3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 168-169-170-171 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Farklı Kültürler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Farklı Kültürler Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 168-169-170-171


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 168-169-170-171 MEB Yayınları”

Düşünelim : Bir Başka Ormanda Kış Uykusu


Kış yavaş yavaş yaklaşmış, havalar iyice soğumuş. Tilki, kış uykusuna yatacak güzel bir köşe arıyormuş. Sonunda ağaçların, yaprakların, mantarların arasında rahat bir köşe bulmuş kendisine. Bir güzel yerleşmiş. Gözlerini tam kapatacağı anda bir hışırtı sesi duymuş. Etrafına bakınmış. Az ileride, kurumuş otların arasında dikenler kestirmiş gözüne. Kurnazca yaklaşmış ki bir de ne görsün! Bir kirpi ailesi sokulmuş yaprakların arasına, yüzlerinden düşen bin parça… “Neden bu kadar üzgünsünüz kirpi ailesi?” diye sormuş tilki. Onların bu hâline çok üzülmüş belli ki… Baba kirpi anlatmış: “Biz buraya başka bir ormandan göç ettik. Ağaçlar, toprak, yapraklar… Hepsi bize öyle yabancı ki… Üstelik hiç dostumuz da yok.” Bunun üzerine tilkinin aklına bir fikir gelmiş: … Tilki sözlerini bitirdiğinde nihayet kirpilerin yüzü gülmüş. Artık hepsi tatlı tatlı, mışıl mışıl bir uykuya dalmış.


Soru : Tilki, kirpi ailesine ne söylemiş olabilir?


Cevap :

Tilki, gelip ailesine onları ormanda bulunan diğer küplerle tanıştıracağını söylemiş olabilir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


Keşfedelim 


• Öğretmeninizin rehberliğinde iki kişilik gruplar oluşturunuz.
• Oyun için arkadaşınızla birlikte birer sesli harf seçiniz.
• Birbirinize sevdiğiniz oyunu, sevdiğiniz yemeği, yapmaktan hoşlandığınız etkinlikleri birkaç cümle ile sırayla anlatınız.
• Anlatırken kullandığınız bütün kelimeleri seçtiğiniz sesli harf ile söyleyiniz.

Örneğin “e” harfini seçtiyseniz: Kerebe eynemeye çek severem. (Körebe oynamayı çok severim.) En sevdeğem yemek sele kefteder. (En sevdiğim yemek sulu köftedir.) Veleybel eynemekten heşlenerem. (Voleybol oynamaktan hoşlanırım.)


1. Arkadaşınıza kendinizi rahatça anlatabildiniz mi? Neden?


Cevap :

Arkadaşımıza kendimi rahatça anlatamadım. Çünkü cümleleri ve kelimeleri farklı kullandığım için kafamız karıştı ve anlamakta zorlandık.


2. Arkadaşınız konuşurken onu rahatça anlayabildiniz mi? Neden?


Cevap :

Arkadaşım konuşurken onu rahatça anlayamadım. Çünkü kullanmış olduğu kelimelerin bir çoğunu anlamadım ve bazılarını yanlış anladığımı düşünerek çok zorlandım.


3. Arkadaşınızla iletişim kurarken neler hissettiniz?


Cevap :

Arkadaşımla iletişim kurarken birbirimizi tam olarak anlayamadığımızı düşündüm , kendimi gergin ve kötü hissettim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


Uygulayalım


1. Aşağıdaki soruları verilen örneklerdeki gibi cevaplayınız.


Soru : Farklı ülkelere göç nedenleri nelerdir?


Kısa Cevap : “Farklı ülkelere göç nedenleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar her zaman kendi doğmuş oldukları ülkede yaşamazlar.

Daha iyi bir maaş alabilmek veya bulundukları yerde yeterli iş imkanları olmaması sebebiyle farklı ülkelere göç edebilirler.

Ülkeler kendilerinde yeterince işçi ve genç nüfus bulunmaması durumunda daha iyi maaş ve imkan vererek diğer ülkelerden göç almaya çalışırlar.

İmkanların daha iyi olması durumunda insanlar bu imkanları değerlendirir ve göç edebilirler.

Ayrıca ülkede bulunan iç karışıklık ve savaşlar nedeniyle de insanlar kendilerini ve ailelerinin güven içerisinde yaşayabilmeleri için göç edebilirler.

Savaş mağduru olan bu insanlar haklarını tekrar kavuşabilmek ve güvenli bir ortamda olabilmek için ülkelerini bırakmak zorunda kalırlar.

Daha iyi bir eğitim alacağını düşünmek sebebiyle de eğitim almak için farklı bir ülkeye göç edilebilir.

Ülkeden ülkeye göç etmenin bir başka sebebi de evliliktir.

İnsanlar daha önceden oraya yerleşmiş Kendi ülkelerinden olan biriyle veya başka ülkeden olan biriyle evlenerek ülkelerini değiştirip orada yaşamaya başlayabilirler.


Soru : Göç edenlerin yaşadığı sorunlar nelerdir?


Kısa Cevap : “Göç edenlerin yaşadığı sorunlar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Göç edenler kendilerini farklı ve dışlanmış hissedebilir , insanlar bu dışlanmışlığı açık olarak hissettirerek onlara sözel veya fiziksel olarak dışlama hareketlerinde bulunabilirler.

Bilmedikleri bir dil ve yasalar sebebiyle istemeden kuralları çiğneyebilir veya insanların diline öğrenmekte zorluk çekerek alışana kadar sıkıntı yaşayabilirler.

