz alarak “Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir.” sözünü tekrar etmiş. Daha sonra “Kime sorarsanız sorunuz, ülkemiz için yeni bir dönem başlamıştır. Ülkemize doğan bu yeniliğin, çocuğun adı cumhuriyettir.” demiştir. “Yaşasın Cumhuriyet” sesleri ve alkışların arasında oylama yapılmış, Gazi Mustafa Kemal Paşa, 29 Ekim günü 158 milletvekilinin 158’inin de oyu ile cumhurbaşkanı seçilmiştir. İşte “Türkiye Cumhuriyeti” böyle doğmuştur.


Soru : Cumhuriyet sizce neden yeni doğmuş bir çocuğa benzetilmiştir?


Kısa Cevap : “Cumhuriyet sizce neden yeni doğmuş bir çocuğa benzetilmiştir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Cumhuriyet’ in yeni doğan bir çocuğa benzetilmesinin sebebi uygulamaya yeni girmiş olması ve ilk defa hayatımızda bunu görecek olmamız olabilir. Eskiden monarşi ile yönetilen ülkeler vardı.

Ancak zamanın geçmesi ile insanların düşünce yapılarında farklılık olmuş ve halkın kendi kendini yönetebildiği bir sisteme ihtiyaç duyulmuştur. Zaman içerisinde düşünceler değişebilir ve yönetim şekilleri de buna paralel olarak değişebilir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


Değerlendirelim : Cumhuriyet Kitapçığı Hazırlayalım


Malzemeler: Ek 17, makas, yapıştırıcı, cumhuriyetin kazandırdığı hak ve özgürlükler ile ilgili görseller

• Sayfa 223’teki Ek 17’yi makas işareti ile gösterilen bölümlerden kesiniz. Sayfa numaralarına göre katlayınız.
Sayfa 1: Görsel çizerek ya da uygun görsel yapıştırarak kitapçığınızın kapağını oluşturunuz. Kitapçığınıza bir isim veriniz.
Sayfa 2: “Cumhuriyet nedir?” sorusunun cevabını yazınız ve bu soruya uygun görsel yapıştırınız.
Sayfa 3, 4, 5, 6: “Cumhuriyetin kazandırdığı hak ve özgürlükler nelerdir?” yazınız ve uygun görselleri yapıştırınız.
Sayfa 7: Cumhuriyet ile ilgili bir afiş tasarlayınız. Afişinizi slogan ve görselleri ile birlikte oluşturunuz.
Sayfa 8: Cumhuriyet konulu bir kıta (dörtlük) yazınız.
• Hazırladığınız kitapçığı arkadaşlarınıza sununuz.
• Hazırladığınız kitapçık sayfa 208’deki EK 4’te bulunan ürün değerlendirme formuna göre değerlendirilecektir.

 


Kısa Cevap : ““Cumhuriyet nedir?” “Cumhuriyetin kazandırdığı hak ve özgürlükler nelerdir?” yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Cumhuriyet nedir?

Cumhuriyet, siyasi gücün halk ve temsilcileri tarafından paylaşıldığı bir devlettir .Cumhuriyet monarşinin zıttıdır. Cumhuriyet yönetim şeklinde halkın her kesiminden kişi yönetime katılabilir. Monarşilerde olduğu gibi belli bir soya dayanmaz. İsteyen kişi yönetime dahil olur ve halkın seçimi ile başa geçebilir. Halk seçtiği kişileri demortak bir karar ile geri alıp erken seçime gidebilir.

Cumhuriyetin kazandırdığı hak ve özgürlükler nelerdir?

Yaşama hakkı
Kişi dokunulmazlığı
Kişi hürriyeti ve güvenliği.
Özel hayatın gizliliği ve korunması
Yerleşme ve seyahat hürriyeti.
Din ve vicdan hürriyeti.
Düşünce ve kanaat hürriyeti.
Bilim ve sanat hürriyeti.

( Bu haklar monarşi ile yönetimde de vardır. İçeriklerinde değişiklikler olmuştur.)

Cumhuriyet ile ilgili slogan

Cumhuriyet özgürlük kokar

Cumhuriyet ile nelere sahip olduğuna bak

Cumhuriyet ne güzeldir, ne şereftir

Cumhuriyet konulu bir kıta (dörtlük)

Arabı, kürdü, Türkü

Hepimiz tek yüreğiz,

Vatan için olunca

Hepimiz Cumhuriyetçiyiz


Soru : Bir sonraki ders için yakın çevrenizdeki tarihî, doğal, turistik yerler ile bu yerlerin özelliklerini araştırınız.


Kısa Cevap : “Yakın çevrenizdeki tarihî, doğal, turistik yerler ile bu yerlerin özelliklerini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ankara ‘ da birçok doğal ve tarihi güzellik bulunmaktadır. Birkaç tanesini yazalım.

Anıtkabir

Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ ün mezarının bulunduğu yerdir.

Rasattepe’de yer alıyor. İTÜ Mimarları Prof. Emin Onat ve Doç. Orhan Arda’nın projesidir.

Ankara Kalesi

Tarihi MÖ 2. yüzyıla uzanır. Bu kale ki kapı ve 42 kuleden oluşuyor. Hatip ve İncesu derelerinin birleştiği noktaya hakim bir tepede yer alır. Ankara Kalesi, iç ve dış kale olmak üzere iki ayrı bölümden oluşuyor.
kalenin çevresinde çok sayıda kafe ve restoran bulunuyor.

Hamamönü

Ankara’nın ilk yerleşim yerlerinden biridir. Nostaljik bir bölgedir. Mehmet Akif Ersoy’un ikamet ettiği ve İstiklal Marşı’ nı yazdığı müze ev de Hamamönü’ ndedir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 149-150-151-152 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score