3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Okul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Okul Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49
Son ders zili çalınca tüm çocuklar ve öğretmenler yavaş yavaş okuldan ayrıldı. Okuldaki hizmetliler de temizliği tamamlayıp okulun kapısını kilitledi. Artık hiç kimse 2. kat tuvaletindeki birinci musluğun “şıp şıp” şarkısını duyamayacaktı.
– Şıp, şıp, şıp… Keşke gitseydiniz sıkıca kapatıp!
– Şıp, şıp, şıp… Ne kıymetli bir kaynak gidiyor, akıp akıp…
– Şıp, şıp, şıp… Ah tutamıyorum; yazık, yazık, yazık!
Ertesi sabah okul çalışanları kapının kilidini açtı. Öğretmenler bir bir gelmeye başladı. Koridorlarda neşeli çocuk sesleri yankılandı. 2. kat tuvaletindeki birinci musluk ne mi yapıyordu?
– Şıp… Şıp… Şıp…
Soru : • Musluk söylediği şarkıdan sizce memnun mudur? Neden?
Cevap : Musluk söylediği şarkıdan memnun değildir çünkü akıttığı kıymetli suyu boş yere gidiyordur.
• Teneffüste okulun bölümlerini dolaşınız. Okuldaki kaynakların etkili ve verimli kullanılıp kullanılmadığını gözlemleyiniz.
• Okuldaki Kaynaklar tablosunu doldurunuz.
• Tablonuzu arkadaşlarınızın hazırladığı tablolar ile karşılaştırınız. Aşağıdaki soruları buna göre tartışınız.
1. Arkadaşlarınızın gözlem sonuçları ile sizin gözlem sonucunuz arasında fark var mı? Cevabınız evet ise bu farklar nelerdir?
Cevap : Evet, arkadaşlarım ve benim bulduğumuz sonuçlar arasında farklılıklar var. Arkadaşlarım elektriğin etkili verimli kullanılmadığını düşünüyor. Ben ise kullanıldığını düşünüyorum.
2. Gözlem sonuçlarınıza göre okulunuzdaki kaynakların verimli kullanıldığını düşünüyor musunuz?
Cevap : Evet, gözlem sonuçlarında okulumuzdaki kaynakların verimli kullanıldığını düşünüyorum.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları
Tasarruf Kampanyası
Kerem, teneffüslerde okuldaki birçok kaynağın etkili ve verimli kullanılmadığını fark etti. Başta elektrik, su, sıvı sabun ve fotokopi kâğıtları gibi kaynaklar özensiz kullanılıyordu. Bu duruma çok üzülen Kerem bir şeyler yapması gerektiğini düşündü. Okul yönetiminin, öğretmenlerinin ve arkadaşlarının da desteğini alarak bir kampanya başlattı.
Kaynakların etkili ve verimli kullanımına dikkat çekmek için çeşitli afiş ve broşürler hazırladı. Bunları okulun uygun bölümlerine astı. Ayrıca kaynakların tasarruflu kullanımı ile ilgili bilgilendirme metinleri hazırlayıp okuldaki öğrencilerle paylaştı.
Kerem, bir ay geçtikten sonra kampanyanın işe yarayıp yaramadığını öğrenmek istedi. Okul yönetiminden aldığı bilgilerle kasım ayındaki okul giderleri (Tablo 1) ile aralık ayındaki okul giderlerini (Tablo 2) karşılaştırdı.
1. Kerem’in başlattığı kampanya işe yaramış mıdır? Neden?
Cevap : Kerem’in başlattığı kampanya işe yaramıştır çünkü insanlar bazen kaynakları verimli kullanmayı unutuyorlar. Kerem astığı afiş ve broşürlerle insanlara bunu hatırlattı. Bu sayede insanlar tasarruf etti.
2. Okuldaki öğrenciler okul kaynaklarını verimli kullanmak için sizce neler yapmışlardır?
Cevap : Boş sınıfların ve tuvaletten çıktıktan sonra ışıkları kapatmışlardır. Suyu boş yere harcamamışlardır. Gerektiği kadar sıvı sabun kullanmışlardır. Gereksiz fotokopiler çekmemişlerdir.
3. Bu olaydan sonra Kerem neler hissetmiş olabilir? Neden?
Cevap : Bu olaydan sonra Kerem mutlu olmuştur çünkü amacına ulaşmıştır. Artık daha az israf ediliyordur.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
• Okulunuzdaki kaynakların verimli kullanılması için bir kampanya başlattığınızı düşününüz. Arkadaşlarınızın kampanyadan haberdar olması için kampanyanızı tanıtan sloganlar yazınız.
Cevap :
Gelecekteki insanlar için suyu israf etmeyelim.
Aydınlık bir gelecek için ışıkları söndürelim.
Daha güzel yarınlar için tasarruf edelim
Damlaya damlaya çöl olur. Muslukları kapatalım!
• Seçtiğiniz slogan ile ilgili bir afiş hazırlayınız. Afişinizi hazırlarken sayfa 207’deki Ek 3’te bulunan afiş değerlendirme formunu kullanınız.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Okulumuzda bulunan doğal kaynaklarımızı her zaman tasarruflu kullanmaya Özen gösteririz. Örneğin lavabolarda kullanmış olduğumuz elektrik su sabun peçete gibi kaynaklarımızı ve doğal kaynaklarımızı her zaman dikkatli bir şekilde kullanalım çünkü bunların israf olması boşa harcanması hem bütçemize hem okulumuzdaki araç gereçlerin boşa harcanmasına hem de doğal kaynakların hızlı bir şekilde tükenip çevrenin kirlenmesine sebep olacaktır. Ayrıca okulumuzda ve sınıfımızda bulunan araç gereçlere dikkatli bir şekilde kullanalım gereksiz ve boş yere ışıkları açarak israf etmemeye Özen gösterelim.
Okulda birçok çeşitli kaynağı eğitim öğretim görmek temizlik yapabilmek ve ihtiyaçlarımızı karşılamak için kullanmaktayız okulda bulunan elektrik su doğalgaz ve sahip olduğumuz birçok araç gereç sayesinde ihtiyaçlarımızı karşılıyoruz rahat bir şekilde eğitim öğretim görüyoruz ayrıca birçok konuda bize yardımcı olacak bu kaynakları her sanat tasarruflu bir şekilde kullanmaya özen gösteriyoruz örneğin boşa yanan ışıkları kapatmalıyız gereksiz ve boş yere sabun peçete kullanımından kaçınmalıyız eğer hava güzel ise doğalgaz çalıştırılmamalı ve gerekmediği sürece elektrik ve su gibi kaynakların ziyanı boş yere kullanılması engellenmelidir. Çünkü tasarruflu kullanmak hem çevremizin temiz kalması hem bütçenin korunması için çok önemlidir. Bunlara uyumaya çok dikkat etmeliyiz uymayan arkadaşlarımızı kibar bir dille uyarmalıyız.
Bir yerin kuş bakışı görünümün kabataslak çizimine ne denir
kroki adı verilir.