Bunların hepsi insanlara yalnız ve dışlanmış hissettirebilir.

Ayrıca ne yazık ki medeniyetin bu kadar gelişmiş olmasına rağmen bütün dünyada dışlamalar ve etnik eden sebebiyle insanlar birbirine kötü davranmakta ve ne yazık ki kötü hareketler sergileyebilmektedirler.

İnsanlığın ve teknolojinin gelişmiş olduğu bu çağda bu yakışıksız davranışlardan artık vazgeçilmelidir.


2. Ülkemize göç etmiş kişilere yaşadıkları sorunlar karşısında nasıl yardımcı olabileceğinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Ülkemize göç etmiş kişilere yaşadıkları sorunlar karşısında nasıl yardımcı olabileceğinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemize göç etmiş kişilere yaşadıkları sorunlar karşısında elimizden geldiği kadar yardımcı olabilir ve onlara duygusal olarak yakın bulunabiliriz.

Kendilerini hissetmiş oldukları yalnızlık hissine karşı onlara yardım edebilir onlara yakın olduğumuzu hissettirerek duygusal destek olabiliriz.

Büyükler onlara iş imkanı verebilir ve böylelikle hayata alışmaları ve hayata katkıda bulunmaları sağlanabilir.


Değerlendirelim


• Öğretmeninizin rehberliğinde dört grup oluşturunuz.
• Ülkemize göç etmiş farklı kültürlerdeki insanların sorunlarına yönelik bir sosyal sorumluluk projesini grup olarak planlayınız.
• Sayfa 215’teki Ek 11’i kullanarak grubunuz ile projenizi hazırlayınız. Projenizi sınıf arkadaşlarınıza grupça tanıtınız.
• Anlatılan projelerin faydaları ve uygulanabilirliği hakkında sınıf tartışması yapınız.
• En faydalı ve uygulanabilir olan projeyi seçmek için sınıfça oylama yapınız. Seçilen projeyi planı doğrultusunda hep birlikte uygulayınız.


Cevap :

Projenin Adı: Dilimizi Öğren

Hedefi: Göç edenlerin Türkçe öğrenmesi ve dilimizi en iyi şekilde konuşabilmeleri

Projenin Hedef Kitlesi: Göç eden çocuk, erkek ve kadınlar

Amacı: Göç eden insanlara dilimiz öğreterek daha çabuk alışmalarını sağlamak.

Başlangıç ve Bitiş Tarihi: Eğitim veren kişiler tarafından belirlenecektir.

Kullanılacak Araç Gereçler: Sınıf ortamı , kalem, kağıt, yazı tahtası

Ortam: Sınıf gibi öğretim için ayrılmış bir alan

Proje Aşamaları: Kayıt, eğitim ve mezuniyet

Projenin Beklenen Sonuçları: Daha çabuk Türkçe öğrenimi ile eğitimin okullarda aksamaması ve insanların daha kolay anlaşabilmeleri

Değerlendirme: Bu gibi çalışmalar olsa da gönüllü çalışmalarımızla daha da hızlanabilir ve bizlerin de desteği ile kaynaşma ortamı kurulabilir.


Soru : Bir sonraki ders için birkaç tane yapışkanlı kâğıt ve Atatürk’ün kişisel özelliklerini anlatan sözlerini ya da görsellerini getiriniz.


Cevap :

Atatürk’ün kişisel özelliklerini anlatan sözleri

Milletseverlik Özelliği

  •  Milletimiz çok büyüktür. Hiç korkmayalım. O, esaret ve aşağılığı kabul etmez.
  • Kendiniz için değil, bağlı bulunduğunuz ulus için elbirliği ile çalışınız. Çalışmaların en yükseği budur.
  • Ne mutlu Türk’üm diyene !
  • Bu memleketin sahibi ve toplumumuzun asil unsuru köylüdür.

Çocuk sevgisi Özelliği

  • Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz. Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz.
  • Türk milletinin geleceği, bugünkü çocuklarının doğru görüşü ve yorulmak bilmeyen çalışma azmi ile büyük ve parlak olacaktır.”

Mantıklı Olması

  • Bizim akıl, mantık, zekâ ile hareket etmek şiârımızdır. Bütün hayatımızı dolduran vak’alar bu hakîkatin delilidirler. Memleket ve millet işlerinde şahıslarla, fiilleriyle, fikirleriyle muzır olmak vaziyetine düşenlere karşı zaman zaman mütecellit olduğumuz vâkîdir.

Eğitimciliği 

  • Eğitim, kültür ve bilgi aydınlığa açılan en geniş penceredir.
  • Eğitimdir ki bir milleti; ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
  • En büyük savaş cahilliğe karşı yapılan savaştır.

Ümitsizliğe Ver Vermemesi

  • Umutsuz durumlar yoktur, umutsuz insanlar vardır. Ben hiçbir zaman umudumu yitirmedim.

Sanatseverliği

  • Ne münasebet! Olur mu öyle şey?! Sanatçı el öpmez! Bilakis, sanatçının eli öpülür!
  • Sanatkâr, toplumda uzun çaba ve çalışmalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır.
  • Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.
  • Uygarlık doruğunun merdiveni sanattır.
  • Yüksek bir insan topluluğu olan Türk Milleti’nin tarihî bir özelliği de, güzel sanatları sevmek ve onda yükselmektir.

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 168-169-170-171 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score